Forum > Färdiga produktioner

Linkowich - Graduation

(1/4) > >>

Linkowich:
LÅTNAMN: Graduation
ARTIST/GRUPP: Linkowich
GENRE: Amerikansk radiopoprock
LÅTLÄNGD: 3:09
KOMPOSITÖR: Linkowich
PRODUCENT: Linkowich
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
PRYLAR: Cubase SX3, EZDrummer, Fender Strata + Guitarrig, Samick-elbas, Røde NT2.

Här är låten som jag vann sommardängefestivalen med! Tack igen alla som lyssnat, tyckt och röstat!

Det här är ingen genre som jag kommer att göra mer musik i, det är ett som är säkert. Men man lärde sig nog ett och annat på vägen.  :)

Varsågoda och tyck till!  :lol:

Lite mer onödig info:
- Både vers, refräng och stick går i den förordade ackordsrundan (C G Am F).
- Både bryggorna och sticket går i femtakt.
- Samplingen är Annabeth Gish ur The Celestine Prophecy

Wernborg:
Grymt bra jobbat.

Fruktansvärd musik.

Om du vill bli rik och berömd tror jag ändå du skulle ha en riktigt god chans med sån här musik.

:P

Emulator:
man blir nästan förbannad på dig Linko. Låt mig rekapitulera ett halvårs (okej, nästan) forumande på KR:

Linko skriver kalaslåt, med rap i som alla gillar. Linko kommentera: "Nä, sånt här gör jag aldrig igen"

-"-  -"-   -"-             med nåt annat som alla gillar, -"- -"-

-"- denna kalaslåt. med i stort sett allt som alla gillar  -"- -"-

:D

Skitbra, tight och snyggt, en svaghet är att den låter SKITTRPKIG på dålig lyssning...huh  :wacko: :blink: :wacko: därför gled den förbi först på festivalen, sedan lyssnade jag i lurar och jäklar i min låda vilken bra låt, och framförallt produktionen!!!

Jätteimponerade detta tycker jag, samplingsarbetet med rösten där är mästerligt, bra sjunget, bra atttyd i sången, kaxigt som sig bör.

Snygga småförändringar i röst beroende på text.

Mästerligt engångsverk :rolleyes:

oerhört skickligt gjort.

Linkowich:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.06.2007, 16:07:22 ---Grymt bra jobbat.

Fruktansvärd musik.

Om du vill bli rik och berömd tror jag ändå du skulle ha en riktigt god chans med sån här musik.

:P

--- Slut citat ---

Tack Wernborg!  :lol: Jag håller med, och kan inte låta bli att tänka på Hemglass' slogan "Hemsk musik - god glass!"

Jodå, rik vill jag bli. Men inte berömd.

Linkowich:

--- Citat från: Emulator skrivet 30.06.2007, 16:30:16 ---man blir nästan förbannad på dig Linko. Låt mig rekapitulera ett halvårs (okej, nästan) forumande på KR:

Linko skriver kalaslåt, med rap i som alla gillar. Linko kommentera: "Nä, sånt här gör jag aldrig igen"

-"-  -"-   -"-             med nåt annat som alla gillar, -"- -"-

-"- denna kalaslåt. med i stort sett allt som alla gillar  -"- -"-

:D

Skitbra, tight och snyggt, en svaghet är att den låter SKITTRPKIG på dålig lyssning...huh  :wacko: :blink: :wacko: därför gled den förbi först på festivalen, sedan lyssnade jag i lurar och jäklar i min låda vilken bra låt, och framförallt produktionen!!!

Jätteimponerade detta tycker jag, samplingsarbetet med rösten där är mästerligt, bra sjunget, bra atttyd i sången, kaxigt som sig bör.

Snygga småförändringar i röst beroende på text.

Mästerligt engångsverk :rolleyes:

oerhört skickligt gjort.

--- Slut citat ---

Nädu emu, nu måste jag allt ta och försvara mig lite!! :lol:
Jag sa bara att jag inte hade för avsikt att rappa igen. Men musik av den sorten kommer det säkert mer av. Sen vet jag inte vad du syftar på i rad två... fast det kanske bara var för att få till en skön retorisk treenighet...  :P

Sen får jag ju tacka ödmjukast för berömmet förstås... :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion