Forum > Demolåtar
John Dandrea, Wernborg & equality - If I had it all - starkare trummor
equality:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 08.08.2012, 14:09:16 ---Jäkligt snygg och väldigt slick. Tur att ni övergav idéerna om vispar och valde virvelslag istället. Vispar hade gjort låten mossig, nu känns den modern.
Pianodrillarna efter två minuter......hallå engelsmannen i det stora äpplet :D. Snyggt stulet :-)
Som en blandning av Chapter Two, John Mayer och Sting. Fioleriet gör att det blir ett stänk Dave Matthews Band också. Alltså top notch!!
Full pott av mig!
Micke
--- Slut citat ---
Kul Micke! Ja co-labs med er ungdomar :) motverkar även gubbigheten i mina låtar. Inser associationerna till kubb- och cane-gentlemannen i NY när du nämner det! Sopransax också hade väl varit för mycket...
equality:
Ver 4: John ville sjunga in igen. Lyfte upp W:s gura och en del smärre justeringar.
Wernborg:
Jo nu sitter trummorna på rätt plats. Jag tycker dom ska upp i volym, men är ju partisk iofs. Kan tillägga att myspysvolym på laptopen är inte det optimala för denna låt. Åtminstone inte när trummorna är på nuvarande volym. Mycket av spökslagen försvinner helt och det känns lite spretigt tempomässigt. John sjunger ju väldigt fritt rytmiskt, inget fel i det, men när sången är så högt mixad kan man missta musiken för otajt, vilket den inte är. (I onoggrann lyssning vill säga)
Det är väl en smaksak, men jag hade höjt trummorna en bit. Kanske för dynamikens skull också sovrat lite i akkespelet och kanske förenklat arret i nån del av låten för att det fräcka liret ytterligare skulle komma till sin rätt.
Jag är nöjd som det är, men det kan bli bättre. :D
equality:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.08.2012, 18:10:16 ---Jo nu sitter trummorna på rätt plats. Jag tycker dom ska upp i volym, men är ju partisk iofs. Kan tillägga att myspysvolym på laptopen är inte det optimala för denna låt. Åtminstone inte när trummorna är på nuvarande volym. Mycket av spökslagen försvinner helt och det känns lite spretigt tempomässigt. John sjunger ju väldigt fritt rytmiskt, inget fel i det, men när sången är så högt mixad kan man missta musiken för otajt, vilket den inte är. (I onoggrann lyssning vill säga)
Det är väl en smaksak, men jag hade höjt trummorna en bit. Kanske för dynamikens skull också sovrat lite i akkespelet och kanske förenklat arret i nån del av låten för att det fräcka liret ytterligare skulle komma till sin rätt.
Jag är nöjd som det är, men det kan bli bättre. :D
--- Slut citat ---
Bra tankar. Får väl köra lite automatisering på drumsen då de varierar i styrka ganska mycket beroende på var i låten man befinner sig. Hinner inte arra om nu men visst plocket blir lite påfrestande i längden. Trummorna kan jag höja på några minuter. :)
Marruschkka:
Snyggt, det låter lite keltiskt, framförallt om sången, och den är f.ö så härligt vildsint (fri) utan att slita sej ur arret :)
Trummorna kunde höras mer kan jag tycka.
Medryckande men ändå soft :rolleyes:
Gillar skarpt, fint jobbat av er alla :D
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida