Kontrollrummet

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
För piano, cello, violin och klarinetten. Oboens som var i den här tidigare är borttagen och ersatt med en mycket dyrare fejk-klarinett :D

Har samtidigt som den adderades, rensat bort och filat tilll saker jag störde mig på i förra mixen. Det är två tonartsändringar. Från C -> G och sen tillbaka till C.
Kanske ska G-dur partiet förlängas? Som det är nu är övergången till dominanten G hyfsad, men sen är det en jäklar kamp under minuten som följer, innan slutet, tillbaka till grundtemat och C. Vet inte om jag lyckats.

Alla tankar är välkomna!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Imponerad över din idoghet att bearbeta, göra om, lägga till mm .. det är väl snart ett år sen du började på denna.
Låter mycket vårlikt bäck som prlar, fiskar som hoppar
skrev så här tidigare
Efter en lite trevande inledning tar det sig ordentligt vid 90-150
Gillar också 160 -
198 -
230 -
290 -
330 -
Lustigt med namnet - när jag lyssnade tänkte jag vid några av delarna på Die Forelle.
Från 90 tycker jag att det blir ett fint flöde av idéer och bra hopsammansatt
Skönt att lyssna på


Ja ett fint flöde av idéer är det. Det jag kanske saknar är mer tydligt utmejslade teman
Nu är det mycket lek och utvecklingar kring de teman som finns (bra sådana) men temana får inte riktigt komma fram
Bra ljud på det mesta , den nya klarinetten fin men kanske lite diskantig?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej Cykeln!

Ja, det är sant att jag kör bara de två grundtemata som föreligger, 1 gång vardera utan "krusiduller". Första temat är det som börjar vid 70 sekunder. Sen är allt variationer på det, lever med villfarelsen att repetition utan variation (när det är instrumentalt) är av ondo :)

Åtminstone är jag inte ensam om att tycka så.

Det första temat överförs sedan långsamt till det andra. Tack för dina ord och dina öron! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Dom 'Spattiga Fiskarna' fortsätter att hoppa så ystert. B)
Fn. va bra ljud du fått till här.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kul att ljudbild låter bra, bjurte! Mer lättmixat nu än med förra oboen som lät i helt annat rum out-of-the-box.

Tack för tid och tankar!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Den låter mer levande nu, du har rätt,Dividend.....
Jag har lyssnat på den omixade versionen. Tycker att den lät bra, men (förvånad !!!)
Ångrar att jag inte lyssnat oftare så jag kunnat följa med i utvecklingen bättre...
Detta är ju fantastiskt, låter fantastiskt bra och  som om det var verkliga musiker på instrumenten,,,,
och det är vilsamt för öron och själ.

Du gör toppenarbeten Dividend och du tar dig tid för det..och du får det topp, (vet inte vad jag skall skriva för det är bättre än toppenbra....Beundrar det arbete du gör och dig för den musik du skapar.....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Klarinetten höjde det här stycket ännu mer :rolleyes:

Jag tror det måste bli svårt, även för en klarinettist att höra om den är fejk eller ej :P

Det här stycket andas för mej mycket våååår..och sprittande känslor.

Tack för musiken ^_^

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den låter mer levande nu, du har rätt,Dividend.....
Jag har lyssnat på den omixade versionen. Tycker att den lät bra, men (förvånad !!!)
Ångrar att jag inte lyssnat oftare så jag kunnat följa med i utvecklingen bättre...
Detta är ju fantastiskt, låter fantastiskt bra och  som om det var verkliga musiker på instrumenten,,,,
och det är vilsamt för öron och själ.

Du gör toppenarbeten Dividend och du tar dig tid för det..och du får det topp, (vet inte vad jag skall skriva för det är bättre än toppenbra....Beundrar det arbete du gör och dig för den musik du skapar.....

mvh

Jätteroligt att du gillar! I just den här låten är det dock nog mer tid än talang nedlagd :D
Men visst finns det några partier som även jag hade beundrat om nån annan spelat in det/klickat det :lol:

Tack för din tid! :)

Klarinetten höjde det här stycket ännu mer :rolleyes:

Jag tror det måste bli svårt, även för en klarinettist att höra om den är fejk eller ej :P

Det här stycket andas för mej mycket våååår..och sprittande känslor.

Tack för musiken ^_^

Ja, fan den där klarinetten är nog det bästa köp jag gjort på länge :lol:
Ja, håller med om vårigheten. Väldigt glad och knoppande stil på den här

Tack för dina öroon cokså! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Klarinettten,, när den smyger in så fick jag gåshud!

Spontant, som vanligt,,

Klarinetten är ju sjukt bra!

En sak som jag på något sätt förnimmer,, det känns lite som om dirigenten står upp i en vacker trä-eka när han dirigerar, MEN det är en del vågor som får båten att gunga lite hit och dit. Känns som om alla musiker gungar med, och då är jag inte enbart positiv..

På några ställen huggs klarinetten av lite abrupt. Det låter bra! Men det är kanske i just de tillfällen som man anar att det inte är äkta vara?

Klarinetten blir lite väl "artikulerad" i bland. (Vad heter det när man får fram lite andra toner, antagligen då man "blåser" riktigt hårt?)

Pianot är lite bumligt i bland. En mixningsfråga? Eller lyfta lite på pedalen?

Hela stycket innehåller så himla mycket godsaker!! Det är faktiskt kul att lyssna, för det känns som om alla musikerna får utrymme och plats till lekfullhet.

Avslutningen är superb! Inte ofta just avslut kan kännas lyckat men här är det riktigt bra!



Hoppas att du kände den goda smaken av att du just fått "dina fiskar varma" från mig!?!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för din tid och tankar LH! Ska lyssna på din låt så fort jag hinner! :)

Sant det du skriver, det finns några artifakter från oboens tid, bl a i plötslig dynamikskillnad/ökning. Ang bumlighet, så är det ju en rätt avancerad ostinati-figur från hälften till slutet, på vänsterhanden och du har nog rätt i att jag bör lyfta oftare på pedalen där! (Sen spelar det ju förstås roll vad man spelar på höger med, men framförallt mindre sustain tror jag också!)

Kul att du gillar övrigt. Får inte riktigt till sista minuten (När stycket återförs till grundtonarten C.) Flippar till det där rätt rejält, men kna nog ordnas på nåt sätt
Själva slutet är det bästa med hela låten :D

Tack för tid och tankar!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Gillar det här men skulle vilja höra pianot mer... upplever att de andra instrumenten har en mer än naturlig styrka i jämförelse... men det kanske ska vara så? :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Imponerande! Snygg mix å bra ljud! ...Hur lång tid har du jobbat med denna? antar att det gått åt några timmar :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar det här men skulle vilja höra pianot mer... upplever att de andra instrumenten har en mer än naturlig styrka i jämförelse... men det kanske ska vara så? :)

Hej, tack till dig för att du kände för att lyssna. Får fundera på nivåerna, men tycker inte det är oskälig nivå på styrkan? :D Kanske klarinetten faktiskt, men inte stråket väl?

Imponerande! Snygg mix å bra ljud! ...Hur lång tid har du jobbat med denna? antar att det gått åt några timmar :D

Tack till dig också och kul att du gillade! Det är vid några tillfällen det senaste året. Båda temana som det hela bygger på är dock nog från året innan, två olika stycken från början.

Tack till er båda för raska öron!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag kommenterade din låt i slutet av förra året (nov. tror jag) Tyckte redan då att det var ett litet mästerverk på gång. Det har simmat många fiskar i floden sedan dess, du jobbar verkligen med dina stycken. Klarinetten låter bra och ger en extra dimension. Beundrar din envishet och ditt tålamod. Skulle själv vilja ha lite av det, istället för att ständigt söka nya utmaningar men kreativiteten finns ju där vilket sätt man än väljer att jobba på, "so what"!
Hur som helst, jag gillar det du gör, kanonbra!  :D :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag kommenterade din låt i slutet av förra året (nov. tror jag) Tyckte redan då att det var ett litet mästerverk på gång. Det har simmat många fiskar i floden sedan dess, du jobbar verkligen med dina stycken. Klarinetten låter bra och ger en extra dimension. Beundrar din envishet och ditt tålamod. Skulle själv vilja ha lite av det, istället för att ständigt söka nya utmaningar men kreativiteten finns ju där vilket sätt man än väljer att jobba på, "so what"!
Hur som helst, jag gillar det du gör, kanonbra!  :D :D :D
/Roffe H

Jätteroligt att du gillar vad jag gör och tack för återlyss! :D Sant att det spelar ju ingen roll HUR man gör, bara musiken blir bra (som i ditt fall) och man har roligt!
Det är bara ett parti kvar som jag stör mig på, på den här! Ska fila på det partiet (minuten precis innan slutet) och använda min rekursiva metod för att återföra stycket till tonarten C

Bedjen en bön till Krishna och Oden, eller valfri gudom, att jag slipper fila vidare efter det :D Och ska fixa ner klarinetten enligt Jockes tankar oven!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag ber till Frej, med en önskan att ditt arbete med att återföra stycket till C ska bli fruktbart.  :) och visst har du rätt, huvudsaken man trivs och har roligt.
Roffe H
« Senast ändrad: 10.04.2013, 20:42:35 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Gillar det här men skulle vilja höra pianot mer... upplever att de andra instrumenten har en mer än naturlig styrka i jämförelse... men det kanske ska vara så? :)

Hej, tack till dig för att du kände för att lyssna. Får fundera på nivåerna, men tycker inte det är oskälig nivå på styrkan? :D Kanske klarinetten faktiskt, men inte stråket väl?


Stycket är kul att lyssna på med vackra harmonier och melodier. Håller med om att du uppvisar ett imponerande tålamod! ;-) Hur gör du för att inte tröttna?
Det är inte de andra instrumenten som är för höga utan pianot som känns lite längre bort fast en sådan här liten ensemble sannolikt står rätt nära varann och spelar. Tänker så här... En flygel har ett otroligt dynamiskt omfång och jag har hört musiker låta den "fylla" en hel sal medan en ensam violin knappast har den förmågan... Visst kan en lyhörd pianist spela lite varsamt och återhållet för att ge en solist möjlighet att "ta ett steg fram" men jag upplever att pianot är en aning återhållet hela tiden. Har bara lyssnat i lurar ännu men ska försöka komma ihåg att lyssna i monitorerna när jag vevar igång dem i morrn! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
130411 NY VERSION
Höjde pianot enligt direktiv från Jocke och lite småfix med klarinetten efter direktiv från LH. Låter mycket bättre!

Har försökt lägga lite ansträngning på att fixa till minuten innan slutet. Det som händer där är ett försök att överföra ett tema till ett annat. Båda är de grundtemata som hela låten bygger på.
Och det låter nog bättre nu än det någonsin gjort tidigare. Annars får jag fortsätta fila fram några iterationer till :)

Lyssna om ni orkar. :D (Förmodligen hör ni ingen skiillnad dock! :D )



Jag ber till Frej, med en önskan att ditt arbete med att återföra stycket till C ska bli fruktbart.  :) och visst har du rätt, huvudsaken man trivs och har roligt.
Roffe H

Yes!

Stycket är kul att lyssna på med vackra harmonier och melodier. Håller med om att du uppvisar ett imponerande tålamod! ;-) Hur gör du för att inte tröttna?
Det är inte de andra instrumenten som är för höga utan pianot som känns lite längre bort fast en sådan här liten ensemble sannolikt står rätt nära varann och spelar. Tänker så här... En flygel har ett otroligt dynamiskt omfång och jag har hört musiker låta den "fylla" en hel sal medan en ensam violin knappast har den förmågan... Visst kan en lyhörd pianist spela lite varsamt och återhållet för att ge en solist möjlighet att "ta ett steg fram" men jag upplever att pianot är en aning återhållet hela tiden. Har bara lyssnat i lurar ännu men ska försöka komma ihåg att lyssna i monitorerna när jag vevar igång dem i morrn! ;-)

Hej igen! Höjde pianot och det låter faktiskt bättre! Tack!
Har man något slags vision om vad man vill åstadkomma är det lätt att återkomma och bygga vidare. Dessutom är det så att stycken växer ibland på ett sätt som man inte förutsett och det är en intressant process. Jag hade inte orkat hålla på med musik om jag gjort musik som inte har den egenskapen. T ex trance eller nåt annat som är alltför minimalistiskt (gillar i och för sig att lyssna på trance ibland :D )
Jag blir lite smått förälskad i de "större" projekt jag startat, när jag de känns som de blir bättre för varje gång jag fortsätter jobba på dem.

Kan inte förklara det bättre än så :) Lyssna i monitorer och återkom gärna!

« Senast ändrad: 11.04.2013, 13:35:26 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Man uppfattar pianots dynamik mer nu, och klarinetten uppfattas (konstigt)bättre trots att du sänkt den...
Nivåerna ligger fint nu.
Ang sista stycket så gillar jag denna version bättre än den förra.....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Sitter i skriver lite fakturor o myser lite lugnt o fin ... en lite baas pryl ligger bakom som jag inte älskar like mycket som det andra
annars som vanligt gillar dina smekningar ..
tony
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Pxm: Kul att det låter åtm lite bättre (sluttampen)! Håller nog med, även om jag får göra en sista polering vid tillfälle!

ynot: Trevligt med mys! Bas? Cellon spelar längst ner, är det nåt som falskar? :)

Tack till er båda för återkoppling!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
130411 NY VERSION
Höjde pianot enligt direktiv från Jocke och lite småfix med klarinetten efter direktiv från LH. Låter mycket bättre!

