Kontrollrummet

Eddi - Dansa i mörker ft Roffe på SAX

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Mkt bättre. C-90-effekten borta. Möjligen saknas ett stick eller ett brytackord bara nånstans. Lite  mer pondus i elgure-spelet och att  orgeln inte bara stampar på ettan och trean samt mer utringande slut också och saken är biff!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
"Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?"
Klart du kan - det är inte längre än till Stockholm :)

Allt är tydligen relativt, det beror på var man startar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har Roffe H lagt en saxofon (eller två?) på denna vilket passar mycket bättre än tidigare taffliga gitarrmellanspel. Dessutom har jag höjt lite trummor och lagt e andrastämma på reffen.

Ny version i första posten

Tyck gärna till om allt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil

Det här blev jättebra Eddi. Mycket progg, kommer att tänka på "Blå Tåget". Härlig text och skön sång, bra stämmor. Det finns även ett stänk av Cornelis i rösten, just när när du sjunger "fötterna rör sig..."

Urhärligt!  B)  mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Blå Tåget-nostalgi. Fast de kunde inte spela men det kan ni.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Jävligt BÄST !!!  :P
Den här blev verkligen bra......
Superba prestationer som gör sig bra tillsammans..
Går utmärkt att lyssna på.....
Enda önskan är att det fanns plats för ett litet längre saxsolo......

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jävligt BÄST !!!  :P
Den här blev verkligen bra......
Superba prestationer som gör sig bra tillsammans..
Går utmärkt att lyssna på.....
Enda önskan är att det fanns plats för ett litet längre saxsolo......

mvh

Kul, pxm. Det där med längre saxsolo får bli på nån annan låt tror jag, saxen lades på i en färdig låt. Men det kanske dyker upp fler chanser till ett längre saxsolo, vem vet.
mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Blå Tåget-nostalgi. Fast de kunde inte spela men det kan ni.  :D

Tack för din kommentar, jag tror du har rätt. Fin låt blev, hur som helst. Roligt med collab.

mvh Roffe H  ^_^
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Härligt Eddi! Jag tycker att detta är en fullträff! Bra text, sång och det hela är framfärt med patos. Saxen gör sig finfint. Det enda jag funderade kring vid lyssning är "pianot" vid refrängen som har en framträdande bottenbas. Eq:a den lite (skär av botten) och jag tror att låten är färdig. Hälsa Jerri!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends

Det här blev jättebra Eddi. Mycket progg, kommer att tänka på "Blå Tåget". Härlig text och skön sång, bra stämmor. Det finns även ett stänk av Cornelis i rösten, just när när du sjunger "fötterna rör sig..."

Urhärligt!  B)  mvh Roffe H  :)
Stort tack Roffe för att du med ditt konstigt böjda instrument förgyllde tillställningen. Risken är stor att jag frågar igen och kom igen om du behöver gura eller bas eller nåt.

Blå Tåget-nostalgi. Fast de kunde inte spela men det kan ni.  :D
Haha stackars Blå Tåget så där får du inte dissa dom stora 70-talisterna. Tack för tyck Micke :D
Jävligt BÄST !!!  :P
Den här blev verkligen bra......
Superba prestationer som gör sig bra tillsammans..
Går utmärkt att lyssna på.....
Enda önskan är att det fanns plats för ett litet längre saxsolo......

mvh
Skoj att du gillar PXM finns knappt en gura med i detta visar på din bredd. Men visst blev det bra med saxen får väl göra en med plats för ett riktigt saxsolo också det skulle vara mumma - härligt :D

Härligt Eddi! Jag tycker att detta är en fullträff! Bra text, sång och det hela är framfärt med patos. Saxen gör sig finfint. Det enda jag funderade kring vid lyssning är "pianot" vid refrängen som har en framträdande bottenbas. Eq:a den lite (skär av botten) och jag tror att låten är färdig. Hälsa Jerri!
Tack för tyck Zorrow :D ska kolla över pianot lite då. Börjar jobba på måndag så jag ska hälsa Jerri.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har missat den här. Progg? Vet inte. 70-tal? Hur som helst är det Eddi. Sångmelodin är väl rätt ordinär, men när satte mig på balkongen för att läsa en bok kunde jag inte för melodin poppade upp hela tiden. Tror det också har att göra med din säregna sångröst.
Saxen svarar snyggt mot melodin, kanske vill jag ha den lite högre i volym. Vad jag mest saknar är att orgeln, pianot och gitarren borde komma fram lite mer, framför allt i dom partier där det inte är sång, kanske förlänga dom partierna? Skulle låta The Band då!
Sången låter ibland som att du sjunger med nyskriven text framför dig. Lite mer att du vill förmedla texten på olika sätt saknar jag nog.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har missat den här. Progg? Vet inte. 70-tal? Hur som helst är det Eddi. Sångmelodin är väl rätt ordinär, men när satte mig på balkongen för att läsa en bok kunde jag inte för melodin poppade upp hela tiden. Tror det också har att göra med din säregna sångröst.
Saxen svarar snyggt mot melodin, kanske vill jag ha den lite högre i volym. Vad jag mest saknar är att orgeln, pianot och gitarren borde komma fram lite mer, framför allt i dom partier där det inte är sång, kanske förlänga dom partierna? Skulle låta The Band då!
Sången låter ibland som att du sjunger med nyskriven text framför dig. Lite mer att du vill förmedla texten på olika sätt saknar jag nog.
Det är ju ganska kul att melodin fastnar sådär så att du inte ens kan läsa din bok - sorry for that - hör dina mixtips och visst har du rätt angående texten - har inte sjungit den särskilt många ggr. Tack för tyck Tokai :D
« Senast ändrad: 20.08.2012, 03:13:49 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se