Kontrollrummet

Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Här kommer nu version 5 (sista?) med ny ending :)


2012-09-21 Version 4   :)


Efter att jag tidigare i våras läste en post om hur man kan lägga sångspår (vänster, höger, tidsförskjutning) har jag lekt lite med idén på kören här. Fastnat för ett lite mer 'naket' arr :o  med mycket stråkplock he, he... man måste ju prova sig fram  :D
Stort tack till Dividend för koll och synpunkter på texten :)
Lena

http://soundcloud.com/lena-lannergren/so-you-are-leaving

(Till mamma <3)
So you are leaving
I knew this day would come
I just didn’t want to see it
I held my fingers crossed ‘til they went numb

So difficult to face
I feel I’m loosing every trace
Is there an exit from this maze
I wanna get out of here
I’m trapped in my biggest fear
I don’t wanna shed more tears

Get me out of this place right now
Get me out of here no matter how
Anywhere else is better than here
Make it stop
Make the pain disappear

The end is holding a beginning
An epic fail of life
Is there any use in complaining
About walking on the knife

Time and time again
Just waiting out the when
I hold my breath and count to ten
My love is all cried out
I’m filled with all these doubts
You will be hard to live without

Get me out of this place right now
Get me out of here no matter how
Anything else is better than this
Make it stop
Make the pain disappear
« Senast ändrad: 04.10.2012, 22:35:47 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt Lena bra sjunget och bra text där det på några ställen skulle vara kul att höra dig lite souligare om man så säger on the edge of a knife t.ex. så att du kan dra ut mer på det hela. Låten förtjänar ett bättre arr och mitt spontana förslag är att skicka allt till Perrowitch som skulle elda upp allting så att du även får lust att sjunga utanför ramarna tror jag. Nu är han i Spanien några fler veckor så det är inget han omedelbart skulle kunna sätta tänderna i men jag skulle tro att det här skulle intressera honom.
Bra låt anyway. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Wow, vilket lyft i ljudkvalitet. Tycker även arret är jättebra. Imponerande utveckling. Trummorna låter brukliga och slutet är abrupt. Annars high five.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
En riktigt bra låt- väl sjungen och en spännande mix..
Håller intresset uppe hela vägen...
Bra gjort, Girly !!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ett av de bättre arrangemangen från dig och dynamiken i arret är bra.
Men slutet tycker jag du skulle göra annorlunda. Vet inte vad.

Bra körsamarbete med leadsången! Det är också första gången jag hör så tajta körer och att de ligger så bra även volymmässigt, i mixen.

Det enda jag inte gillar helt är reverbet på leadsången. Upplever det lite burkigt på något sätt. Går det ändra om det skulle vara aktuellt eller är det inspelat med den reverben? Nån annan som reagerar på den?

Bra terapi att göra en sån här sång, att fokusera på.
Jag gjorde en år 2000 till min mamma, i samma syfte.
Behövde få ur mig en massa obesvarade tankar.
« Senast ändrad: 16.07.2012, 13:06:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 635
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra låt och mycket bra sång! Bra ljud dessutom!
Vad jag inte är så förtjust i är trumljudet och det sitarliknande instrumentet.
Skulle vilja ha ett mjukare instrumentljud än det hos "sitaren". Hellre t.ex en akustisk gitarr.
Kanske skulle du bryta av "stråkplocket" med lite utdragna stråkar i vissa partier...?
Mix och ljudbild låter klart bättre än det jag hört tidigare från dig.
Jättebra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar också ljudet på mixen! De där pizzicato-celllona hör man ju inte är en riktig celloensemble, men det gör ju inte så mycket.
Fin text som du omsätter till sång på ett mycket suggestivt sätt. Bra stämma du har!

Gillar också ljudet på "kören" :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Hej Lena! Angenämt att råkas ;)

Jag instämmer i det mesta andra redan sagt, dock kan jag inte jämföra med dina tidigare låtar då detta är den första jag hör. Det första som slår mig är att du har en finfin röst men att tonen du lägger in i låten känns lite oväntad i tanke på texten. Det är ju en väldigt tung ledsam text om att förlora någon men rösten klingar lite mer som att det här är en låt du skrev för 10 år sen och att den emotionella udden sedan länge tonat ut. Jag skulle gärna höra lite vemodigare ton lite, att få en lite intimare rundvandring i dina känslor genom sången.

Kanske håller andra med kanske inte. Annars fin röst, bra låt, inte alls så tokigt arr. Samma tankar om det som redan påpekats så tar inte det en gång till.

Texten kan jag nog ge några små kommentarer på om du vill men då får jag nog återkomma och lyssna några gånger till först.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej!

Du har en dunderskön röst och texten är gripande, och mixen låter finemangs i mina öron.
Men kanske du skulle pressa in lite mer blod, svett & tårar så skulle det  lyfta än mer.

Jättesnyggt jobbat :D

Har du gjort alltihop själv? :P

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Girly

Skön låt Lena bra sjunget och bra text där det på några ställen skulle vara kul att höra dig lite souligare om man så säger on the edge of a knife t.ex. så att du kan dra ut mer på det hela. Låten förtjänar ett bättre arr och mitt spontana förslag är att skicka allt till Perrowitch som skulle elda upp allting så att du även får lust att sjunga utanför ramarna tror jag. Nu är han i Spanien några fler veckor så det är inget han omedelbart skulle kunna sätta tänderna i men jag skulle tro att det här skulle intressera honom.
Bra låt anyway. :D
...kollar efter extrapriser på brandsläckare... vill ju inte elda upp allting  ;)
Sen är jag medvetet återhållen på sången... tror jag utvecklar det lite längre ner bland svaren.
Kul att du gillar den... ändå...  ;)
Wow, vilket lyft i ljudkvalitet. Tycker även arret är jättebra. Imponerande utveckling. Trummorna låter brukliga och slutet är abrupt. Annars high five.
Det gick upp några ljus rent tekniskt när jag jobbade med den här  :) Glad att du gillar ljudkvalitén. Slutet är abrupt delvis för att jag tycker att det speglar lite hur tvärt livet tar slut ibland... men har någon annan nån idé så lyssnar jag i alla fall gärna.
En riktigt bra låt- väl sjungen och en spännande mix..
Håller intresset uppe hela vägen...
Bra gjort, Girly !!!
mvh
Taaaack!!!  :D
Ett av de bättre arrangemangen från dig och dynamiken i arret är bra.
Men slutet tycker jag du skulle göra annorlunda. Vet inte vad.

Bra körsamarbete med leadsången! Det är också första gången jag hör så tajta körer och att de ligger så bra även volymmässigt, i mixen.

Det enda jag inte gillar helt är reverbet på leadsången. Upplever det lite burkigt på något sätt. Går det ändra om det skulle vara aktuellt eller är det inspelat med den reverben? Nån annan som reagerar på den?

Bra terapi att göra en sån här sång, att fokusera på.
Jag gjorde en år 2000 till min mamma, i samma syfte.
Behövde få ur mig en massa obesvarade tankar.
Jag tycker själv att det va tur att jag läste posten om hur man kan handskas med röstspår... så tack till er som skrev i den tråden  :D Har även här lärt mig av gamla misstag så rösten finns sparad som obehandlad... men jag gillar reverbet!!!  :P Ja, händelser i livet triggar ju till ett kreativt utlopp på gott och ont.
Bra låt och mycket bra sång! Bra ljud dessutom!
Vad jag inte är så förtjust i är trumljudet och det sitarliknande instrumentet.
Skulle vilja ha ett mjukare instrumentljud än det hos "sitaren". Hellre t.ex en akustisk gitarr.
Kanske skulle du bryta av "stråkplocket" med lite utdragna stråkar i vissa partier...?
Mix och ljudbild låter klart bättre än det jag hört tidigare från dig.
Jättebra!
/Asti
Sitarljuden  :wub: me looove  :lol: Trumljuden kanske inte är så upphetsande med de är dead-on i takt den här gången i alla fall ha, ha, ha. Har lite utdragna stråkar också på nåt ställe... Tack! Ja, visst lät det lite bättre om allt... hur gick det här till?  :o
Jag gillar också ljudet på mixen! De där pizzicato-celllona hör man ju inte är en riktig celloensemble, men det gör ju inte så mycket.
Fin text som du omsätter till sång på ett mycket suggestivt sätt. Bra stämma du har!
Gillar också ljudet på "kören" :)
Det är Edirol orchestra full strings pizzicato och även bara full strings som fått ge ljud här. Roligt att du tycker det låter bra. Tack för bollplank, lyssning och kommentar  :D
Hej Lena! Angenämt att råkas ;)
Jag instämmer i det mesta andra redan sagt, dock kan jag inte jämföra med dina tidigare låtar då detta är den första jag hör. Det första som slår mig är att du har en finfin röst men att tonen du lägger in i låten känns lite oväntad i tanke på texten. Det är ju en väldigt tung ledsam text om att förlora någon men rösten klingar lite mer som att det här är en låt du skrev för 10 år sen och att den emotionella udden sedan länge tonat ut. Jag skulle gärna höra lite vemodigare ton lite, att få en lite intimare rundvandring i dina känslor genom sången.

Kanske håller andra med kanske inte. Annars fin röst, bra låt, inte alls så tokigt arr. Samma tankar om det som redan påpekats så tar inte det en gång till.

Texten kan jag nog ge några små kommentarer på om du vill men då får jag nog återkomma och lyssna några gånger till först.
Hej på dig Tigersoul!  :) Så här ligger det till med den här låten. Den kommer sig av att min mamma gick bort MEN... jag ville INTE göra en 'omg-snyyyyft-min-mamma-är-död-sång'. Jag har helt krasst, med flit, gjort den så pass dubbeltydig att man, om man inte visste bakgrunden, likväl kan ta den för en 'snyft-han-har-lämnat-mig-sång'. Och det svåraste av allt va att hålla tillbaka rösten för jag ville mer få fram en uppgiven, trött, desperation och krasst konstaterande än för känslomässigt. Så va känslan för den här sången... men... vem vet... det finns väl plats för en uppföljare... :unsure:
Hej!

Du har en dunderskön röst och texten är gripande, och mixen låter finemangs i mina öron.
Men kanske du skulle pressa in lite mer blod, svett & tårar så skulle det  lyfta än mer.

Jättesnyggt jobbat :D

Har du gjort alltihop själv? :P

/Marre
Nääää... inga mer tårar på ett tag tack!  :P
Ja, jag har gjort allt själv... det kan man inte tro va?!!! ha, ha, ha
Jätteroligt att höra att du gillar det  :D

Måste ju helt klart gjort något rätt, i alla fall mindre fel, den här gången... här satt jag och hukade mig bakom en sten och väntade på sågningen...  :) Tack för lyssningar och feedback!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Citera
Hej på dig Tigersoul!   Så här ligger det till med den här låten. Den kommer sig av att min mamma gick bort MEN... jag ville INTE göra en 'omg-snyyyyft-min-mamma-är-död-sång'. Jag har helt krasst, med flit, gjort den så pass dubbeltydig att man, om man inte visste bakgrunden, likväl kan ta den för en 'snyft-han-har-lämnat-mig-sång'. Och det svåraste av allt va att hålla tillbaka rösten för jag ville mer få fram en uppgiven, trött, desperation och krasst konstaterande än för känslomässigt. Så va känslan för den här sången... men... vem vet... det finns väl plats för en uppföljare...

Då förstår jag och valet här över hur det ska vara kan ju bara du vara slutgiltig beslutsfattare till. Jag är väl lite väl förtjust i de superintima texterna o sångstilarna kanske när det kommer till sådana här låtar. Det hade varit himla intressant hur jag tolkat låten om det inte vore för att jag läste att den var till din mamma o därmed visste. Känns som att jag ändå hade anat då jag varit med om samma sak för några år sen men man vet aldrig. Synd man inte kan backa tiden ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Väldigt snygg produktion!
Gillar ackordgången/harmonierna och de små växlingarna till moll
Bra sjunget och kören är riktigt fin.
Bra låt och ljudbild

enda nitsen är trummljudet

Kanske låten skulle lyfta ytterligare med en skärande gura eller ett stråksektion en bit in ?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Såg tyvärr inte att iPhone hade ändrat "burkiga" till "brukliga" i mitt  inlägg. Tycker trummorna låter burkiga alltså, möjligen sönderkomprimerade. Annars gillar jag detta stort, luftig mix, oväntade harmisar och stor röst som alltid. Beklagar sorgen! Min mamma dog för några år sedan och min pappa för bara några  månader sedan.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Såg tyvärr inte att iPhone hade ändrat "burkiga" till "brukliga" i mitt  inlägg. Tycker trummorna låter burkiga alltså, möjligen sönderkomprimerade. Annars gillar jag detta stort, luftig mix, oväntade harmisar och stor röst som alltid. Beklagar sorgen! Min mamma dog för några år sedan och min pappa för bara några  månader sedan.

Älskvärd den där rättstavningen på ios devices... jag svär som en borstbindare så fort jag använder paddan som skrivmaskin vid låtskapande... ett tips är dock att koppla in ett usb tangentbord o slå av rättstavningseländet.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Girly

Citera
Hej på dig Tigersoul!   Så här ligger det till med den här låten. Den kommer sig av att min mamma gick bort MEN... jag ville INTE göra en 'omg-snyyyyft-min-mamma-är-död-sång'. Jag har helt krasst, med flit, gjort den så pass dubbeltydig att man, om man inte visste bakgrunden, likväl kan ta den för en 'snyft-han-har-lämnat-mig-sång'. Och det svåraste av allt va att hålla tillbaka rösten för jag ville mer få fram en uppgiven, trött, desperation och krasst konstaterande än för känslomässigt. Så va känslan för den här sången... men... vem vet... det finns väl plats för en uppföljare...

Då förstår jag och valet här över hur det ska vara kan ju bara du vara slutgiltig beslutsfattare till. Jag är väl lite väl förtjust i de superintima texterna o sångstilarna kanske när det kommer till sådana här låtar. Det hade varit himla intressant hur jag tolkat låten om det inte vore för att jag läste att den var till din mamma o därmed visste. Känns som att jag ändå hade anat då jag varit med om samma sak för några år sen men man vet aldrig. Synd man inte kan backa tiden ;)
Ja... jag funderade en stund innan jag skrev vem den va dedikerad till... eftersom man då genast gör andra kopplingar på texten... men gjort är gjort  :)

Väldigt snygg produktion!
Gillar ackordgången/harmonierna och de små växlingarna till moll
Bra sjunget och kören är riktigt fin.
Bra låt och ljudbild

enda nitsen är trummljudet

Kanske låten skulle lyfta ytterligare med en skärande gura eller ett stråksektion en bit in ?
Va roligt att du gilla' det du hörde!  :)
Ja det vore lite kul att sätta riktiga trummor på den... vi får se vad som händer  ;)
Jag letar efter ett bra vst-ljud för schysst elgura... men fastnade i den asiatiska strängvärlden den här gången.
Såg tyvärr inte att iPhone hade ändrat "burkiga" till "brukliga" i mitt  inlägg. Tycker trummorna låter burkiga alltså, möjligen sönderkomprimerade. Annars gillar jag detta stort, luftig mix, oväntade harmisar och stor röst som alltid. Beklagar sorgen! Min mamma dog för några år sedan och min pappa för bara några  månader sedan.
Jag läste det som 'burkiga' först och tänkte att det va nog grundtanken he, he... Tror jag använde något akustisk ljud i hammerhead... men riktiga vore ju att föredra  :)
Tack...  :( tråkigt att höra att även du förlorat nära och kära... beklagar!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Alla har vi varit där :(
Om det så bara är för trummorna så tycker jag fortfarande att Perrowitch kan få en chans - att han sedan inte kan hålla sig från att lägga synt och guror är en annan sak men det är ju bara att skippa dom spåren då :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Vad du sjunger bra!!
Och visst har du fått till klarhet och sound bättre  här än något annat jag hört från dig.
Stör mig inte så mycket på trummorna,förutom pukorna då..
Bra låt är det ju oxo!! ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Först o främst... väldigt bra låt det här, och bra sjunget..!! och jag gillar arret med stråkplock och asiatiska kryddor.. tycker nog du ska vara rädd om det luftiga och avskalade och vara försiktig med att lägga in elguror o annat lull... fin dynamik som det är nu, behöver inte vara fetare tror jag.
Men det är ju nåt med dom där trummorna som ju redan påtalats x antal ggr... men det är inte säkert att det är så himla långt bort, lite bättre ljud bara och aningen mer organiskt 'lirat'... om man sen ska få det att låta som "riktiga" trummor eller skruva det mer åt electronica-hållet... tja, öppen fråga tycker jag :) (kanske spinna vidare på de asiatiska accenterna o jaga rätt på en mullig tabla-loop)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad det gäller trummor borde det finnas nån hyggligt nära som kan lägga en bättre variant, kanske på ett liknande sätt, bara bättre ljud. Du kanske har några alternaiva trummisar i galleriet.  :)
perowitch har Eddi nämnt, jag nämner även Hagis men det är väl öppet hus för dig att fråga vem du vill - om du vill.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Girly

Vad du sjunger bra!!
Och visst har du fått till klarhet och sound bättre  här än något annat jag hört från dig.
Stör mig inte så mycket på trummorna,förutom pukorna då..
Bra låt är det ju oxo!! ;)
Wohooo, vilka superlativ... suger i mig! Tack snälla! :D
Först o främst... väldigt bra låt det här, och bra sjunget..!! och jag gillar arret med stråkplock och asiatiska kryddor.. tycker nog du ska vara rädd om det luftiga och avskalade och vara försiktig med att lägga in elguror o annat lull... fin dynamik som det är nu, behöver inte vara fetare tror jag.
Men det är ju nåt med dom där trummorna som ju redan påtalats x antal ggr... men det är inte säkert att det är så himla långt bort, lite bättre ljud bara och aningen mer organiskt 'lirat'... om man sen ska få det att låta som "riktiga" trummor eller skruva det mer åt electronica-hållet... tja, öppen fråga tycker jag :) (kanske spinna vidare på de asiatiska accenterna o jaga rätt på en mullig tabla-loop)
Tack så roligt att du lyssnat och tyckt till  :) Ja... trummorna är nog det som jag själv är inne på att fixa till... hör i mitt huvud när trummorna dunkar igång i Phil Collins 'in the air tonight'. Rätt fett men ändå utan att de tar över...hm....  :huh:
Vad det gäller trummor borde det finnas nån hyggligt nära som kan lägga en bättre variant, kanske på ett liknande sätt, bara bättre ljud. Du kanske har några alternaiva trummisar i galleriet.  :)
perowitch har Eddi nämnt, jag nämner även Hagis men det är väl öppet hus för dig att fråga vem du vill - om du vill.
Ja... tack Max  :) Ska posta en liten förfrågan
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Din låt berör - kanske är det så när man själv varit med... Bilder stiger liksom fram bakom orden. Måste hålla med om att du lyckas hålla intresset uppe hela vägen! :) Gillar sitaren och vill ha mer av den!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Girly

Din låt berör - kanske är det så när man själv varit med... Bilder stiger liksom fram bakom orden. Måste hålla med om att du lyckas hålla intresset uppe hela vägen! :) Gillar sitaren och vill ha mer av den!^^
Tack Jocke för så jättefina ord - vilken feedback! :)
Ja men visst va det lite kul med sitar :D
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Visst funkar sitaren bra! :) Tror att "vän av ordning" tycker att den låter orent och dissonant men det passar bra i sammanhanget - man går ju sönder lite...^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Girly


Nu ny version där Hagis lagt trummor, gitarr och mixat :D
http://soundcloud.com/lena-lannergren/so-you-are-leaving-feat-hagis
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Yes skönt med bra trumdriv då kan man lyssna på texten och konstatera att det är mästerligt diktat detta. Och naturligtvis jättebra sjunget men låten tar plötsligt slut hör gärna ett varv refräng till. Bra Lena hursomhelst en riktig pärla och bra Hagis som rätade upp det hela.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fel ordval i sammanhanget men det är lite myspys att lyssna på det. Slutet är för plötsligt. Låten är värd något bättre.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det blev riktigt snyggt, men håller fortf med de övriga, slutet snappar iväg från låtens totalintryck. Slutet känns som ett avbrott på en halvfärdig demo eller dyl, annars är låten riktigt bra i den här versionen o din röst är som den av änglar! underbart!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
« Senast ändrad: 05.09.2012, 12:53:06 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^

Jag instämmer fullt i symboliken, o hade kunnat gjort något liknande själv. Men det är lättare att vara mer produktionsinriktad som åskådare ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tycker Hagis insatser här tvättar bort alla frågetecken,hatten av...

Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^

Jag instämmer fullt i symboliken, o hade kunnat gjort något liknande själv. Men det är lättare att vara mer produktionsinriktad som åskådare ;)

Absolut - med sådana här känslor är det inte lätt att vara rationell...^^
Håller själv på att försöka slita mig från känslan i mina "verk" och börja fokusera på vad jag ville ha sagt med dem...  :rolleyes: ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Girly

Yes skönt med bra trumdriv då kan man lyssna på texten och konstatera att det är mästerligt diktat detta. Och naturligtvis jättebra sjunget men låten tar plötsligt slut hör gärna ett varv refräng till. Bra Lena hursomhelst en riktig pärla och bra Hagis som rätade upp det hela.
Ja men visst blev det bra med ett proffs som Hagis på trummor :D
Sen har allt ett slut... du får lyssna på den en gång till i stället  ;)
Tack Eddi!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Fel ordval i sammanhanget men det är lite myspys att lyssna på det. Slutet är för plötsligt. Låten är värd något bättre.
Helt OK med 'myspys'  :) Tack!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Det blev riktigt snyggt, men håller fortf med de övriga, slutet snappar iväg från låtens totalintryck. Slutet känns som ett avbrott på en halvfärdig demo eller dyl, annars är låten riktigt bra i den här versionen o din röst är som den av änglar! underbart!
Kul att du gillade den här versionen bättre. Jätteglad över Hagis-samarbete.
...'röst som av änglar'... fniss, fniss... tur att jag är bra på att gömma hornen he, he ;)
Tack så mycket!  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
Äntligen någon som förstår symboliken med slutet  ^_^
Ja... nu lånade jag in Phils okände lillebror Hagis då  ;)
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
Tack för lyssningar och kommentar  :)
« Senast ändrad: 05.09.2012, 15:19:07 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren