Fränt på någe vis.. hade aldrig kommit på MJ, tror inte ens jag hört den låten förut. Girly var inne på Lisa Gerrard, jag fick lite associationer till David Sylvian och gruppen Japan, och kanske även lite Depesh mot slutet 
Frågan är om du verkligen ska vara trogen originalet vad gäller sången.. du kanske ska bryta upp det och göra mer fragmentariskt, som en remix, men med en helt annan typ av röst än MJ - eller göra en helt egen sång eller prat eller om du ska bygga vidare på att göra en instrumental... lite mer dynamik o variation bara.
Skulle vilja ha betydligt mer rum på trummorna/pukorna.. kanske ett hyfsat långt men ganska svagt hall-reverb?
Som jag ser det finns det tre varianter:
1. Någon försöker härma MJ
2. Clemens remixar och har sig
3. Vi låter den sakta dö på halvfärdiga

hyfsat kul video - utom slutet då som var lite för uppenbart.
Men låten då. Den bakgrund du gjort är ju betydligt mer spännande och borde kunna gå att göra mycket mer av än själva låten. Åtminstone som den är på videon - vet inte om den finns i annan version.
Trummorna låter som sagt super!
Jag har som sagt blivit inspirerad av hur låten gjorts rent tekniskt och har påbörjat ett annat projekt som påminner om sättet att bygga upp en låt på - helt nytt för mig. Så den går jag vidare med men tack för förslag och lyssning Stefan (kul att EZ Standard för en gångs skull fått lite god kritik)
Jag har aldrig hört låten förr (tror jag) och jag gillade videon. Vilket persongalleri!
Igår då jag skulle somna hade jag av misstag ställt in mp3spelaren på en låt på repeat så istället för att slappna av och somna efter att ha hört din och sen Wernborgs nya med ebow gick din på repeat tills jag vaknade till nån gång inatt och stängde av mp3spelaren. Snacka om att jag nu har hört instrumental-versionen av Liberian girl många gånger - är nog hjärntvättad! 
Jag gillade också videon gjord med glimten i ögat. Knske ett skönt arr att sova till

Vi hade tänkt gå på grönan i dag men det åskar och blixtar och regnet öser ner. Hm. nån låttitel i den meningen va.....
« Senast ändrad: 18.07.2012, 13:39:59 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se