OK vad pratar vi för pengar då jag menar till motsats från många andra här så leker jag ju bara musik så budgeten för anskaffning av grunkor måste anpassas därefter.
Göran
Jag leker också bara, men har ändå proffsprylar i min egen rigg...
Du vet väl att den stora skillnaden mellan män och pojkar, är priset på deras leksaker...?

de ovanstående inlägg var faktiskt de inlägg som var fyllda av mest skitsnack på detta forum.. hur fan kan du uttala dig utan att ha lyssnat på högtalarna.. visst... siffror talar en del, men när du lyssnar på högtalarna, som både jag Vallhagen och Ossian har gjrot förstår du.. det handlar inte om ngt budgettrams.. det handlar om Valutronic´s dunderlådor som låter så jävla bra så det är inte sant!!!!!!
and thats the end of that!!
Ööööh?!? Du såg tydligen inte ironi-smileyn...?

Du läste tydligen inte heller att jag förhåller mig med en sund skepticism till dessa "underverk". Jag är alltid skeptisk när något så extremt billigt framhålls som det bästa som har hänt sedan "Big bang", med ungefär samma nasar-svada och "von oben"-attityd som Svalander, där man i princip idiotförklarar de som inte håller med...
Jag skrev också att jag av samma orsak förhåller mig lika skeptisk till Ino Audio, som hyllas av vissa och dissas av vissa. Om jag får möjlighet och har tid, så lyssnar jag gärna på ett par Valutronic-högtalare och gör min egen bedömning.
är du tveksam till att ha lagt ut för mycket pengar på dina ADAM, så ta o lyssna och SEN uttrycka dig kring dom här högtalarna!!!! thats it.. inga skrupler, inga undanflykter.. dom här låter RAAAAKT, tycker du att dom låter färgat så vet jag inte vad du har för hörsel!!!

Jag visste att det skulle komma en sådan kommentar...

Jag är inte det minsta tveksam till att ha lagt mycket pengar på mina ADAM-monitorer - utan jag skulle göra det igen om det behövdes eftersom jag vet att jag får suveränt bra prylar då - utan att bli det minsta avundsjuk om någon annan hittar mycket billigare monitorer som han är nöjd med. Jag tar inte åt mig personligt av kritik och skepticism på ett nästan religiöst sätt, som vissa andra i diskussionen verkar göra.

Jag ställer mig bara frågande till att någon som inte ens verkar kunna konstruera ett bra delningsfilter (det var ju faktiskt samma filter som användes i de där mätningarna i det andra forumet, som det sitter i högtalarna som diskuteras) - och som tycker att det inte är så noga med konstruktionen (det står ju på hemsidan att det inte är så noga om det är lite glipor här och där...), lyckas pilla ihop "världens bästa högtalare", när de välrenommerade monitortillverkarna lägger ner massor med tid och pengar på att utveckla sina produkter för att förbättra och förfina ljudet... Snacket på hemsidan låter ungefär som när jag byggde egna högtalare första gången och tyckte att de var skitbra - minst lika bra som alla kommersiella lådor...

Som sagt - inget skitsnack från min sida, utan bara lite sund skepsis - som man alltid bör ha när någon lovar guld och gröna skogar för ingenting - och i vanlig MB-anda påstår att de är "minst lika bra som 10ggr dyrare prylar"...

Det hade varit intressant om Studio eller MM gjorde en test med Valutronic-lådorna, så kunde man se vad testarna tycker om dem. I och för sig är en eller två tidningstester inte alltid så tillförlitligt - inte som när över 100 av varandra oberoende tidningar från olika delar av världen, gemensamt kommer fram till att A7 från ADAM är årets bästa närfältare och ger den MIPA-award...