Halloj på er!
Äntligen börjar det bli klart med omrubistreringarna i studion så man kan ägna sig åt musik igen!
Satt o skrev på en låt idag som jag av någon orsak la väldigt högt. Det liksom kändes som den skulle ligga där uppe. Frågan är om det fungerar?? Musikbakgrunden är BIAB renderad för o spela in en snabb test bara och röstspåret är en enda tagning utan varken röstuppvärmning eller några fixar så tydlighet i uttal och pitch kan säkerligen bli bättre, men frågan är om det blir bra? Det känns som det är falsett eller nära falsett mer eller mindre rakt igenom.
Det var en mildare mardröm att mixa för att få rösten tydlig. Jag drog upp runt 2khz för att tränga fram tydligheten och pga den illa anpassade instrumentbädden som kampar rejält om det området med sina gitarrer fick jag dra ner dessa på samma ställe. Resultatet är lite burkigt sound men för att försöka illustrera någon slags idé kring sången med ett illa valt arr. Jag är tyvärr ändå relativt säker på att den som inte läst texten inte har en jäkla aning om vad jag sjunger dessvärre, samtidigt kan man väl kanske kalla det en viss... stil? Äh låt kommentererna hagla, vad tycker ni? Låten i övrigt är väl inte precis klar, det hela blev mer o mer en test i sångteknik!
Låt texten slänger jag in nedan, men kolla först om ni kan urskilja orden utan att läsa

VANLIG MEDIA LÄNK NEDAN OM SOUNCLOUD INTE FUNKAR (gör den inte just nu iaf)
EDIT:
Nu har jag lagt upp en ny version med ett riktigt ARR lagt. Det är fortfarande samma sångspår men visst kommer rösten fram betydligt bättre här. Sången ska dock göras om o bli mer tydlig o ren så klart, men tycker ni det går åt rätt håll?
Vers
Mörkret är kvävande svart i ditt rum
Inga strimmor av ljus
Natten är stilla men tankarna far
Dit dom inte får va'
Morgonen gryr men din mardröm består
Allt mera fast på ditt spår
Ref
Och regnet det faller
Fast tiden står still
I ditt bröst
Dit ingen kan nå