Kontrollrummet

Dançar Comigo

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En ny låt efter lång och härlig ledighet och colab med PXM. Kör som vanligt med BIB-komp på denna egna lilla bossa.
Sist jag lade upp en låt tyckte någon att BIB sologitarr lät lite stram och tråkig, så jag tänkte att: får väl ta fram ackeguran och prova fast det var länge sedan jag spelade annat än komp till allsång på fest med goda vänner. Jag är ju ingen överdängare precis, men kanslke att det blir lite mer levande när man spelar själv. BIB's trumpet däremot kan jag tycka låter rätt pigg och lite rolig.
Tacksam för råd och tips om nivåer mm.  ;)

mvh Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ahhh! Balsam för öronen. Vilket härligt saxofonlir!
Jag älskar det här saxofonsoundet som för tankarna till bl.a. Ben Webster (om jag inte är helt ute och cyklar).
Tycker mixen är bra. Kanske att pianot och trumpeten är lite väl långt utpanorerade...
Ackegurasolot är väl lite stelt och något för starkt i mitt tycke. Kanske en lite mjukare nylongura...?
Är imponerad av BIB, men framför allt av ditt mjuka, känsliga saxofonlir!
/Asti t.f. Balsamerad Mjukisgubbe
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Härligt härligt! Ska spela upp det här för en saxofonerande bekant o se vad han säger, personligen tycker jag det låter kanon o jag bara väntar på att du blandas in i en härlig collab här på forumet :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Underbart vilsamt. Det här är som balsam för själen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mina herrar era ord är även de som balsam...

Till Asti. Visste att någon gitarrsnubbe skulle ha tankar om solot. Äger ingen "nylonare" så jag kan inte göra så mycket åt detta om inte någon som lirar bättre gura vill lägga ett solo. Kanske du Asti, skulle detta funka.

mvh Roffe H  ;)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gott mos. Jäkligt snyggt. Väntar nästan på att Astrud Gilberto skall ta ton. Måste nog skaffa det där BIB. Snyggt slutackord och på hooken också! Petitesser: tycker saxen distar vid 02:53. Trumpeten lite långt till vänster som sagt om du inte vill ha 60-talsstereo och nylongura vore fint. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hej Equality

Ska kolla disten...den som vill får gärna lägga ett mjukare gurasolo med lite flyt, vore kul.

mvh Roffe H :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ahhh! Balsam för öronen. Vilket härligt saxofonlir!
Jag älskar det här saxofonsoundet som för tankarna till bl.a. Ben Webster (om jag inte är helt ute och cyklar).
Tycker mixen är bra. Kanske att pianot och trumpeten är lite väl långt utpanorerade...
Ackegurasolot är väl lite stelt och något för starkt i mitt tycke. Kanske en lite mjukare nylongura...?
Är imponerad av BIB, men framför allt av ditt mjuka, känsliga saxofonlir!
/Asti t.f. Balsamerad Mjukisgubbe

Glömde att säga att, visst är det farbror fluff-fluff B Webster (en favorit)
mvh Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vilken härlig timing i ditt saxspel.  :wub:

Partiet med tvåstämmiga saxarna är ljuvligt.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kul att du hör och uppskattar finesserna Wernborg

Tyckte det var "skitkul" att få lägga stämmor med saxarna samt den lilla extra melodin på sista reprisen.

mvh Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Vackert :wub:

Inte ens BIB lyckas förstöra stämningen här.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hej spacetrucker

Om man inte drar på med för mycket instrument utan väljer noga efter låt och mixar bra så är BIB inte så jäkla dumt. Särskilt när man inte lirar så många instrument. Jag håller mig till mina saxar och koncentrerar mig på att bli bättre där. Alternativet är väl att colabba, men det kanske kommer med tiden.

Har lyssnat på låten "Safe in your arms". Bra låt, hela soundet ok och skönt gitarrsolo. Spelas gitarren så där bra kan solot gärna vara långt för min del.  :)

mvh Roffe H

Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)