Forum > Demolåtar

Chrome - Untitled

(1/4) > >>

Emulator:
LÅTNAMN: Untitled
GRUPP: Chrome
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: BWM
PRODUCENT: Emu/Wernborg
INSPELNINGSÅR: 2010-2012
FORMAT: mp3

Hejsan!

Rätt spretigt utkast till låten "Untitled", som skall bli titelspår på skivan. Vi behöver hjälp med att bena ut och få ihop alla råmixar vi har nu, och postar för att få lite tips.

Sången skall sjungas om, gärna med annan sångare, och en hel del småpill i mixen skall fixa, men vi tror att arret är någorlunda som det skall vara.

Tyck gärna till, om allt :)
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/media_untitled/06_untitled07.mp3[/mp3]
http://www.bwmusic.se/media_untitled/06_untitled07.mp3

Eddi:
Jag får nån slags flashback här har jag hört den här tidigare? Inte att det låter just Chrome för det gör det men just den här låten? Jaja. Jag tycker spontant att det blev lite lustigt när ackeguran går in i mitten emedan sången ligger höger/vänster - lustigt i bemärkelse av att jag fryser på det snarare än lyssnar på låten. Det händer i början och en bit in vid 165 eller så. Nuvarande brakeoutkörer tycker jag låter bra - så vid ev. sångarbyte försök få till samma som nu.
I övrigt ja vad ska man säga trummorna eller slagverken kanske man ska säga låter coola de bakomspelande gurorna likaså det strukturerade basbrumblet låter utmärkt. Radiorösten ligger i för länge i min smak vill ha in sången tidigare på slutet (här är det verkligen deja vu) alternativt något riktigt häftigt solo innan sången. Jag skulle vilja ända mina önskemål om att få till ett radikalt slut som gör att man sitter på helspänn - det saknar jag nu - kan emellertid bli en vanesak vid fler lyssningar - men rent spontant.
Bra Chromelåt anyhow :D
Jag tycker utsidn av albumet ska ha den där silverfärgade BMW:n oxå.

Emulator:
Schysst med bra feedback eddi!

ja, jag TROR inte låten har varit uppe på KR tidigare. Möjligen kan du ha hört den från facebook? Har slängt upp en snutt av den där när vi gjorde den.

Jag skall lyssna till låten när jag kommer hem från ön, med dina mixkommentarer och se om jag kan fixa till dem.

Något kan man nog göra innan sången kommer efter radiorösten såklart, kanske korta eller stoppa in lite solo. Det händer massa saker nere i basregistret med trummorna där som förmodligen inte märks iallafall :lol:

Längden på radiorösten är fix i vårt huvud, det är min mac som läser upp en rapport från amerikanska myndigheter, sedan har jag pitchat rösten och kört lite småeffekter på den. Låter ganska radio? :)

Nu måste jag hjälpa dottern med packning innan vi åker. Jag återkommer i frågan om gura i mitten etc.

stort tack för tyck Eddi!

MaxB:
Hade inte ro att lyssna klart tidigare idag men nu efter att ha vaknat från en tretimmars koma känns det här stycket bra. Det har bra attityd men kan få och bör få mer attityd. Här är mina 50-ören...

Sången från 59 till 86 och fram till 115 borde byggas upp med en sångare som kompletteras med en till och en till och de komprimeras så sången blir fetare och fetare, kanske fram till 86 eller ända fram till 115. Efter det borde sångaren börja på ny kula, ensam och naken igen (efter 115). Kanske skulle den skillnaden bli tydligast om ni får ner volymen (men inte intensiteten!) på instrumenteringen från 115 - Dynamik när den är som bäst. 

Vid 192 ingen aning om vad han snackar om - men ljud från bil som gasar iväg och tjutande däckspinn är häftigt (om det skulle passa i storyn).

335-346 är effektljuden bra men bör få mera kraft och gärna att de tydligt dämpar sig, då sången kommer in vid 346.

Säg till via PM, om jag, då det är dags, får vara med på de delar ni eventuellt kan tänka er att feta till sången. Kunde vara intressant eftersom "övertoner" från flera röster kan ge en hel del krydda. Kan vara värt att testa i alla fall och slänga om det inte passar... 

Emulator:
tack för massa tyck maxb, återkommer i morgon när jag läst och förhoppningsvis begripit  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion