Bra instrumentering men texten kan framföras bättre... jag vill höra mer artikulation på sången. Som tidigare uttalat vill jag att vissa delar av texten ska ha ett annat tryck i sången.
En annan "liknande" låt, men den har ett annat driv i instrumenten:
Ytterliggare en parallellinfluens:
Åh du prickade in två favoriter *gnuggar händerna*
Mitt problem här är väl att bibehålla min intima stämma, men samtidigt få dit mer artikulation UTAN att byta röstläge. Jag märker ju att det finns en gråzon beroende på hur man sköter tekniken när man sjunger men det är inga stora marginaler. Beror väl främst på att det är ganska svårt sångtekniskt o jag är ingen van sångare förmodar jag. Ska ge mig på det snart igen o se om jag kan få in något "lagom" artikulerat

Funderar på om man kan göra sången mer emotionell men artikulerad så att en emotionell ton ersätter det intima i "nynn-sången". Fan sången är ett komplicerat instrument inte bara hamra ner på tangenterna där inte!!
Jag hör vad du menar att du vill göra och i det läget är det kanske fel att ändra röstläge radikalt men när jag lyssnar så kan jag höra att en mörk manskör i Ahh -läge skulle kunna förstärka reffen - kanske en idé ?
En kör har jag övervägt som ersättning eller komplement till det svaga strängljudet faktiskt! Jag tror det ska vara ganska svagt så något samplat kan nog fungerat ganska bra. Kan vara något att prova, i synnerlighet som komplement till en viss förlust i intimitet om jag lägger dit mer välartikulerad sång!