Har försökt lägga lite ansträngning på att fixa till minuten innan slutet. Det som händer där är ett försök att överföra ett tema till ett annat. Båda är de grundtemata som hela låten bygger på.
Och det låter nog bättre nu än det någonsin gjort tidigare. Annars får jag fortsätta fila fram några iterationer till :)
...

Stycket är kul att lyssna på med vackra harmonier och melodier. Håller med om att du uppvisar ett imponerande tålamod! ;-) Hur gör du för att inte tröttna?
Det är inte de andra instrumenten som är för höga utan pianot som känns lite längre bort fast en sådan här liten ensemble sannolikt står rätt nära varann och spelar. Tänker så här... En flygel har ett otroligt dynamiskt omfång och jag har hört musiker låta den "fylla" en hel sal medan en ensam violin knappast har den förmågan... Visst kan en lyhörd pianist spela lite varsamt och återhållet för att ge en solist möjlighet att "ta ett steg fram" men jag upplever att pianot är en aning återhållet hela tiden. Har bara lyssnat i lurar ännu men ska försöka komma ihåg att lyssna i monitorerna när jag vevar igång dem i morrn! ;-)

Hej igen! Höjde pianot och det låter faktiskt bättre! Tack!
Har man något slags vision om vad man vill åstadkomma är det lätt att återkomma och bygga vidare. Dessutom är det så att stycken växer ibland på ett sätt som man inte förutsett och det är en intressant process. Jag hade inte orkat hålla på med musik om jag gjort musik som inte har den egenskapen. T ex trance eller nåt annat som är alltför minimalistiskt (gillar i och för sig att lyssna på trance ibland :D )
Jag blir lite smått förälskad i de "större" projekt jag startat, när jag de känns som de blir bättre för varje gång jag fortsätter jobba på dem.

Kan inte förklara det bättre än så :) Lyssna i monitorer och återkom gärna!



Musiken breder verkligen ut sig på ett behagligt sätt i ljudbilden. Tycker det blev bättre med lite kräm på pianot! :)
Det är egentligen svårt att bedöma piano/flygel för dels låter olika pianon olika och dels är vi nog rätt präglade av överbrillianta pianon i modern musik. Tyckte först att ljudet kunde vara något mer inställsamt men men har drabbats av tvivel och är inte säker på att det är "rätt"... Men, med samplingar och digitala instrument kanske man mer får bedöma om det låter övertygande och trovärdigt - och det gör det! :)

Edit. Tror jag ska ge mig på ett elektroniskt stycke vid namn "Fiskarna hoppar i stekpannan."  :rolleyes:  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Musiken breder verkligen ut sig på ett behagligt sätt i ljudbilden. Tycker det blev bättre med lite kräm på pianot! :)
Det är egentligen svårt att bedöma piano/flygel för dels låter olika pianon olika och dels är vi nog rätt präglade av överbrillianta pianon i modern musik. Tyckte först att ljudet kunde vara något mer inställsamt men men har drabbats av tvivel och är inte säker på att det är "rätt"... Men, med samplingar och digitala instrument kanske man mer får bedöma om det låter övertygande och trovärdigt - och det gör det! :)

Edit. Tror jag ska ge mig på ett elektroniskt stycke vid namn "Fiskarna hoppar i stekpannan."  :rolleyes:  :lol:

Håller med om att det låter bättre nu! Mycket fylligare ljudbild och nåt jag inte tänkt på! Brukar inte utgå från samma "mall" (nivåer och  mix) för dessa stycken, men borde nog göra det! Kan annars lätt bli diskrepans mellan olika mixar, om man spelar dem efter varandra.
Håller med om dina tankar! Ja, det är ju tänkt för riktiga musiker från början, men det innebär ju inte att man inte kan försöka fixa till en bra digi-mix :D

Electronica-jocke :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Håller med om att det låter bättre nu! Mycket fylligare ljudbild och nåt jag inte tänkt på! Brukar inte utgå från samma "mall" (nivåer och  mix) för dessa stycken, men borde nog göra det! Kan annars lätt bli diskrepans mellan olika mixar, om man spelar dem efter varandra.
Håller med om dina tankar! Ja, det är ju tänkt för riktiga musiker från början, men det innebär ju inte att man inte kan försöka fixa till en bra digi-mix :D

Electronica-jocke :D

Det är en ständig avvägning att bestämma sig för hur det ska låta och jag tror att man utvecklas/mognar medan man håller på. Länge körde jag en kul grej så mycket att jag tröttnade - därför är jag imponerad av ditt tålamod.  ;) Har själv avstått från mallar då jag tycker det känns "så musikbranschen" men använder ju i stort sett samma utrustning så det blir väl lika på något sätt (eller inte...)  :rolleyes:
Jag tror man har en inre referens som präglas av vad man tycker om att lyssna på, instrumenten man spelar och hur man lyssnar på musik. Inom vissa ramar kan det ju få låta lite som det vill för att ge svängrum för personliga uttryck...  ;) Det hade ju varit otroligt spännande att få höra någon av dina kompositioner med "riktiga" instrument! :)

Electronica?  :rolleyes:  :P Vi får väl se... nu när en sådan gitarr-man som bjurte har blivit synthare kanske man får ligga i för att hålla jämna steg?  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Elena kommer ju förbi med sin fiol i nästa vecka :P Men hon spelar bara på 1-2 visor jag håller på med. Svårt att få ihop hela sättningen samtidigt, fast det bara är 4 instrument! :lol:

Ska bli intressant att höra om du gör ett försök i alla fall! :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den här är nog klar nu. Fix på slutet

----- Förra texten:
Har försökt lägga lite ansträngning på att fixa till minuten innan slutet. Det som händer där är ett försök att överföra ett tema till ett annat. Båda är de grundtemata som hela låten bygger på.
Och det låter nog bättre nu än det någonsin gjort tidigare. Nya
Nya texten:

Och jag vet inte om jag lyckats. SKriv era åsikter!
Gamla skriverier:
-----
130406:
För piano, cello, violin och klarinett.


Alla tankar är välkomna!

------------------

(Namnet på stycket var för övrigt Eddis förslag :) på nån tidig sketch av denna.)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har ju lyssnat på denna ett antal gånger tidigare och jag säger det igen -
Det här är bland det absolut bästa jag hört från dig Per!
Variationen i instrumentering, dynamik, tempo och melodi/harmoni
är suveränt bra! Älskar pianoljudet, anslaget och det porlande spelet!
Det låter levande och är engagerande från början till slut.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vädigt roligt att du gillar Asti. Ibland blir det bra och ibland blir det sämre.

Jag gillar den här också.
« Senast ändrad: 31.08.2014, 13:37:10 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Många fina och sprudlande melodier. Fint med tonartsbytet där i mitten också. Well done sir! Många "likes" blir'e!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tackar för genomlyssning Eq och det positiva omdömet!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Vilken sprudlande glädje! Ser stycket framför mig, en ensam Hob är vid sitt favoritfiskevatten och fiskelyckan är total, upplevelsen och närheten till både naturen och livet är påtaglig!

Nu kan jag ha missat eller hittat eller bara varit för gnällig! Vid 4.00 och en bit fram glider en del toner iväg åt lite olika håll.

Men totalt, jag är imponerad! Det finns ingen annans komposition på detta forum, eller andra i andra musikerforum som jag deltagit i där dina kompositioner skulle vara annat än mycket imponerande! (Oj, det blev nog en lite lurig mening där,, men tror att budskapet gick fram)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Roligt att den föll dig i smaken. Det finns några ställen (säkert vid 4) som kan förenklas (Eller försvåras om man känner för det ;) så det blir lättllyssnat.

Hoben har jag inte sett själv,men tack för liknelsen. Ska väl se se Hobbit 2 här nån dag. Och tack för dina ord om att du tycker jag (ofta) imponerarar. Det glädjer mig, eftersom jag vet att du är ärlig. ;)
« Senast ändrad: 23.09.2015, 23:21:47 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tagit 3 år att göra den här färdig (med diverse uppehåll). Det är slutet som var kajko, men det är fixat nu!

Ingår i min svit om 7-8 stycken för piano, cello, fiol och klarinett.

Någon åsikt eller kritik av det färdiga verket? :) Ändringar kan fortfarande göras, därför jag slänger upp den ju. Bl a.


(Namnet på stycket var för övrigt Eddis förslag :) på nån tidig sketch av denna.)
https://soundcloud.com/user7789882