Nu är det mycket harmoni. Mysigt tillsammans med sång.
Min dotter vill ha den lilla didgeridoon så jag tror den kommer bli ett utställningsföremål bland andra i hennes rum. Gott så!
Vad vore man utan döttrar?

Hoppas du får en riktig D så småningom.
Cornelis,jomenvisst.. 
Skönt folk-jazzigt och finurligt,kanske lite puts på sången då det som sagt 'surar' lite för mycket här och där.
Cornelis, Povel...de fanns ju bara där under hela uppväxten. Gjorde säkert outplånliga intryck. Vad gäller sången blir det alltid för min del ett omvänt förhållande mellan uttryck och tonsäkerhet. Tänkte "bara" på uttrycket denna gång och då hamnar man mellan stol...f'låt tonerna.

Vissa delar är ju lite halvpratande och vill nog behålla det så. Thnx Bjurte!
3/4 mestadels men 7 fjärdedelar ibland 
Lyssnar på trubadurversionen och tycker den fungerar fullt ut, men kan tycka - på något plan - att det finns fler möjligheter (utvecklingsmässiga sidospår och allmän ekvilibristik) i en instrumental tolkning. Helskönt, som nån sa.
Där ser man, 7/4.

Jag var ganska säker på vals här

Kul att du tycker det funkar ändå. En förlängning med solo vore kanske idé ja... Tack Per!
ja de är inte alla som har egen mapp hos mig..
Elvis tlx... så en ära absolut! 
trubadur versionen var ännu bättre..
utöver snyggt framförande, snygg ljudbild
Wow, wow. Vilket sällskap... men det är ju bara matchvikten som förenar. Stort tack Larsson!
Får associationer till Shrek här. 
Bra låt, bra arr och sjunget.
Lite sorgsen text om att saker var bättre förr som griper an en del.
Shrek, Skönheten och odjuret också kanske. Jag gillar det temat, vrida om kniven och kärva till harmonierna.

Kul att det ändå gillas. Tack 1up!
Underbar låt! Så naturlig lekfull melodi och harmonier som skvallrar om riktigt avancerat komponerande. Det är så här Povel brukar kunna trolla fram melodier i kluriga harmoniväxlingar och texter.
Tack för de fina orden Janne, kul att läsa! Povel och Cornelis spökar nog här som sagt. Lånta fjädrar i st f egen stil men till slut kanske...?

Ser fram mot ditt nya alster. Tusen tack! Vi hörs!
Att det kan låta så fylligt och komplett med enbart en gitarr och bas!
Jättesnygg mix med klar, fin ljudbild (som vanligt).
Fina harmonier och en bra text. Ibland känns melodin lite avig, men
det är antagligen jag som är för inskränkt. 
Vid strofen "Snart snön skall falla så tyst och så tungt" låter det lite
konstigt på slutordet "tungt" i mitt tycke, som om melodin inte var bestämd där...
Lite småjusteringar på sången så är det här kanon!
/Asti
Det finns ju ett piano med också. Inte tänkt på det där med "tungt" och du har ju helt rätt, låter mer som buller än sång! Meningen var ändå att det skulle vara halvprat där och att guran skulle visa på melodin. Får kolla upp mixen. Tänkte mig aviga melodier och med pianot kanske det blev väl mycket. Inte är du inskränkt. Sticket är mer nyktert. I stort tyckte jag nog jag fick den dit jag ville men skull nog må bra av en förlängning och ett solo. Tack för ditt säkra öra och bollplank!