Kontrollrummet

Jugas - Sleep

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Detta är en nyinspelning av den allra första låten jag lade upp här på forumet i sept-09.
Inte så mycket att säga egentligen... jämfört med F. Holm är jag en kratta på slide.. det gnisslar o rasslar o skorrar.. men samtidigt vill jag väl egentligen ha det så också :)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Bara ett litet problem... :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Bara ett litet problem... :P

du menar att jag glömde bifoga själva ljudfilen?  :rolleyes:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Behagligt stycke och skönt sound då körerna kommer in. Sur sång vid 58
Generellt gillar jag att ord inte dras ut som då du sjunger en del, t.ex "heeeead", "pillooohow" och "theeehere". Men förmodligen är det helt enkelt olika tycke och smak. Tycker mig minnas att Eddi ibland sagt att jag klipper av ord för snabbt...
Soundet från slidesolot är skönt och spelet kan jag inte klaga på. Skön stämning och bra mix enligt mig!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt skön låt! Snygg ljudbild och mycket fint ljud på sliden!
Gillar också basen, som är tung och fyllig.
Måste nog hålla med MaxB om att de utdragna betoningarna i sången med fördel
kunde kortas ner...
Du får till en sparsmakad, väldigt snygg mix, som är behaglig att lyssna på!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillade den här.

En omöjlig önskan hade varit att jag skulle vilja höra den här med svensk text. Inte för att jag "hör" vad som sjungs eller tycker det är dåligt på nåt sätt, men jag får lite dåliga vibbar av den dialektalt bland-svengelska engelskan, som en redneck-Dylan på steroider. Och även de långa stavelserna som nämnts. :)

Fast det är bara vad jag tycker. Det lät bättre på den andra låten.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skön dänga Robert,bluesigt så det skriker om det!

Hattarna i luften helt klart,hela högen :)

Rätt skön ljudbild,finns inget att såga på för mig.Nu drar jag ned denna och diggar under kaffekokandet/drickandet..

Rocka på

Mike


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Behagligt stycke och skönt sound då körerna kommer in. Sur sång vid 58
Generellt gillar jag att ord inte dras ut som då du sjunger en del, t.ex "heeeead", "pillooohow" och "theeehere". Men förmodligen är det helt enkelt olika tycke och smak. Tycker mig minnas att Eddi ibland sagt att jag klipper av ord för snabbt...
Soundet från slidesolot är skönt och spelet kan jag inte klaga på. Skön stämning och bra mix enligt mig!

Jag roade mig med att kolla den tre år gamla tråden från första versionen... dina synpunkter den gången var i princip identiska med dessa. Kan bara konstatera att det finns minst två ganska rigida gubbar på KR  ;)
Det roliga är att jag faktiskt tänkt på att försöka hålla igen på sångsvansarna, men uppenbarligen misslyckats fett  :lol:
Kommer att testa ytterligare att strama upp svansandet efter detta, få se hur det känns..
Tack för uppskattningen också :)


Riktigt skön låt! Snygg ljudbild och mycket fint ljud på sliden!
Gillar också basen, som är tung och fyllig.
Måste nog hålla med MaxB om att de utdragna betoningarna i sången med fördel
kunde kortas ner...
Du får till en sparsmakad, väldigt snygg mix, som är behaglig att lyssna på!
/Asti

Tack... skönt att höra! :) Var rädd att den skulle uppfattas som för lång o seg - den lunkar trots allt på i sina modiga 5:30 utan att särskilt mycket händer  :unsure:

Jag gillade den här.

En omöjlig önskan hade varit att jag skulle vilja höra den här med svensk text. Inte för att jag "hör" vad som sjungs eller tycker det är dåligt på nåt sätt, men jag får lite dåliga vibbar av den dialektalt bland-svengelska engelskan, som en redneck-Dylan på steroider. Och även de långa stavelserna som nämnts. :)

Fast det är bara vad jag tycker. Det lät bättre på den andra låten.

Jösses... "jag får lite dåliga vibbar av den dialektalt bland-svengelska engelskan, som en redneck-Dylan på steroider" låter som en fetkapning jäms med fotknölarna :D
Nämen kul att du gillar, tack! Låten är ju synnerligen enkel såväl harmoniskt som melodiskt och inte händer det mycket i arret heller... hade för mig att du brukar gilla mer komplexa musikbyggen :)

Skön dänga Robert,bluesigt så det skriker om det!

Hattarna i luften helt klart,hela högen :)

Rätt skön ljudbild,finns inget att såga på för mig.Nu drar jag ned denna och diggar under kaffekokandet/drickandet..

Rocka på

Mike

Mike, jag är dig evigt tacksam för att du inte nämner ett ord om dom j-a sångsvansarna  :lol: och fångar med blandning av glädje och genans varenda hatt  :rolleyes: ..hoppas kaffet smakade :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En rigid gubbe svarar: Bra att jag inte svajar åt olika håll, utan står för min åsikt och håller fast vid den. Min personliga smak är tydligen liknande idag.

Keep the good spirit up!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Spännande att lyssna på din musik. Mystik och suveränt hantverk. Fina körer. Bra refräng som bryter in mer i dur, gillas! Gillar när du drar på orden, ger ju en slags bluesig slide-effekt åt sången. Kanske är låten trots alla förtjänster lite lång?   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Skön låt! Det är ett otroligt bra sound du får till! Låten har sväng, nerv och ett skönt sug! Säkert och musikaliskt så det förslår! De eventuella kommentarer jag har är av "smak-karaktär" så jag skiter i att gnälla och njuter istället :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fantastiskt snyggt. Gillar slidegitarren skarpt. Trummorna förtjänar ett omnämnande också. Mycket smakfulla.

På önskelistan står maffig gospelkör.  :D


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Härlig lite hes röst
Snygg instrumentering, bra med de där trummorna som bankar sig in i bland
Gillar stämningen i låten, det återhållsamma, sugande ..
Bra rakt igenom

Kanske upp och lite mer med den fina mörka kören
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Ber först o främst om ursäkt att jag inte svarar förrän nu.. det handlar faktiskt inte om 'bumpning' för jag är mer än nöjd med den respons ni gett... men jag har bara så j-a svårt att få till det ibland, med ork o koncentration o tid.

En rigid gubbe svarar: Bra att jag inte svajar åt olika håll, utan står för min åsikt och håller fast vid den. Min personliga smak är tydligen liknande idag.

Keep the good spirit up!

Ja... varför ändra på ett vinnande koncept... typ ;)

Spännande att lyssna på din musik. Mystik och suveränt hantverk. Fina körer. Bra refräng som bryter in mer i dur, gillas! Gillar när du drar på orden, ger ju en slags bluesig slide-effekt åt sången. Kanske är låten trots alla förtjänster lite lång?  

Skulle aldrig nämnt det där med längden ;) ...tack för gillet i allmänhet och oändligt stort tack för orden om orden... satt onekligen rätt fint i hjärtat hehe..

Skön låt! Det är ett otroligt bra sound du får till! Låten har sväng, nerv och ett skönt sug! Säkert och musikaliskt så det förslår! De eventuella kommentarer jag har är av "smak-karaktär" så jag skiter i att gnälla och njuter istället :)

Bugar och rodnar  :wub:

Fantastiskt snyggt. Gillar slidegitarren skarpt. Trummorna förtjänar ett omnämnande också. Mycket smakfulla.

På önskelistan står maffig gospelkör.  :D

Rodnar igen :) ..kul att du uppmärksammar o nämner trummorna, jag lägger sanslöst mycket tid o möda på att få till just trumpaketet - såväl liret som soundet - det gör ju så mycket för helheten.. i synnerhet i luftiga låtar som denna.

Jag kan skriva under på den önskelistan - 100% :D

Härlig lite hes röst
Snygg instrumentering, bra med de där trummorna som bankar sig in i bland
Gillar stämningen i låten, det återhållsamma, sugande ..
Bra rakt igenom

Kanske upp och lite mer med den fina mörka kören

Tack för lyssning och fina ord... mmm kanske man kan lyfta kören lite..

Jag är lite sugen på att kvista upp till teaterbaren på söndag... men vi får se, soppan är ju dyr nuförtiin och det blir ett gäng med mil... vilken tid spelar ni och ungefär hur länge?



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
"Jag är lite sugen på att kvista upp till teaterbaren på söndag... men vi får se, soppan är ju dyr nuförtiin och det blir ett gäng med mil... vilken tid spelar ni och ungefär hur länge?"

Det börjar 21.00
Eftersom det är två spelglada gäng så är det svårt att sia om. Kan bero på publik och när teaterdirektören vill stänga och gå hem.
Det är ju den avslutande spelningen på turnén så ....
 
Vet inte om du hört mora-Per - men jag tror du skulle gilla dem (också). Finns på Spotify

Vad är väl några mil för att höra Freddy spela mandolin live!? Eller dobro ... :)
Välkommen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Mycket skön låt som jag gärna gav flera omlyssningar. Elementen faller på plats till en helhet. Bra sång och fin gitarr. Överlag ett bra sound som nämnts tidigare.

Skulle jag lyfta fram något att kanske tweaka skulle det vara trummorna rythmfigurer.

Tack för delgivandet av en bra låt. :)