Hade inte ro att lyssna klart tidigare idag men nu efter att ha vaknat från en tretimmars koma känns det här stycket bra. Det har bra attityd men kan få och bör få mer attityd. Här är mina 50-ören...
Sången från 59 till 86 och fram till 115 borde byggas upp med en sångare som kompletteras med en till och en till och de komprimeras så sången blir fetare och fetare, kanske fram till 86 eller ända fram till 115. Efter det borde sångaren börja på ny kula, ensam och naken igen (efter 115). Kanske skulle den skillnaden bli tydligast om ni får ner volymen (men inte intensiteten!) på instrumenteringen från 115 - Dynamik när den är som bäst.
Vid 192 ingen aning om vad han snackar om - men ljud från bil som gasar iväg och tjutande däckspinn är häftigt (om det skulle passa i storyn).
335-346 är effektljuden bra men bör få mera kraft och gärna att de tydligt dämpar sig, då sången kommer in vid 346.
Säg till via PM, om jag, då det är dags, får vara med på de delar ni eventuellt kan tänka er att feta till sången. Kunde vara intressant eftersom "övertoner" från flera röster kan ge en hel del krydda. Kan vara värt att testa i alla fall och slänga om det inte passar...
såja

nu har jag vaknat och läst =) Bra synpunkter överlag, sången kommer göras om, och då skall jag testa ideer härifrån. Tack för erbjudande om kör; jag är helt inne på din linje, det är i princip alltid bättre med olika sångare i kören, då det snabbt låter märkligt. skall kika p dina ideer om dynamiken med. tack för tips!
pratet är min mac som läser upp en rapport om hur barn far illa i usa, som jag hittade på myndighets hemsida där. I Texten (sången alltså) sjungs det om ett barn som flyr hemifrån och tar sig fram själv. breaket är väl tänkt som en obehaglig ljudkuliss till hur han kan ha det, där ljuden finns i miljön.
Nåväl, tack för tyck och tips maxb!
Snabb tankar i mysig stämning förstärkt av ett glas rom och cola i handen.
Extremt bra sångmelodi! ljudbild och arrangerat väldigt stämningsfullt. Snygg snyggt!
Emu: Bellman-klass på denna 
tack tack. Jag tror det blir bra med bättre sång också

Bellman-klass ja, vet ju att det är riktigt bra betyg, i enlighet med diskussioner vi haft

tack!
Tycker getinggitarren är jobbig, dränker sången totalt. Gillar annars den suggestiva frenesin i låten. Oktavstämman låter bra liksom parallellsången. Tjatigt med alla speakerröster i era låtar men arret runt detta gillar jag med läckra pianoackord med andra oväntade klavernedslag och klanger.
''
Hm. Gitarren upplever jag inte så jobbig i studion, däremot mer i laptop. Kanske bättre separation och akustik o högtalare gör att jag mixat på lite på en knivsegg? Skumt. Jag skall kika vad som kan göras.
Synd att du uppfattar speakern som tjatig i våra låtar. PÅ plattan kommer tre låtar ha nån form av röst i sig tror jag, så "alla" vete fan

men det klart, upplevar man något som kass på 30% av låtarna så är det ju jobbigt

Kul med övriga omdömen, tack

Håller med Eddi... lite lustigt med gitarren i mitten och sången panorerad. Kunde funka bra men gitarren är nu för dominerande, dra ner volymen.
Låten är bra, lite stökig ställvis dock. Oktavstämman gillas skarpt.
7 points av 10
Space
Tack! den skall vara stökig, så länge som det upplevs som <"stökigt på ett bra sätt"

får se om man kanske kan fila av lite kanter inför sista mixen. Gitarren är ni flera som inte gillar, så där får vi sänka ner den.
7 av 10 är fantamig inte dåligt, tack

Grymt bra! Sången är väl det som drar ner just nu, känns lite svajig och lite sur här å där. Hitta en sångare som kan axla detta så blir det uberbra.. 
Mmm. sång...gah! Håller helt med, oh vi får försöka lösa det

Kul att det funkar hos dig i övrigt.
tack!!
Snygg, tung ljudbild som målas upp! Gitarren som kommer in vid ca 60 sek
dränker tyvärr sången. Om ni tänker byta sångare tror jag en rockröst som
Mahan skulle passa fint! Melodiskt/harmoniskt tycker jag det händer för lite,
men det är suggestivt och stämningsfullt.
/Asti
Gitarren igen där, check

Vi får se om man får tag i en bra sångare, men en rockig rivig röst skulle som du säger passa in.
Suggestivt och stämningsfullt, tackar!
Vi återkommer med nästa variant med gitarr- och stökighetskorrigeringar. Ny sång ligger nog lite längre fram.
tack allihop för bra tyck o tips!