Kontrollrummet

Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Oj, missade den här första gången. Suverän låt! Snyggt. Du sjunger så baskat bra.
Tänk om det där strängsoundet hade varit en Kantele istället... hmm karaktär liksom....
Hagis, snyggt o tajt men dragningarna... dags att tänka nytt. Vet att du kan.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
Äntligen någon som förstår symboliken med slutet  ^_^
Ja... nu lånade jag in Phils okände lillebror Hagis då  ;)
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
Tack för lyssningar och kommentar  :)

Jag menar absolut inte enkelt i betydelsen simpelt eller banalt utan enkelt som att man hade kunnat jobba mer med gate, kompressor och reverb på fillsen... Låten berör och känns nära... tycker att det är ett mycket gott betyg - de flesta som försöker sig på att uttrycka detta hamnar tyvärr i kategorin "Banalt"! Är ni nöjda är det bra! Låten är underbar! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
Äntligen någon som förstår symboliken med slutet  ^_^
Ja... nu lånade jag in Phils okände lillebror Hagis då  ;)
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
Tack för lyssningar och kommentar  :)

Jag menar absolut inte enkelt i betydelsen simpelt eller banalt utan enkelt som att man hade kunnat jobba mer med gate, kompressor och reverb på fillsen... Låten berör och känns nära... tycker att det är ett mycket gott betyg - de flesta som försöker sig på att uttrycka detta hamnar tyvärr i kategorin "Banalt"! Är ni nöjda är det bra! Låten är underbar! :)

Oj, missade den här första gången. Suverän låt! Snyggt. Du sjunger så baskat bra.
Tänk om det där strängsoundet hade varit en Kantele istället... hmm karaktär liksom....
Hagis, snyggt o tajt men dragningarna... dags att tänka nytt. Vet att du kan.
Så, mer stök och bröt i dragningarna och mer gate'at sound. Ok, ska titta på det.
/Anders


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...

Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
Äntligen någon som förstår symboliken med slutet  ^_^
Ja... nu lånade jag in Phils okände lillebror Hagis då  ;)
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
Tack för lyssningar och kommentar  :)

Jag menar absolut inte enkelt i betydelsen simpelt eller banalt utan enkelt som att man hade kunnat jobba mer med gate, kompressor och reverb på fillsen... Låten berör och känns nära... tycker att det är ett mycket gott betyg - de flesta som försöker sig på att uttrycka detta hamnar tyvärr i kategorin "Banalt"! Är ni nöjda är det bra! Låten är underbar! :)

Oj, missade den här första gången. Suverän låt! Snyggt. Du sjunger så baskat bra.
Tänk om det där strängsoundet hade varit en Kantele istället... hmm karaktär liksom....
Hagis, snyggt o tajt men dragningarna... dags att tänka nytt. Vet att du kan.
Så, mer stök och bröt i dragningarna och mer gate'at sound. Ok, ska titta på det.
/Anders

 ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Snygg låt och sång. Bra struktur och lite oväntade men sköna ackordval precis innan refräng. Tycker det sticker ut lite i media bruset.
Tycker kanske inte att sångreverbet gifter sig riktigt med övriga instrument, lite för runt (hm kan man säga så?). Ibland ligger du i mitt tycke lite för nära, dock tycker jag att du lyckas bra med en spännande panorering av stämmor och sådant.
Jättebra :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Girly

Snygg låt och sång. Bra struktur och lite oväntade men sköna ackordval precis innan refräng. Tycker det sticker ut lite i media bruset.
Tycker kanske inte att sångreverbet gifter sig riktigt med övriga instrument, lite för runt (hm kan man säga så?). Ibland ligger du i mitt tycke lite för nära, dock tycker jag att du lyckas bra med en spännande panorering av stämmor och sådant.
Jättebra :)
Kul att du gillar låten. Får fundera lite över sångens reverb och 'närhet'.  :)
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Här kommer version tre där Hagis har ändrat till mera gatesound på trumreverb och ett fill in och även ändrat reverb till delay på gitarrerna så att dom blev torrare.

http://soundcloud.com/lena-lannergren/so-you-are-leaving-heavier/s-VeKqC
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har inte läst igenom tråden, då jag måste rusa vidare.. Men kortfattat: Jättefin låt, med fantastiskt skön sång.. Nu lyssnade jag i rätt kassa högtalare, men där sticker trummorna ut från resten. Låter lite leksakstrummor av det.. Men som sagt - det kan vara högtalarna..
Men för övrigt så är det MVG på detta..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite sent för att komma med en beställning nu men smaka på idén att vid 2.30 istället ha ett trumfill på pukorna som är lugnare och dubbelt så långt. Mmmmm...
I övrigt skönt på alla sätt förutom reverbet på sången som är burkigt i onödan.
I love your work.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...helt missat tidigare  :unsure:   Lyssnat på senaste versionen bara:

Jättebra låt och väldigt läckert arrat - speciellt sången! Otroligt skön röst och en säker insats - saknar en knivsudd mer "edge" och dynamik. Lite "mer" i starkare partierna, ett uns försiktigare i de svagare, möjligen.

I övrigt, introt är så bra att trummorna blir lite antiklimax... Spelet är jättebra, men mixen haltar - jag drömmer om att de kommer inrullande likt (i) Phil Collins "In the Air", men något mittemellan vore nog bäst :) Det finns ett så bra häng i trumkompet gentemot din frasering så lite besviken över effekten att du sjunger till transistorradion ;)

Skulle älska att göra en remix/remake av denna  :wub: :rolleyes:


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
...helt missat tidigare  :unsure:   Lyssnat på senaste versionen bara:

Jättebra låt och väldigt läckert arrat - speciellt sången! Otroligt skön röst och en säker insats - saknar en knivsudd mer "edge" och dynamik. Lite "mer" i starkare partierna, ett uns försiktigare i de svagare, möjligen.

I övrigt, introt är så bra att trummorna blir lite antiklimax... Spelet är jättebra, men mixen haltar - jag drömmer om att de kommer inrullande likt (i) Phil Collins "In the Air", men något mittemellan vore nog bäst :) Det finns ett så bra häng i trumkompet gentemot din frasering så lite besviken över effekten att du sjunger till transistorradion ;)

Skulle älska att göra en remix/remake av denna  :wub: :rolleyes:
Ändrade trummixen i denna version till mer "In the air tonight". Tycker du att jag fegade med reverbet?
Transistorradion?
/Anders


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Ändrade trummixen i denna version till mer "In the air tonight". Tycker du att jag fegade med reverbet?
Transistorradion?
/Anders

Önskelista:

Högre nivå på kompet när bas/trummor kommer in - nu är det alldeles för låg nivå och "bottenlöst" (därav "transistorradio" ^_^). Sång och övrigt som finns från början låter annars väldigt bra och välbalanserat!

Sedan kunde virvel-gaten vara lite längre - men det är en detalj i sammanhanget :)



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gott att höra denna igen. Låten är jättebra och det har jag nog sagt förut. Trummorna låter märkvärdigt tunna och låten slutar väl abrupt. Jobba vidare.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Lena!
Detta var den första låten av dig som jag lyssnade på och måste säga att .... WOW! Pang på en gång, härlig röst och skönt sjunget och känslofylld text. Snygga filharmoniker som dock kunde få lite mer utrymme i ljudbilden, där finns en massa små fina detaljer som nu blir nästan ohörda.
Själva mixen kunde ju ännu förbättras, några tankar här
- aningen för mycket reverb på sången gör att det låter som om solisten och orkestern sitter i olika rum
- eftersom trummorna kom med så inväntade jag även en bas som komplement till trumsen. Nu blev det lixåm lite klent kanske.
- filharmonikerna upp i volym.

Superlåt att jobba med lite till! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Helbra!!

Jättesnyggt arrat på alla instrument också. Och sången som pricket över i. Störtskönt.

Om gaten på trummorna. Hmm, tveksam. Kanske överdriva det ännu mer så att det blir tokeffektat i fillsen?

Riktigt bra jobbat båda två.  :)


Utloggad Girly

Har inte läst igenom tråden, då jag måste rusa vidare.. Men kortfattat: Jättefin låt, med fantastiskt skön sång.. Nu lyssnade jag i rätt kassa högtalare, men där sticker trummorna ut från resten. Låter lite leksakstrummor av det.. Men som sagt - det kan vara högtalarna..
Men för övrigt så är det MVG på detta..
Kul att du gillar  :D ...ja det måste ju definitivt va högtalarna  :P ;)
Lena
Lite sent för att komma med en beställning nu men smaka på idén att vid 2.30 istället ha ett trumfill på pukorna som är lugnare och dubbelt så långt. Mmmmm...
I övrigt skönt på alla sätt förutom reverbet på sången som är burkigt i onödan.
I love your work.
Aldrig för sent med beställningar... vi får se vad kockarna kokar ihop till version 4 ;)
Thank you Mr MaxB  :D
Gott att höra denna igen. Låten är jättebra och det har jag nog sagt förut. Trummorna låter märkvärdigt tunna och låten slutar väl abrupt. Jobba vidare.  :)
Tack för lyssning av ny version  :) Ja då, vi jobbar vidare  :D Men slutet SKA va abrupt det är liksom själva symbolikpoängen... jag geeeer mig inte på den punkten!  :P  ;)
Tjou Lena!
Detta var den första låten av dig som jag lyssnade på och måste säga att .... WOW! Pang på en gång, härlig röst och skönt sjunget och känslofylld text. Snygga filharmoniker som dock kunde få lite mer utrymme i ljudbilden, där finns en massa små fina detaljer som nu blir nästan ohörda.
Själva mixen kunde ju ännu förbättras, några tankar här
- aningen för mycket reverb på sången gör att det låter som om solisten och orkestern sitter i olika rum
- eftersom trummorna kom med så inväntade jag även en bas som komplement till trumsen. Nu blev det lixåm lite klent kanske.
- filharmonikerna upp i volym.

Superlåt att jobba med lite till! :)

h.   johan

Men se där... va kul att du lyssnat på mig och Hagis... vi fixar och trixar lite till  :)
Helbra!!

Jättesnyggt arrat på alla instrument också. Och sången som pricket över i. Störtskönt.

Om gaten på trummorna. Hmm, tveksam. Kanske överdriva det ännu mer så att det blir tokeffektat i fillsen?

Riktigt bra jobbat båda två.  :)
Vi bockar och bugar både Hagis och jag  :) Får se hur mycket gaten tål att skruvas upp  ;)
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Grymt bra låt! Sitaren är jag väl inte så överförtjust i. men det är jag det  :D Tycker även att rösten är lite hårt eq:ad och man skulle nog kunna skära lite botten/mid där också..Tycker även att hh.n är lite vass och "edgy" . Men en riktigt bra låt är det!  :)


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Önskelista:

Högre nivå på kompet när bas/trummor kommer in - nu är det alldeles för låg nivå och "bottenlöst" (därav "transistorradio" ^_^). Sång och övrigt som finns från början låter annars väldigt bra och välbalanserat!

Lyssnat igen och det jag egentligen saknar mest är en bas att komma in samtidigt med trummorna. Nu är det bara pizza-thumpet som ska bära (?), men med en sustainad bas tror jag det skulle bli det där "suget" som borde komma... :)


Utloggad Girly

Grymt bra låt! Sitaren är jag väl inte så överförtjust i. men det är jag det  :D Tycker även att rösten är lite hårt eq:ad och man skulle nog kunna skära lite botten/mid där också..Tycker även att hh.n är lite vass och "edgy" . Men en riktigt bra låt är det!  :)
Härligt att höra att du gillar låten  :D Vi (=Hagis ;) ) filar lite på det övriga och återkommer med en ny version snart.
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Lyssnat igen och det jag egentligen saknar mest är en bas att komma in samtidigt med trummorna. Nu är det bara pizza-thumpet som ska bära (?), men med en sustainad bas tror jag det skulle bli det där "suget" som borde komma... :)
Det ligger faktiskt en stackars oansenlig bas och puttrar i den här. Får se om det kan bli lite ändring på den också  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
en sustainad bas -> Taurus-pedal bas ?!  :wub:
Finns som gratis-plugin...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har missat denna. Kollade snabbt igenom alla svar, men ingen verkar koppla låten till Motown och speciellt Diana Ross. Men det gör jag. Skulle kunna tänka mig en kör (dvs du 3-stämmigt) som blandar sig i ibland.
Finfint sjunget
Är inte så förtjust i trummorna som låter lite plastiga - digitaltrummor?
Gillar pizzicatot på cellon. Särskilt det upprepande.
Bra låt med mycket atmosfär och drama.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Bra låt, bra sjunget om både lead och stämmor. Har hört dig förut men inte så här bra.  :)

Tycker det låter färdigt om både arr och mix och det enda jag kan ha synpunkter på är bara smaksaker. Här kommer de iaf:

Pizzicatot låter jättebra till att börja med men det känns som att det kanske blir för mycket i längden.

Tycker inte att det låter så burkigt men i mina lurar låter det som att både sångreverbet och sitar-cembalon ligger i mono, vilket ger ett burkigt intryck. (Jag gillar monoreverb på leadsång men får alltid höra att det låter burkigt när jag själv använder det.  ;) )

En leadsynth med något flöjtigt ljud ligger så där mitt-emellanstarkt i mixen, ska den höras eller inte?

DON'T PANIC


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Snygg låt...bra sjunget!
S:en känns lite vassa i mina Sennheiser in-earlurar.
Sedan jobbar gate på trummorna jättekonstigt i introt in till takten.
Och...Trummorna ska väl dundra in mer än sådär va!?
Tänk Phil Collins...det ploppar ju tyvärr.

Men detta är en klar 3/5 och med bättre ljud så närmar vi oss en 5:a!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
en sustainad bas -> Taurus-pedal bas ?!  :wub:
Finns som gratis-plugin...

Taurus-basen skulle kunna komma in med en stabil bas redan vid 60 sekunder.

http://antti.smartelectronix.com/
http://www.smartelectronix.com/refer.php?url=~antti/Taurus.dll



« Senast ändrad: 19.09.2012, 13:05:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra låt och snyggt arr. Häftigt när sången panoreras i stereo ung. vid 1:50 och en bit frammåt (eller är den dubblerad). I stort är soundet kanonbra, men slutet är som någon annan sa lite avhugget

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Den här låten växer för var lyssning! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Girly

Har missat denna. Kollade snabbt igenom alla svar, men ingen verkar koppla låten till Motown och speciellt Diana Ross. Men det gör jag. Skulle kunna tänka mig en kör (dvs du 3-stämmigt) som blandar sig i ibland.
Finfint sjunget
Är inte så förtjust i trummorna som låter lite plastiga - digitaltrummor?
Gillar pizzicatot på cellon. Särskilt det upprepande.
Bra låt med mycket atmosfär och drama.
Motown??? Diana Ross??? Inte för att jag hör likheten men jag blir ju väääldigt stolt över den kopplingen. Tack!  :D
Hagis jobbar på ny version efter alla goda råd och synpunkter här i tråden  :)
Bra låt, bra sjunget om både lead och stämmor. Har hört dig förut men inte så här bra.  :)
Tycker det låter färdigt om både arr och mix och det enda jag kan ha synpunkter på är bara smaksaker. Här kommer de iaf:
Pizzicatot låter jättebra till att börja med men det känns som att det kanske blir för mycket i längden.
Tycker inte att det låter så burkigt men i mina lurar låter det som att både sångreverbet och sitar-cembalon ligger i mono, vilket ger ett burkigt intryck. (Jag gillar monoreverb på leadsång men får alltid höra att det låter burkigt när jag själv använder det.  ;) )
En leadsynth med något flöjtigt ljud ligger så där mitt-emellanstarkt i mixen, ska den höras eller inte?
Övning ger färdighet... eller som i det här fallet... ett visst uppsving av teknik-kunnandet gör underverk  ;) Hagis har fått de råa sångfilerna och kommer att byta ut burken  :P Personligen tycker jag att flöjten ligger rätt där den ligger i bakgrunden, den tog över för mycket när jag provade att höja den... i mitt tycke i alla fall. Jätteglad att du lyssnade och tack för synpunkter.
Snygg låt...bra sjunget!
S:en känns lite vassa i mina Sennheiser in-earlurar.
Sedan jobbar gate på trummorna jättekonstigt i introt in till takten.
Och...Trummorna ska väl dundra in mer än sådär va!?
Tänk Phil Collins...det ploppar ju tyvärr.

Men detta är en klar 3/5 och med bättre ljud så närmar vi oss en 5:a!
Oooj... vi jobbar som fasen för att få din femma ska du veta  :)  ;)
Kanske s:en blir lite mindre vassa efter att Hagis mixat om sången... och jo... vi har tänkt på Mr Collins och Hagis har dragit på gaten mer och mer för varje version... nästa kanske dundrar som du vill... vi får väl se vad du tycker om den! Tack för lyssning och kommentar!
en sustainad bas -> Taurus-pedal bas ?!  :wub:
Finns som gratis-plugin...
Tack för den MaxB  :D Nedladdad om inte till denna... så kanske till nästa låt. Kanon!  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Bra låt och snyggt arr. Häftigt när sången panoreras i stereo ung. vid 1:50 och en bit frammåt (eller är den dubblerad). I stort är soundet kanonbra, men slutet är som någon annan sa lite avhugget

mvh Roffe H  :)
Tack, va kul att du gillar soundet :) Yes, ibland går det fort när det tar slut ;)
Vad gäller kören så har jag har kopierat sångspåret, med tidsförskjutning och panorering... allt efter tips i en av KR's trådar.
Den här låten växer för var lyssning! :)
Tack Jocke, blir jätteglad! :)
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
en sustainad bas -> Taurus-pedal bas ?!  :wub:
Finns som gratis-plugin...

Taurus-basen skulle kunna komma in med en stabil bas redan vid 60 sekunder.

http://antti.smartelectronix.com/
http://www.smartelectronix.com/refer.php?url=~antti/Taurus.dll




Lägger du den som insert på ett basmono-spår?


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Hej!
Jag har inte hunnit varit ut och lyssnat nåt mera men jag funderade efteråt på vad det var jag kände och det som jag tror eller tycker blir galet...är att sången är ju väldigt mjuk och nära och då den då ligger högre i volym än trummorna som ska "smaska" in så känns det som om trummorna är inget SMASKIGA alls utan små elektroniska leksaker.

Väntar på nyare versionen med spänning!


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Version 4 uppe nu.
Jag fick separata sångspår från Girly så nu har jag lagt nytt reverb/delay på sången.
Ny bas (ej Taurus, har dock varit delägare i ett äkta exemplar).
Ny trummix, den förra var som sagt lite "edgy".
/Anders


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ännu bättre denna lyssning! ;-)

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Version 4 uppe nu.
Jag fick separata sångspår från Girly så nu har jag lagt nytt reverb/delay på sången.
Ny bas (ej Taurus, har dock varit delägare i ett äkta exemplar).
Ny trummix, den förra var som sagt lite "edgy".
/Anders

Nu jäklars!! :wub: Där satt den! Radio Ready!!!!

Men hur i Helgolandsbukten låter ni det där slutet vara kvar?  :unsure: ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst RADIOKLAR var ordet (trots det snöpliga slutet) och vilket otroligt vibrato du har Lena :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se