Forum > Demolåtar
Chrome - Untitled
Emulator:
--- Citat från: Gurano skrivet 06.08.2012, 10:50:52 ---Hej!
Börjar suggestivt med gitarrtugget...lite åt ett U2-intro från Achtung baby. Men introt når inte upp till den nivån tycker jag. Om jag ska fortsätta jämföra med U2 (vilket jag gärna gör) så saknar detta deras tyglade kraft, en kraft som samtidigt på något sätt är omöjlig att tygla. Ert verk är slipat, bra spelat, men som sagt saknas sprängkraften som vill ut liksom!. (låter kanske flummigt men så upplever jag det). Vet inte vad man kan göra åt det - men kanske ett otyglat sound någonstans som spräcker ramen? Nu är den lite som att den går på räls rakt fram.
Sången/rösten är på tok för tunn för den tyngd som gitarrerna och rytmen påkallar. Jag tycker att någon med mer bas/djup i rösten bör sjunga - det skulle lyfta tror jag.
Lite av vad jag tänker när jag nu lyssnar för 3e gången!
/Gurano
--- Slut citat ---
Tack för tyck. jag tror jag brukar använda "återhållen kraft" i sammanhanget, som U2, depeche mfl. lyckas så bra med. Inte vi, dock LOL.
Rösten är jag helt med på. Vi byter ut sång, och petar med mix/arr och ber att få återkomma. Stort tack för tyck!!
--- Citat från: bjurte skrivet 06.08.2012, 17:58:18 ---Detta gillar jag mycket! Määen,som Tony säger !!
Distguran dränker i stort sätt all när den kör sitt Riffande.
Sången håller inte riktig den höga standarden som musiken kräver kan jag tycka.
Men visst är det bra,lite slip och 'riktig' sång,sen så sitter den. ;)
--- Slut citat ---
Håller med till fullo :) Skitkul att det går hem också! :)
tack!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.08.2012, 19:20:29 ---Jäklans snygg ljudbild, härligt stökigt och spännande :P
Oktavsången gillar jag skarpt fast lite ojämn här och var, men idéen här är perfekt i denna låt.
Radiorösten gör sej perfekt, dock lite för lång passage på den, i mitt tycke.
Från 400 sek är leaden stadig och bra med en skön överstämma :rolleyes:
Fick en idé här, skulle inte Harmonica Mike kunna göra lite Rammstein-stämma här och du Emu lägger häftig överstämma? :wub:
Hur som helst, en riktigt tung manstämma skulle förgylla det här ytterligare.
Ner med gitarren i ljudbilden, f.ö tokgillar jag det här!
Welcome back Emu, du är efterlängtad :D
/Marre
--- Slut citat ---
samma med rösterna ja, precis :D En ljus + hmikemullrig röst vore toppen ja! Och guran ner. check igen :)
Ja tack för välkomnandet marre, efter ett års sömnbrist med en massa faktorer som jävlats i övrigt, så är man väl lite på banan igen.
kul att vara tebax ;)
cykeln:
Välkommen tbax!
Kul att du är tillbaka i pålkransverkstan!
Det låter snyggt, mörkt, välarrat och spännande.
Säger inget om sången eftersom den ska göras om
Partiet 275-347 skulle behöva något annat än "telefonrösterna". Gärna ett dissonant pianoackordsolo. Det kommer ett ackord där - bygg på det.
Den där taggtrådsguran som skär in i början är för hög i volym - ligger lite bättre när den återkommer (eller har jag bara vant mig?)
Emulator:
tack för tyck cykeln, kul att en hel del går hem hos dig också!
Får fundera kring breaket, jag gillar lite att det bara är små subtila filtertweaksar och knapt hörbara automationer som ligger där -fast det kan jag vara väldigt ensam om :lol:
Dissonant piano är ju iof aldrig fel, så det kan man absolut testa!
Gitarrerna verkar vara the issue i övrigt, för många, så det får bli nästa fokus!
ricorider:
Detta gillar jag!!! Tungt, fett och mekaniskt!
Wernborg:
--- Citat från: ricorider skrivet 19.10.2012, 19:26:30 ---Detta gillar jag!!! Tungt, fett och mekaniskt!
--- Slut citat ---
Tackar! Precis rätt värdeord du nämner. Då har vi prickat rätt. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida