Kontrollrummet

Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Taurisbasen är ett VST-instrument, så den är som vilken mjuvarusynt som helst - jag kan inte svara vettigt på om man lägger en sån som en insert...

Ja, det är gott!
Synd att jag kom in för sent med beställningen av - 'en dubblerad med pukor' och synd att den slutar som livet ibland. Låten skulle tillåtas att sluta mindre plötsligt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Girly

Ännu bättre denna lyssning! ;-)
Det är ju helt fantastiskt skoj att höra!  :D

Nu jäklars!! :wub: Där satt den! Radio Ready!!!!

Men hur i Helgolandsbukten låter ni det där slutet vara kvar?  :unsure: ;)
Har vi passerat målsnöret?!  :D Jippie!!!
... är slutet verkligen så hemskt? :huh:
Javisst RADIOKLAR var ordet (trots det snöpliga slutet) och vilket otroligt vibrato du har Lena :wub:
Tack så jättemycket Eddi!  :D
Hagis gjorde ett gott jobb med den *tumme upp*
Taurisbasen är ett VST-instrument, så den är som vilken mjuvarusynt som helst - jag kan inte svara vettigt på om man lägger en sån som en insert...

Ja, det är gott!
Synd att jag kom in för sent med beställningen av - 'en dubblerad med pukor' och synd att den slutar som livet ibland. Låten skulle tillåtas att sluta mindre plötsligt.
Ja, den beställningen kom allt in lite för sent  ;) he, he... det där slutet... kan jag ju inte va utan liksom  :P ;)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil

Nu jäklars!! :wub: Där satt den! Radio Ready!!!!

Men hur i Helgolandsbukten låter ni det där slutet vara kvar?  :unsure: ;)
Har vi passerat målsnöret?!  :D Jippie!!!
... är slutet verkligen så hemskt? :huh:

Ja ;)  - jag får intrycket att ni bara "lägger av", typ som på ett rep...  :unsure:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, i ärlighetens namn, kan man göra såna slut när man vill. Om man gör en riktigt bra låt däremot så önskar många ärliga musikvänner på kr att man ska göra det bättre och det är nog där landet ligger nu. 
Då kräver de andra plötsligt saker! På gott och ont.   :wub: och  :ph34r:

I slutändan bestämmer ändå du/ni vad ni vill göra med låten.  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker precis som några andra att det här är mycket bra! :) I och med att begreppet "Radio ready" kom på tal funderar jag lite på hur man bäst når ut med en bra låt (om man nu vill det). Mycket bra stannar tyvärr här men "Yllet" la för en tid sedan upp en tråd om hur han marknadsförde sitt band. Kanske kan finnas något matnyttigt där?
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Måste göra ett värdigt slut på låten!
En underbar slidegitarr som flödar, till exempel.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Girly

Ja ;)  - jag får intrycket att ni bara "lägger av", typ som på ett rep...  :unsure:
Hoppla... så pass... hmmm....  :huh:
Eller är det kanske precis så det ska vara... ser 'videon' framför mig *skratt*... vi får nog och smackar till sista tonen, lämnar allt och går därifrån... just nu känns det lite så då jag fullständigt lyssnat sönder mig på låten men... Hagis... help me! :blink:  ;)

Om man gör en riktigt bra låt däremot så önskar många ärliga musikvänner på kr att man ska göra det bättre och det är nog där landet ligger nu. 
Då kräver de andra plötsligt saker! På gott och ont.   :wub: och  :ph34r:
Skitjobbigt med krav  ;) :lol:
Måste göra ett värdigt slut på låten!
En underbar slidegitarr som flödar, till exempel.
:D Inspirationen flödar i din del av landet hör jag... he, he... Tack för förslag...hmm... funderar...

Tycker precis som några andra att det här är mycket bra! :) I och med att begreppet "Radio ready" kom på tal funderar jag lite på hur man bäst når ut med en bra låt (om man nu vill det). Mycket bra stannar tyvärr här men "Yllet" la för en tid sedan upp en tråd om hur han marknadsförde sitt band. Kanske kan finnas något matnyttigt där?
Verkligen roligt att du tycker låten är bra  :) Tankarna snurrar kring just detta ämne. Tack för tipset Jocke, jag ska leta upp tråden och läsa den :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Eller är det kanske precis så det ska vara... ser 'videon' framför mig *skratt*... vi får nog och smackar till sista tonen, lämnar allt och går därifrån...

t=2m00s   :rolleyes:


Utloggad Girly

Eller är det kanske precis så det ska vara... ser 'videon' framför mig *skratt*... vi får nog och smackar till sista tonen, lämnar allt och går därifrån...

t=2m00s   :rolleyes:

 :P :lol:
...ha, ha, ha...ja, ja... suck!  :rolleyes: vi håller på och kollar slutet lite (motvilligt låter jag mig släpas in i framtida nya endings av Hagis)  :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kom ihåg dubbla pukfillet! Låten är ingenting utan det!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eller är det kanske precis så det ska vara... ser 'videon' framför mig *skratt*... vi får nog och smackar till sista tonen, lämnar allt och går därifrån...

t=2m00s   :rolleyes:

 :P :lol:
...ha, ha, ha...ja, ja... suck!  :rolleyes: vi håller på och kollar slutet lite (motvilligt låter jag mig släpas in i framtida nya endings av Hagis)  :D
Ojdå - ser fram emot det :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Eller är det kanske precis så det ska vara... ser 'videon' framför mig *skratt*... vi får nog och smackar till sista tonen, lämnar allt och går därifrån...

t=2m00s   :rolleyes:

 :P :lol:
...ha, ha, ha...ja, ja... suck!  :rolleyes: vi håller på och kollar slutet lite (motvilligt låter jag mig släpas in i framtida nya endings av Hagis)  :D
Ojdå - ser fram emot det :)

I den här genren finns inga "happy endings"... men även om symboliken är talande så bär vi ju ändå de vi saknar med oss... Det kan säkert finnas öppningar för andra symboler efter hand som tiden går! Lycka till! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Girly

Ojdå - ser fram emot det :)
Nu behöver du inte se in i framtiden längre... den är här nu  :lol: ;)

I den här genren finns inga "happy endings"... men även om symboliken är talande så bär vi ju ändå de vi saknar med oss... Det kan säkert finnas öppningar för andra symboler efter hand som tiden går! Lycka till! :)
Slutet blev nu mindre abrupt och 'dog' ut lite långsammare. Låter flöjten gråta ut de sista tonerna istället. Jag målar nya bilder för mitt inre  :)

HasseFX - väntar på att höra hur domen faller  :D ;)

2012-10-04 NY (sista?) version med NYTT SLUT, tack vare Hagis som med sitt lugn & tålamod fick med mig på tåget igen, trots protester  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren



Utloggad Girly


Kan jag tolka det som att du blir lika exalterad som Stephen Fry?  :lol:
Heeelt underbart ju  :wub:
Då lägger jag skumpan på kylning he, he  ;)
Taaack!  :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Finally :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
HasseFX - väntar på att höra hur domen faller  :D ;)


:lol: underbart lyhört HasseFX. The Tristan Chord wow.
Wagner  :wub: :wub: :wub: Vad hade inte den snubben kunnat hitta på om han varit verksam på 70talet

Låten funkar bra med fade också. Den är så bra att den varken står eller faller beroende på slutet liksom. Bra jobbat alla inblandade
« Senast ändrad: 05.10.2012, 03:22:04 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Fegt att tona...  :rolleyes: ;)

Skämt åsido - tycker inte det gör varken till eller från - däremot tycker jag att flöjten på slutet förtjänar mer plats! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Men nu jäddrans..din sång Girly...sååå bra bara :wub:..rätt in i hjärtat..som det ska göra när det är rätt musik.

Hagis trummor lyfter a l l t, det vet jag ju sen några tidigare samarbeten.

Underbart som ni fick till det nu :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Meehh... Guu vad denna har utvecklats!! :o
Trummor,bas,sång allt..bara så bra..
En av årets låtar på KR,Helt klart.. :) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
HasseFX - väntar på att höra hur domen faller  :D ;)


:lol: underbart lyhört HasseFX. The Tristan Chord wow.
Wagner  :wub: :wub: :wub: Vad hade inte den snubben kunnat hitta på om han varit verksam på 70talet

Låten funkar bra med fade också. Den är så bra att den varken står eller faller beroende på slutet liksom. Bra jobbat alla inblandade
Fegt att tona...  :rolleyes: ;)

Skämt åsido - tycker inte det gör varken till eller från - däremot tycker jag att flöjten på slutet förtjänar mer plats! :)
Vi provade lite olika varianter på slut, men det lätt att halka in på samma abrupta slut som innan, därav fade.

Men nu jäddrans..din sång Girly...sååå bra bara :wub:..rätt in i hjärtat..som det ska göra när det är rätt musik.

Hagis trummor lyfter a l l t, det vet jag ju sen några tidigare samarbeten.

Underbart som ni fick till det nu :rolleyes:

/Marre
Meehh... Guu vad denna har utvecklats!! :o
Trummor,bas,sång allt..bara så bra..
En av årets låtar på KR,Helt klart.. :) 
Oj, oj! Tack, det var skönt att få ihop låten efter denna långbänk.
/Anders