Kontrollrummet

Dj Viss - Allt Du Sa Till Mig

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Hej alla,

Den här gången vart jag snabb. Fick klart en låt på mindre än 24 timmar, inkl sömn. hehe
Låten var tänkt att bli lite opolerad italodisco från början (se tråd i halvfärdig forumet) men as usual när jag är igång blev det nån melodisk danssmörja. Blev lite som en systerlåt till sommartävlings bidraget då jag utgått från samma mall & sound.

Spelade in melodierna via keyboarden och blev ganska nöjd med resultatet. Kom med lite comments.

LÅTNAMN: Allt Du Sa Till Mig
ARTIST/GRUPP: Dj Viss
GENRE: Pop/eurodisco
LÅTLÄNGD: 3:46
KOMPOSITÖR: Dj Viss
PRODUCENT: Dj Viss
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3 vbr 242 kbps

http://www.speedyshare.com/128860223.html

http://hem.passagen.se/hs3/allt.zip
mirror

Vill nån tjej sjunga till så är det mer än välkommet :)

Visse
« Senast ändrad: 01.07.2007, 13:51:25 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Javisst Dj Viss!
Tycker verkligen att du hittat ett gott sound, låten travar glatt som älgen, lite 80-tals disco, tycker det gungar snyggt.
Tuff avslutning med fade som lixåm går under jorden.
Snygg idé med diskuterande personer, nu sticker dom lite ut så skruva ner volymen på dom lite.
Väljobbat va det här, hoppas du hittar tjejen som drar sången, här har ju glädjande nog figurerat ett antal nya intressanta femalesingers på KR, lycka till! :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
funkar inte att lyssna för mig :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
funkar inte att lyssna för mig :unsure:

Mysko, speedyshare-länken funkar här å nu iaf. Och mp3an e helt vanlig sådan.
Ska se om jag fixa alternativ länk
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Javisst Dj Viss!
Tycker verkligen att du hittat ett gott sound, låten travar glatt som älgen, lite 80-tals disco, tycker det gungar snyggt.
Tuff avslutning med fade som lixåm går under jorden.
Snygg idé med diskuterande personer, nu sticker dom lite ut så skruva ner volymen på dom lite.
Väljobbat va det här, hoppas du hittar tjejen som drar sången, här har ju glädjande nog figurerat ett antal nya intressanta femalesingers på KR, lycka till! :)


h.  JOhan

Tack, glatt som älgen låter onekligen inte illa.. haha :) Dom diskuterade kulturnissarna är lite halvrisigt inlagda, mkt pga de e samplade från en mp3 med kass kvalitet och man fick skruva upp diskanten rejält för att få lite tydlighet. Tyvärr blev volymen lite hög så den nästan distar. Snacket är just nu där för att fylla upp ngt slagt tomrum typ, byter ut det om jag får tag på nån röstläggare. Ang. outtrot så blev d rätt najs..man lixom vaggas i en mjukt slut :)

Japp, vore kul att testa med lite sång. Aldrig gjort det innan men nån gång måste vara den första. Tack för lyssningen
« Senast ändrad: 01.07.2007, 13:43:04 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ALltså, speedyshare m fl såna tjänster gillar inte Kina, så kan inte ladda därifrån, och zip-filen är väl alternativet då.... Men hur stor är mp3an om du måste packa den???? :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
ALltså, speedyshare m fl såna tjänster gillar inte Kina, så kan inte ladda därifrån, och zip-filen är väl alternativet då.... Men hur stor är mp3an om du måste packa den???? :)

hehe, sitter du i Kina? Ball, men stackars dig som måste stå ut med kommunistbrandväggen :P
Den är lika stor zippad som mp3a, runt 5-6 meg, fast tror inte passagen.se uppskattar filändelsen .mp3 så d e bara därför.
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ALltså, speedyshare m fl såna tjänster gillar inte Kina, så kan inte ladda därifrån, och zip-filen är väl alternativet då.... Men hur stor är mp3an om du måste packa den???? :)

hehe, sitter du i Kina? Ball, men stackars dig som måste stå ut med kommunistbrandväggen :P
Den är lika stor zippad som mp3a, runt 5-6 meg, fast tror inte passagen.se uppskattar filändelsen .mp3 så d e bara därför.

Ja, kom på det sen att det nog var därför..... Lyssnar nu.
Alltså låten är skön att lyssna på, rösterna stör lite, men är sympatiska. eh... Skall ha den rullande ett tag i listan!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lyssnar. Det mesta är snyggt, gott ös i trummor, lite irriterande klickljud i kaggen? Rösterna alldels för högt mixade.

snygga melodier! komemr bli mycket bra med lite röst på..lägga ut under samarbeten ?

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Efter att ha lhaft den i listan ett tag nu (typ hela förmiddagen här och natten när jag sov) måste jag säga att jag gillar det mesta, man vänjer sig vid rösterna och håller med föregående talare om trummorna. "gott ös" ;) MEn inte om att nivån på rösterna bör sänkas, kanske lite för att inte skrämma nya lyssnare. Gör dock inte så att man inte hör vad som sägs. :)

Bra låt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Emulator: Rösterna sänks lite inför en eventuell uppladdning till samarbetsmappen. De är för skräniga, men blir lätt att man höjer och höjer volymen under tiden man sitter med låten å då smiter sånna små grejer förbi. Kul att trummorna tycktes om, snaretrumman är en helt vanlig 707-snare, körd genom en drös effekter då :)

Dividend: Hehe, gött. Ibland orkar inte jag stänga av PCn å förstärkaren och då ligger mina lurar oxå på natten å spelar senaste mp3an i repeat..:) Ska se överklickljudet oxå.

Tack för feedback! Så mkt roligare å göra låtar när man iaf har några lyssnare :P
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Ahhh hittade ett mästerverk till...

Låter mer Elegant machinery denna gång. Liten kul wav du lagt in här men en riktig syntig text hade suttit som  :ph34r: i Greta....
Faan vilket gott sound...faktist inget att prata om...ville dock att låten skulle tagit fart efter filternedgången...Den får bara inte vara slut nu !!!!

Mera, mera, mera  !!!!!
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Ahhh hittade ett mästerverk till...

Låter mer Elegant machinery denna gång. Liten kul wav du lagt in här men en riktig syntig text hade suttit som  :ph34r: i Greta....
Faan vilket gott sound...faktist inget att prata om...ville dock att låten skulle tagit fart efter filternedgången...Den får bara inte vara slut nu !!!!

Mera, mera, mera  !!!!!

Popwerk, du gav mig nyss inspriation för en extended version med fullt ös efter filternedgången :) Synthig text vetefan hur jag får fram...å min taffliga sångröst till det sen. Vilken gräslig kombination :)

Får dricka några pilsner å göra ett försök...å vakna på onsdag med ångest över fyllepostade synth-demos. haha

Skön signatur förresten...:P
« Senast ändrad: 03.07.2007, 16:40:55 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic