......... Behöver lite input helt utan bomull och framförallt helt skoningslöst subjektivt!
Skit i mix, arr, instrumentering, framförande, text osv, det är bara slask. Det är alltså endast melodislingan jag undrar över.
OK helt subjektivt så tycker jag att slingan är skittråkig - har liksom hört den förut - ingen överraskning.
Jag hör dock att det finns en slinga att nynna till och som fastnar. Men mina tyckanden brukar vara tvärtom vad de flesta generellt tycker ... tror jag - så jag antar att det låter skitbra 
Hoppas du inte tar illa upp, men du söker ju skoningslöst subjektivta tankar nu 
Vi skulle ju skita i att kommentera annat - men en sak bara - om det är autotune på sången? (låter lite så) ta bort det i så fall till slutmix i slutskedet!
Låten som sådan kan säkert bli riktigt bra (dock ej min musikstil).
Ha det gott
Gurano
Jag e en stor kille, jag tar inte illa upp

Föredrar raka och ärliga svar framför en massa trams och gulligullgull. Gött att du vågar lite iaf, synd att du e för feg i slutet och måste be ursäkt för dina åsikter

Nåväl, skittråkig slinga och en slinga som du hört förut. Utan överraskningar.
Tackar för åsikten, och i syftet att göra nåt som är populärmusik och någorlunda kommersiellt så ser jag igenkänningsfaktorn som nåt positivt. En fråga angående tråkigheten: Är den tråkig bara för att du känner igen den? Om inte, vad är det som är tråkigt? Svårt att sätta fingret på kanske, men skulle ändå uppskatta ett försök. Jag menar Karma Police med Radiohead t.ex tycker jag är en grym slinga. Skulle jag höra den slingan igen fast i ett annat sammanhang, lite omgjord så är det ju fortfarande en grym slinga. Kan ju då vara t.ex att min slinga påminner om en låt som du tycker är tråkig, och då är den ju förlorad på förhand s.a.s

.
Ingen autotune, men har flyttat två toner manuellt med melodyne för jag pallade inte sjunga om

Sjunger dock i en vad som närmast skulle kunna beskrivas som en betongbunker för tillfället som ska bli min nya studio, så sångljudet suger fett med duktigt med mycket. (ska börja fixa iordning, isolera och akustikbehandla snart. Hade besök av Emulator igår som kom med många bra och värdefulla tips)
Tack för ett ärligt och rakt svar

Micke