Vilken härlig tråd, proppfull av okunskap och förakt mot ungdomskultur. Jag har roat mej med att sammanställa några citat från den självutnämnde obotlige optimisten... lagt till fetstil.
Jag tycker inte heller om dessa ständiga remixar. Varför ska man förvanska originalet genom att slänga på en annan trumtakt och ändra tempot? Det blir ju helt ointressant när låten görs om och blir en dussinvara som är stöpt i samma form som tusentals andra (för det verkar de flesta remixar vara).
[...]
Det är alltså inte bara originallåtarna som förvanskas och förstörs numera, utan även själva begreppet "Remix".
[...]
Man gör ju sin musik på det sätt man själv tycker blir bäst - och då behövs verkligen inga remixar med höjt tempo och standard-äckel-trumtakt och standard-äckel-basslinga påslängd i en hast...
[...]
Helt ofattbart att en sådan fruktansvärt dålig sångerska släpps fram på det sättet.
[...]
Det är en bisarr upplevelse att diskutera musik med sådana människor
[...]
ultrahemsk falsksång från Hip-Hop:are och andra
[...]
söndertryckt dynamik för att passa folk utan öron
[...]
coverlåtar som blir fullständigt olyssningsbara och är rena hånet mot originalet
[...]
kidsen tror att det är den "fantastiska" nya autotunade och speedade eurodisco-artisten som har gjort låten
Jag blir uppriktigt sagt bedrövad över att höra hur mycket förakt och bitterhet du spyr ur dej, Claes.

Och det gäller inte bara den här tråden, nästan konsekvent när sampling mm kommer upp kräker du ur dej sånna här grodor.
Varför hatar du all musik som är gjord av och för en helt annan generation än dej?

Tror du på fullaste allvar att det inte finns några nyanser eller någon konstnärlighet i en viss musikstil, bara för att den har t ex en viss sorts trummor?
Kan du förklara för mej på vilket sätt man "förvanskar" en låt genom att göra en ny version av den? Den gamla låten finns ju kvar!

Jag förstår på fullaste allvar inte vad det handlar om. Är det så att vissa former av kreativitet är "sanna" och görs av folk med
riktig talang som förtjänar respekt
på riktigt, medans andra former är sånt som talanglösa människor som inte kan bättre ägnar sig åt för att dom vill få brudar och pengar? Tror du det?

Eller är det så retfullt att en musikstil som INTE är gjord för DEJ får större spridning än det just du själv håller högst? Hjälp mej, vad katten handlar det om. Du verkar ju på fullaste allvar tro att alla ungdomar som tycker om den musiken som du avskyr är hjärntvättade, "utan öron", omusikaliska, etc etc.

Om du tycker om att spela offer och vara kränkt över att det finns nya musikaliska strömningar som har andra ideal än du så är det väl upp till dej, men då får du tamejfanken ta och byta ut "obotlig optimist" mot "bitter".