Forum > Färdiga produktioner
deadbeat / Compute: Hidden in the Blue
MaxB:
--- Citat från: deadbeat skrivet 30.07.2012, 18:23:28 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 30.07.2012, 05:17:38 ---Uppskattar oxo att det inte 'bara' är dom förväntade BLIP-BLOP Trumm-maskin sounden.. ;)
--- Slut citat ---
Nej, jag börjar gå ifrån de gamla blip-blop-trummorna. Eller när jag använder dem så dubbar jag i alla fall upp dem med andra trummisar :)
@MaxB: Vad kan det ha varit för ett Uppsalagäng?
--- Slut citat ---
Måste kolla upp vad du hittar dem. Har något namn jag glömt men ett gammalt namn var "Den varma bordet", Johan Tilly och Josse heter de och de har flera videos på youtube men jag hittade inte dessa nu...
deadbeat:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.07.2012, 07:54:21 ---Måste kolla upp vad du hittar dem. Har något namn jag glömt men ett gammalt namn var "Den varma bordet", Johan Tilly och Josse heter de och de har flera videos på youtube men jag hittade inte dessa nu...
--- Slut citat ---
Lissi Dancefloor Disaster? De har gjort några riktigt sköna grejer, och en del som jag mer tycker är skumma :) Skulle gärna se dem live nån gång!
MaxB:
--- Citat från: deadbeat skrivet 31.07.2012, 11:13:18 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 31.07.2012, 07:54:21 ---Måste kolla upp vad du hittar dem. Har något namn jag glömt men ett gammalt namn var "Den varma bordet", Johan Tilly och Josse heter de och de har flera videos på youtube men jag hittade inte dessa nu...
--- Slut citat ---
Lissi Dancefloor Disaster? De har gjort några riktigt sköna grejer, och en del som jag mer tycker är skumma :) Skulle gärna se dem live nån gång!
--- Slut citat ---
Josse tycker visst det är roligare med Lissi Dancefloor Disaster. :(
Men bäst är hon då hon framför sina egna låtar. Jag har älskat darren i hennes röst och har önskat samarbete men "kärleken" var inte besvarad... B)
En gång då jag var på Stampen i Gamla stan och var inne på muggen, hörde jag bekant musik i högtalarna. Kom på att det var Josses låt med mina mellotronstråkar inmixade. Numera är mellotronstråkarna bortplockade från hennes Go for Gold:
[mp3=200,20,0,left]http://freedownloads.last.fm/download/94254337/We%2Bgo%2Bfor%2Bgold.mp3[/mp3]
deadbeat:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.07.2012, 13:02:29 ---
Men bäst är hon då hon framför sina egna låtar. Jag har älskat darren i hennes röst och har önskat samarbete men "kärleken" var inte besvarad... B)
--- Slut citat ---
Vilken guldlåt!
Jag kände inte till att hon gjort egna grejer. Det hade varit kul att höra ett samarbete mellan er!
Och dessutom har jag alltid trott att de kom från Västerås, av någon anledning. Man lär sig ... :)
MaxB:
--- Citat från: deadbeat skrivet 31.07.2012, 14:10:05 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 31.07.2012, 13:02:29 ---
--- Slut citat ---
Vilken guldlåt!
Jag kände inte till att hon gjort egna grejer. Det hade varit kul att höra ett samarbete mellan er!
Och dessutom har jag alltid trott att de kom från Västerås, av någon anledning. Man lär sig ... :)
--- Slut citat ---
Ska se om jag kan gräva fram något guld... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida