Behagligt stycke och skönt sound då körerna kommer in. Sur sång vid 58
Generellt gillar jag att ord inte dras ut som då du sjunger en del, t.ex "heeeead", "pillooohow" och "theeehere". Men förmodligen är det helt enkelt olika tycke och smak. Tycker mig minnas att Eddi ibland sagt att jag klipper av ord för snabbt...
Soundet från slidesolot är skönt och spelet kan jag inte klaga på. Skön stämning och bra mix enligt mig!
Jag roade mig med att kolla den tre år gamla tråden från första versionen... dina synpunkter den gången var i princip identiska med dessa. Kan bara konstatera att det finns minst två ganska rigida gubbar på KR

Det roliga är att jag faktiskt tänkt på att försöka hålla igen på sångsvansarna, men uppenbarligen misslyckats fett

Kommer att testa ytterligare att strama upp svansandet efter detta, få se hur det känns..
Tack för uppskattningen också

Riktigt skön låt! Snygg ljudbild och mycket fint ljud på sliden!
Gillar också basen, som är tung och fyllig.
Måste nog hålla med MaxB om att de utdragna betoningarna i sången med fördel
kunde kortas ner...
Du får till en sparsmakad, väldigt snygg mix, som är behaglig att lyssna på!
/Asti
Tack... skönt att höra!

Var rädd att den skulle uppfattas som för lång o seg - den lunkar trots allt på i sina modiga 5:30 utan att särskilt mycket händer

Jag gillade den här.
En omöjlig önskan hade varit att jag skulle vilja höra den här med svensk text. Inte för att jag "hör" vad som sjungs eller tycker det är dåligt på nåt sätt, men jag får lite dåliga vibbar av den dialektalt bland-svengelska engelskan, som en redneck-Dylan på steroider. Och även de långa stavelserna som nämnts. 
Fast det är bara vad jag tycker. Det lät bättre på den andra låten.
Jösses... "jag får lite dåliga vibbar av den dialektalt bland-svengelska engelskan, som en redneck-Dylan på steroider" låter som en fetkapning jäms med fotknölarna
Nämen kul att du gillar, tack! Låten är ju synnerligen enkel såväl harmoniskt som melodiskt och inte händer det mycket i arret heller... hade för mig att du brukar gilla mer komplexa musikbyggen

Skön dänga Robert,bluesigt så det skriker om det!
Hattarna i luften helt klart,hela högen 
Rätt skön ljudbild,finns inget att såga på för mig.Nu drar jag ned denna och diggar under kaffekokandet/drickandet..
Rocka på
Mike
Mike, jag är dig evigt tacksam för att du inte nämner ett ord om dom j-a sångsvansarna

och fångar med blandning av glädje och genans varenda hatt

..hoppas kaffet smakade