Vill inte jonnerstoned
så kan ju JAG sjunga.. Allvarligt jag är jättebra, faktiskt
Inledningen är reminiscent av en Bon Jovi-låt, tror den hette Blaze of Glory. Mycket depeche när sången kommer in.
Ingen av spelarna funkade, men hittade den ovan och lyssnade på den. Rammstein-gitarrer borde komma in och ösa på slutet.
Det här låter bellman, tyvärr hör jag inte vad som sjungs så här på en snabblyssning så jag ger inget betyg. Kanske ska sången upp lite, men det fixar väl J.
Snyggt proddat så långt.
ETT RIFF! Hårdare än Rammstein, tänk Carcass
På sluttampen alltså. Snygg percussion
tack för tyck divi. carcass, bellman å bon jovi då

får se vad evil jazzman hittar på för gitarrer

Ja, vad säger man....
Detta är inte min bakgård om jag säger som så....sen att ni blir så jmf med DM fattar jag inte alls. På min tid (när jag var liten, hemma på mammas gata i stan) så var DM rätt hård syntmusik och eftersom jag själv ha levt ett antal år med ynnesten att gå och permanenta mig för att se ut lite som Joey THE hardrocker Tempest så vet ni att DM inte spelades på stereon i mitt rum.
Men att jmf detta med DM blir då alltså väldigt konstigt...detta soundet är ju riktigt bra och alla detaljer, små fills, små sound ALLT planerat innnnn i miiiinsta detalj Sickan - och då menar jag bara på gott. Gillar detta riktigt, riktigt mycket.
Att ni sen är tre skickliga musiker är ju inte helt nytt men detta är NYTT för mig. Det är kanske som jazzen man måste nå en viss mognad innan man vågar känna syntharen inom sig - som en annan medlem uttrycker det :-) (i alla fall jag)
I just can´t get enough
/palm
Tjabba, tjenar och hallå (fredagsglädje)
Igår tillbringade jag en bra stund med att lyssna igenom DM senaste skiva. Okej jag känner kopplingen till er musik klart och tydligt. Både den blusiga känslan på vissa av deras låtar på skivan och i denna låt. De små fillsen som är både fräcka genomtänkta känner jag oxå igen. Dock har DM lite för fantasifullaljud och förflyttningar i ljudbilden för mig. Gillar deras förmåga att placera ljud i hela rummet den ÄR grym. MEN ni vinner ändå för DM saknar en sak:en riktig "ävlar" skön distad gitarr, som spelar både figurer och solo. Visst har de gitarr ibland men inte på samma sköna sätt.
Nu är det ju så att jag lärt mig något ny DM är inte samma DM som på 80-talet och det finns faktisk risk för fler lyssningar :-)
/Palm
Stort tack för dina synpunkter, och det är glädjande att läsa att det finns lyssnare somuppskattar sån här överarbetad produktion

Vi kompletterar nog varandra rätt bra i denna låten, där Wernborg och även Jonnerstone står för det där med att vara skicliga musiker och grymt bra sång och så, och jag står för...det andra :S Eftersom jag inte kan spela i närheten av övriga herrar så har jag istället utvecklat stort intresse för ljudbilder och känslorna musiken skall ta fram. Om de sköter penslandet så är det jag som lägger färger och texturer i målningen, eller hur man nu ser det. Sen om det är bra eller dåligt kan man tycka olika om, men genomarbetat är det iallafall

suger åt oss som svampar angående detaljkommentarerna

Och, den absolut bäst producerade musiken av dm kom från Blackcelebration och framåt tror jag.
Music for the masses är en skiva me mer arenasynt, lite rockigt kanske. stort sound.
Violator såg mer gitarrer i produktion, ch är väl deras bästa synthskiva kanske, produktionsmässigt, och första riktiga giftermålet med gitarrer i musiken, innan var det mest never let me down från music for the masses som var lite gitarrig.
Songs of Faith and devotion är nog den DM vi liknar mest jus här. Enligt mig då är det den bästa synth/grunge/rock-fusion som nånsin gjorts, framförallt liveversionerna. Lyssna gärna på den, så kommer nya ögon öppnas

tack!
Tycker det låter i stort sätt färdigt !!
tack, jag tror också det är mest mixmässiga saker kvar när W lagt nya gitarre och micke sjungit vers två med korrekt text!
så löjligt djävla bra
i inledningen låter emu som en dist gura eller distguran som em ..något annat tonläge på det kanske
lite halv tråkigt komp på gitarren på solot
detta är små skitsaker
men när saker är så bra hittar man dom som inte är lite bra
underbar sång också
tony
tack ska du ha tony! Ser över vad som låter vad i introt, och W gör neues gitarren

kul att du gillart!
Tuff och skönt genomproddad låt. Bra melodier med pondus i sin monotoni. Läckert när sologuran inte sticker ut mer än så här. Har inga förbättringsförslag (mer än stavningen - believe), möjligen skulle där finnas en kortare snigelversion också. 
Aah, det där ja. Musik för musiker. intron som vanliga människor föraktar. Men det tar ju minst en minut att bygga upp ett sånt här sound LOL.
Håller med dock, man borde göra kortare versioner av flera av våra låtar med. Lite kortare intron och så. Får väl bli när nåt stort skivbolag knackar på dörren, så vi har nog oändligt lång tid på oss att fundera

stort tack för tyck!