Forum > Demolåtar

Tigersoul - När du går - NY VERSION!

<< < (9/9)

tigersoul:

--- Citat från: Dividend skrivet 13.08.2012, 18:22:31 ---Snabblyssning.

Ja, tror du får sjunga om. Men tanken i texten, går fram och du ska definitivt sjunga detta själv! Angående arret känns det Thåström/Märk hur... och det var längesedan man hörde en uttrycksfull text levereras på detta vis.

Tummen upp.

--- Slut citat ---

Ja omsjungning är jag i princip beslutad om nu. Och lämpligt nog började jag gå hos en sångpedagog idag så jag har lite tips i ryggsäcken nu som kanske kan användas i det här projektet. Jag tror att jag ska inleda med att bara slasksjunga flera gånger, prova lite olika sätt att närma sig en "lagomnivå" o se vart jag hamnar. Arr tror jag i övrigt att jag är i princip klar med, kanske någon småputsning men det ska hållas så här tror jag.

Alatar:
Skön låt! Tycker det låter bra det där.

Men möjligtvis skulle man kunna sänka trummorna på sina ställen. Minns att jag hajade till vid några trumslag. Kan iofs bero på, att jag är ganska trött just nu :-)

tigersoul:

--- Citat från: Alatar skrivet 13.08.2012, 22:21:17 ---Skön låt! Tycker det låter bra det där.

Men möjligtvis skulle man kunna sänka trummorna på sina ställen. Minns att jag hajade till vid några trumslag. Kan iofs bero på, att jag är ganska trött just nu :-)

--- Slut citat ---

Fått förslag på hårdare trummor enbart hitills så det var en intressant kommentar ;) Jag tycker själv de är lagom hårda tror jag, funderat på något litet accentljud på varannat snareslag eller något kanske men annars är jag nog rätt nöjd med nivåerna!

Alatar:

--- Citat från: tigersoul skrivet 13.08.2012, 22:37:53 ---Fått förslag på hårdare trummor enbart hitills så det var en intressant kommentar ;) Jag tycker själv de är lagom hårda tror jag, funderat på något litet accentljud på varannat snareslag eller något kanske men annars är jag nog rätt nöjd med nivåerna!

--- Slut citat ---

Det är nog det, som är det roliga och svåra med musik. Frågar man två personer om samma låt, är det hänt, att de har fått helt motsatta intryck :rolleyes:

tigersoul:

--- Citat från: Alatar skrivet 13.08.2012, 22:56:02 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.08.2012, 22:37:53 ---Fått förslag på hårdare trummor enbart hitills så det var en intressant kommentar ;) Jag tycker själv de är lagom hårda tror jag, funderat på något litet accentljud på varannat snareslag eller något kanske men annars är jag nog rätt nöjd med nivåerna!

--- Slut citat ---

Det är nog det, som är det roliga och svåra med musik. Frågar man två personer om samma låt, är det hänt, att de har fått helt motsatta intryck :rolleyes:

--- Slut citat ---

Det svåraste i huvud taget är nog att vara den som ska samla in alla reaktioner o på något sätt skapa en samlad bild och agera från det ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion