Kontrollrummet

Eddi - Dansa i mörker ft Roffe på SAX

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har Roffe H lagt en saxofon (eller två?) på denna vilket passar mycket bättre än tidigare taffliga gitarrmellanspel. Dessutom har jag höjt lite trummor och lagt e andrastämma på reffen.

Tyck gärna till om allt.

« Senast ändrad: 16.08.2012, 20:40:47 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
1976 och fetmycket nationalteatern. K ul. Partiet mln82-87 är inte så kul
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Håller med om att det låter rätt mycket 70-tal och progg om det här!
Kul låt och bra text! Lite ojämna nivåer på sången.
En snirklande elgitarr a la Hoola Bandoolas "Hemmet" skulle nog komplettera bra.
I refrängen kanske en eller ett par stämmor kunde förstärka....?
/Asti t.f. Proggare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker du ska stämma ner E-kvinten på akustiska gitarren som är med hela tiden!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
1976 och fetmycket nationalteatern. K ul. Partiet mln82-87 är inte så kul
Gurano
Kul att du gillar partiet 82-87 är nu fyllt med en lättsam gura. Tack för tyck Göran :D

Håller med om att det låter rätt mycket 70-tal och progg om det här!
Kul låt och bra text! Lite ojämna nivåer på sången.
En snirklande elgitarr a la Hoola Bandoolas "Hemmet" skulle nog komplettera bra.
I refrängen kanske en eller ett par stämmor kunde förstärka....?
/Asti t.f. Proggare
Tack för tips har nu lagt en "körstämma" på refrängen men men jaja.... Vore bra om du kunde vara lite mer konkret om dissen på nivåerna så att jag fattar. Snirklande elgura tillagd i alla fall. Tack för tyck Peter :D

Tycker du ska stämma ner E-kvinten på akustiska gitarren som är med hela tiden!  :lol:

Men jag lovar gitarren ÄR stämd men gav sjutton i fingerliret då det inte lät så bra. Tack för tyck Maxen :D

Ny verre uppe för sågning

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Är inte så hemma i genren men tycker att det låter mer 70-progg än trubadur. Som sådan e de helt okej och kul att det sjungs på svenska. Lite detaljer här då: Varför ligger virveln åt vänster? Det gör att hela mixen lutar, flytta in den till mitten. Pianot e inte snyggt alls som det är nu. Använd sustainpedalen och flytta bak pianot i mixen med lite reverb. Sången behöver nivåjusteras, mer kompressor och kanske även lite automatisering. Sången försvinner och kommer lite som den vill nu och texten blir lidande. Lyssna kritiskt! Slutet är ju faktiskt riktigt dåligt. Det kan du göra mycket bättre. En ensam cymbal är aldrig snyggt. Sluta på ordet "försvinner" istället och lägg till en baskagge till den ensamma cymbalen är mitt råd.

Lite småfix så har du en hit på 70-talet  :)

Micke
« Senast ändrad: 13.07.2012, 23:14:12 by jonnerstone »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.

Nån väldigt ostämd ton nånstans.

Låten som sådan låter som flera redan varit inne på, 70-tal och Nationalteatern. Fruktansvärt med andra ord.  :lol:

Jobba på så blir det nog fin fisk.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.

Håller med.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Är inte så hemma i genren men tycker att det låter mer 70-progg än trubadur. Som sådan e de helt okej och kul att det sjungs på svenska. Lite detaljer här då: Varför ligger virveln åt vänster? Det gör att hela mixen lutar, flytta in den till mitten. Pianot e inte snyggt alls som det är nu. Använd sustainpedalen och flytta bak pianot i mixen med lite reverb. Sången behöver nivåjusteras, mer kompressor och kanske även lite automatisering. Sången försvinner och kommer lite som den vill nu och texten blir lidande. Lyssna kritiskt! Slutet är ju faktiskt riktigt dåligt. Det kan du göra mycket bättre. En ensam cymbal är aldrig snyggt. Sluta på ordet "försvinner" istället och lägg till en baskagge till den ensamma cymbalen är mitt råd.

Lite småfix så har du en hit på 70-talet  :)

Micke
Toppenbra åsikter ska kolla över dom. Tack för tyck Micke :D

Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.

Nån väldigt ostämd ton nånstans.

Låten som sådan låter som flera redan varit inne på, 70-tal och Nationalteatern. Fruktansvärt med andra ord.  :lol:

Jobba på så blir det nog fin fisk.
Ja jag var inte heller såld på den stämman Tror att allt är högpassat redan dock Tack för tyck Wernis :D
Tycker du ska ta bort sångstämman en oktav ner. Hela mixen är tämligen bullrig också. Du behöver rensa upp i spåren eq-mässigt tror jag. Högpassfilter på allt till att börja med.

Håller med.
Jaja :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Blev en version 3 också med ovanstående funderingar inkorporerade :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nja, jag går inte igång på den här. Vet inte varför.
Avslutet är på skoj väl? Alla blir avklippta.  :unsure: :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nja, jag går inte igång på den här. Vet inte varför.
Avslutet är på skoj väl? Alla blir avklippta.  :unsure: :unsure:
Är det något som är allvarligt med den här låten är det slutet alla blir vi avklippta någongång :lol: Vi ses i morrn låt alla solar skina:D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du ska segla ut och se gla ut!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du ska segla ut och se gla ut!
Ska jag ta med acken?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygg melodi. Låter som en elegi över sjuttiotalets utebbade vänstervåg. Gillar texten, snyggt det där med att dansa i mörker. Vibbs från nämnda Nationalteatern med Dagebylåt en gnutta  Blå Tåget eller varför inte Dylan (som gör en schnygg tolknig av Mr Bojangles). Helt ok arr tycker jag men låter konstigt i slutet på varje refräng ("sakta försvinner"), låter som ett gammalt kassettband där och spelaren inte håller rätt hastighet. Medvetet?  :lol: Kul att höra dig i denna genre och på svenska. Lovande!
« Senast ändrad: 14.07.2012, 00:54:46 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Angående slutet. Vad jag menar är att du ska göra ett avslag på ordet försvinner, eller rättare sagt på på I:et i nämnda ord och låta alla intrumenten ringa med på det avslaget. Alltså efter ditt G så kör du bara ett(1) slag på C och låter alla instrument ringa ut på det avslaget, och låt dom ringa.

Sen angående virvel så ligger den fortfarande åt vänster och pianot låter hopplöst mycket MIDI. Använd sustain och reverb för att få det att passa in bättre och kanske svagare i volym. Sången däremot tycker jag är mycket bättre nu, nu hör jag texten och din sköna röst går fram (dock är dina ahhhhhh i bakgrunden lite sura. Dumpa dom eller sjung om eller lite pitchcorrection på dom så att dom fyller sin funktion istället för att störa)

Gillar din pipa, den har nåt originellt över sig som tilltalar mig. Hade du jobbat på den och tränat lite så hade du säkert blivit en grym sångare!!  :wub:
« Senast ändrad: 14.07.2012, 01:09:06 by jonnerstone »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du ska segla ut och se gla ut!
Ska jag ta med acken?

Jag tror det blåser för mycket för att få lugnet och det är bra med stort fokus på de små!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snygg melodi. Låter som en elegi över sjuttiotalets utebbade vänstervåg. Gillar texten, snyggt det där med att dansa i mörker. Vibbs från nämnda Nationalteatern med Dagebylåt en gnutta  Blå Tåget eller varför inte Dylan (som gör en schnygg tolknig av Mr Bojangles). Helt ok arr tycker jag men låter konstigt i slutet på varje refräng ("sakta försvinner"), låter som ett gammalt kassettband där och spelaren inte håller rätt hastighet. Medvetet?  :lol: Kul att höra dig i denna genre och på svenska. Lovande!
Jättekul att du gillar Micke och tror att du har helt rätt ang slutet av såväl refräng som vers - funkar inte riktigt känner jag och dessutom en synth som inte rikigt är up-to-date med ljudet - hänger en hel del där. Får bli någon sorts ändring. Tack för tyck :D

Angående slutet. Vad jag menar är att du ska göra ett avslag på ordet försvinner, eller rättare sagt på på I:et i nämnda ord och låta alla intrumenten ringa med på det avslaget. Alltså efter ditt G så kör du bara ett(1) slag på C och låter alla instrument ringa ut på det avslaget, och låt dom ringa.

Sen angående virvel så ligger den fortfarande åt vänster och pianot låter hopplöst mycket MIDI. Använd sustain och reverb för att få det att passa in bättre och kanske svagare i volym. Sången däremot tycker jag är mycket bättre nu, nu hör jag texten och din sköna röst går fram (dock är dina ahhhhhh i bakgrunden lite sura. Dumpa dom eller sjung om eller lite pitchcorrection på dom så att dom fyller sin funktion istället för att störa)

Gillar din pipa, den har nåt originellt över sig som tilltalar mig. Hade du jobbat på den och tränat lite så hade du säkert blivit en grym sångare!!  :wub:
Virveln låg i mitten enligt mixern men jag flyttade den ganska mycket till höger - ska lyssna om jag hör det du hör fast det är svårt med mina öron som inte funkar riktigt, men jag kan höra jetplan på flera mils håll... Pianot som är mitt senaste nyförvärv är Alicia Keys så det borde inte låta midi möjligen kör jag fel preset ska kolla alternativ - jäkligt kul att du gillar min röst det värmer dock har du helt rätt angående "kören" slarvigt gjort och hoppades den kunde passera men icke då. Ska fixa lite med slutet också enligt dina idéer även om jag inte helt fattar hur du menar.

Att det skulle vara så himla svårt att göra en trubadurlåt då - gjorde det mest från höften men men.. kul att vissa uppmärksammat texten också den tog väl mest tid i anspråk tror jag.

Till MaxB då skippar jag guran
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel!  -_- :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel!  -_- :D
En alldeles lysande orsak har ju varit med förr när motorn havererat.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Mobil telefon avlyssning bara än här.

Inte alls så tokigt. Ska försöka komma med något som inte andra nämnt.

Det känns stundtals som att låten har för lågt tempo, särskilt i verserna. Det kan även bli lite monoton melodi på röst spåret. Eller så behöver bara sången våga lite mer och bli lite svängigare, mindre tyglad. Du har även någon sur ton på de lägsta nerhoppen i samma stuk som jag brukar göra dem. Sången är i övrigt bra, känns lite osäker här och var kanske. Skulle gärna ha en lite kaxigare ton, nästan lite nonchalans mot melodin?

Och slutet suger :-) känns som den här typen av låt ska ha någon slinga innan slutet? Något mer av elgitarren?
Annars inte alls tokigt. Slipa lite till så blir det en raring det här :-)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
.. Pianot som är mitt senaste nyförvärv är Alicia Keys så det borde inte låta midi möjligen kör jag fel preset ska kolla alternativ

Alltså att det låter MIDI har inget med pianoljudet i sig att göra, utan framförandet, som bli väldigt MIDI-stolpigt och osnyggt. Du är inte den enda här på KR som e dåligt på att använda sustainpedalen på pianoljud, men den är faktiskt det viktigaste redskapet du har för att få ett skönt och flytande spel så att lära sig att använda den på rätt sätt är enligt mig oerhört vikitgt för att det ska låta bra. Sen behöver det i din låt förutom sustain flyttas bak i mixen med hjälp av reverb och kanske även lite lågpassfilter alternativt lite EQ-kirurgi för att få bort lite diskant ur pianot så att gifter sig bättre med det övriga.  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack Tiger och Jonner för de senaste inläggen :D

Ny version 4: Nu har jag tagit bort de synthar som förmodligen gav lite felton och ersatt med VB3 samt slängt in lite leslie här o var. Panningen i mixen för virvelkaggen i EZ Vintage står helt till höger nu så mer i mitten går det inte att få den. Har mutat acken under reffen också samt skippat kören - blev för svårt för mig - och lagt till en plockgura i höger öra. Pianot har fått ett annat preset och lite reverb ytterligare.

Jag tänkte ha med munspel också men det lät så oootroooligt bra så att själva låten hade kommit i skymundan :P
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Virveltrumman fortfarande långt åt vänster. Har du nån preset på trummorna. stereobreddare kanske? Nånting lägger virveln där du inte vill ha den. För om den står helt åt höger borde den inte komma till vänster om mitten, eller hur?

Kanske är inte akustiska gitarrens E-kvint ostämd? Hör inte kompgitarren så mycket nu och ingen annan har påpekat det så...

Stabilare renare mix nu. Skönt att höra din röst så tydligt utan draperier, eko, reverb och annats krafs, som kan dölja en röst. Det är bra så här! Kommer faktiskt att tänka på John Holm också.

Bättre slut!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bättre nu tycker jag! Sången är bra.
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!  :)
Elgitarren är åt det hållet jag menade, men kunde gärna brodera ut lite mer.
Skulle också vilja ha lite variation på elorgeln, kanske något i stil med den på Dylans "Positively 4th street"...
/Asti t.f. Dansör
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citat från: Asti
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!

Nyfiken om du kan utveckla det där? Sjunga unisont med Eddis lead eller "en svans efter"

Eddi spelar du i C men några cent ovanför C eller ligger vårt piano lite lågt stämt kanske?
« Senast ändrad: 15.07.2012, 20:23:36 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Virveltrumman fortfarande långt åt vänster. Har du nån preset på trummorna. stereobreddare kanske? Nånting lägger virveln där du inte vill ha den. För om den står helt åt höger borde den inte komma till vänster om mitten, eller hur?

Kanske är inte akustiska gitarrens E-kvint ostämd? Hör inte kompgitarren så mycket nu och ingen annan har påpekat det så...

Stabilare renare mix nu. Skönt att höra din röst så tydligt utan draperier, eko, reverb och annats krafs, som kan dölja en röst. Det är bra så här! Kommer faktiskt att tänka på John Holm också.

Bättre slut!

Jag har endast EQ:at lite på trummorna inget annat och visst är det en gåta. Om jag nu ville ha haft virveln enbart i höger så är det alltså en omöjlighet med EZ Vintage och brushes.

Du har ju tjatat om e-strängens kvint som innebär ett h nes-pas? Som inte ens finns med i låten (jo vid ett G förstås) eftersom det är C-dur där en 7:a skule ge ett svenskt b vilket inte heller finns med så det är väl därför jag inte riktigt har fattat vad du menat men jag kan säga så mycket att guran är stämd. Jag hade en synt med som gav lite orena klanger tidigare måste ha varit den du har hört.

På sången har jag lite EQ, Verbiage och lite komprisson i alla fall.

John Holm han med Monia? Han har ljusare stämma än jag :) Tack för återkommande tyck trots att det inte riktigt var din musik :D

Låter bättre nu tycker jag! Sången är bra.
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!  :)
Elgitarren är åt det hållet jag menade, men kunde gärna brodera ut lite mer.
Skulle också vilja ha lite variation på elorgeln, kanske något i stil med den på Dylans "Positively 4th street"...
/Asti t.f. Dansör

Det vore jättekul med en bra kör tycker jag med men jag klarar inte av det till denna i alla fall. Jo jag lyssnade på Hemma och jag håller med borde kanske finnas lite mer gitarr men det finns inte så många osjungna partier i denna. Variation på el-orgeln beställd okido vore nog bra tack för referensen. Stort tack för bra tyck Peter :D
Citat från: Asti
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!

Nyfiken om du kan utveckla det där? Sjunga unisont med Eddis lead eller "en svans efter"

Eddi spelar du i C men några cent ovanför C eller ligger vårt piano lite lågt stämt kanske?
Jag tror du får fråga om Karl kan komma förbi dig och orkestrera ditt piano lite - här är det 440 som gäller :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel!  -_- :D

Jag lånar eq Mickes inlägg för att kunna svara från mobilen..

Bra här Eddi.I min 300:- kronors mobillyssning från Phonehouse så låter det kalas.Min kvinna Eva trodde jag lyssnade på radion så nu har du ett äkta norrländskt fan :)
Jag tycker sången låter bättre än någonsin Eddi.Riktigt kul att lyssna på utvecklingen där och en skön proggi dänga har du fått till..

Kör så det ryker 5 hattar för sången fyra å en halv för låt å lir..

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Citat från: Asti
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!

Nyfiken om du kan utveckla det där? Sjunga unisont med Eddis lead eller "en svans efter"

Eddi spelar du i C men några cent ovanför C eller ligger vårt piano lite lågt stämt kanske?

Jag menar unisont med Eddis sång. En bakgrundskör med 2-3 stämmor.
Inte exakt samma text som Eddi sjunger utan något i stil med
"Dansa i mörker - dan-sa
Dansa i mörker da-an-sa"....typ  :)
« Senast ändrad: 15.07.2012, 21:15:07 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Du sjunger bra, Eddi och den här låter verkligen trubadur.
Har en polare som lyssnar på Pugh Rogefelt och jag jag
tycker det här påminner...
Tål att lyssnas på fler gånger....


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, det är lite åt Pugh-hållet, även progg som nämnts.

Har inte ett skit att säga som skulle förbättra det här, en av dina bästa sångprestationer och optimalt i övrigt! 99/100 poäng och en subdominant!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ah ljuva sjuttital
Hum hum från Humlegården, Hoolas Danslåt mfl
Bra sång, bra text

Låten skulle kunna vara lite längre - ett solo tex
Lägg gärna en stämma på refrängen
Lite "elakare" gura?

Kul och bra!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker du skall ta med akken ändå. Vid motor- eller segelhaveri blir den nämligen en utmärkt paddel!  -_- :D

Jag lånar eq Mickes inlägg för att kunna svara från mobilen..

Bra här Eddi.I min 300:- kronors mobillyssning från Phonehouse så låter det kalas.Min kvinna Eva trodde jag lyssnade på radion så nu har du ett äkta norrländskt fan :)
Jag tycker sången låter bättre än någonsin Eddi.Riktigt kul att lyssna på utvecklingen där och en skön proggi dänga har du fått till..

Kör så det ryker 5 hattar för sången fyra å en halv för låt å lir..

Mike
Vajjert det blir ju 9,5 hatt kan va bra att ha när det regnar. Kul att du gillar verkligen. Säg till Eva att ordförandeposten i min fan-club är vikt för henne. Tack för tyck HM :D

Citat från: Asti
Vore kul att höra en kör i refrängen som sjunger "Dansa i mörker, dansa-a"!

Nyfiken om du kan utveckla det där? Sjunga unisont med Eddis lead eller "en svans efter"

Eddi spelar du i C men några cent ovanför C eller ligger vårt piano lite lågt stämt kanske?

Jag menar unisont med Eddis sång. En bakgrundskör med 2-3 stämmor.
Inte exakt samma text som Eddi sjunger utan något i stil med
"Dansa i mörker - dan-sa
Dansa i mörker da-an-sa"....typ  :)
Jag är ju också väldigt nyfiken på om Peter kan utveckla det där lite mer påtagligt men CPG har väl tömt hans mailbox kanske?  :D

Du sjunger bra, Eddi och den här låter verkligen trubadur.
Har en polare som lyssnar på Pugh Rogefelt och jag jag
tycker det här påminner...
Tål att lyssnas på fler gånger....


mvh
Tack för de fina orden Johan :D

Ja, det är lite åt Pugh-hållet, även progg som nämnts.

Har inte ett skit att säga som skulle förbättra det här, en av dina bästa sångprestationer och optimalt i övrigt! 99/100 poäng och en subdominant!
Du brukar ju inte vara mållös så det tar jag till mig. Tack för tyck Per :D

Ah ljuva sjuttital
Hum hum från Humlegården, Hoolas Danslåt mfl
Bra sång, bra text

Låten skulle kunna vara lite längre - ett solo tex
Lägg gärna en stämma på refrängen
Lite "elakare" gura?

Kul och bra!
Ja kanske en liten förlängning och en bättre gura kan vara bra - kör hoppas jag som sagt på. Tack för tyck Stefan :D Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
"Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?"
Klart du kan - det är inte längre än till Stockholm :)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Vi får väl se om jag kan ta mig till Orsa den 22. Hur långt är det?"
Klart du kan - det är inte längre än till Stockholm :)
Avstånd: 352,9 km har jag googlat fram - vi får se som sagt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se