Kontrollrummet

Dividend - Fiskarna hoppar i floden (Pianostycke 13)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Fina melodier, riktigt fina, särskilt den vid fyra minuter. Låter väldigt levande om alla instrument. Gillar de sättningar du har nuförtiden. Slutet lite abrupt kanske och några tempoväxlingar hängde jag inte riktigt med på men det är jag det.
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Det tar sig. Bra har blivit ännu bättre. Det hörs att du har jobbat med både spelet och kompositionen. Minns inte exakt hur förra verren lät, så jag vet inte vad som är ändrat imixen. Får fortfarande en känsla av olika rum i rummet, och lite udda perspektiv i djupled. Lite som att man hör musiken ifrån pianistens perspektiv, med stråket en bit bort, och oboen i ett trapphus. Kanske iofs för att jag vet att det är tre pluggar med olika inbyggd klang.

Lite mer rum på pianot och stråket kanske kan få det att smälta ihop, fast risken är väl att det blir för blött. Och violinen borde vara starkare.

Nån liten detalj låter aningen programmerat. Jag tycker att det låter för exakt när violin och cello spelar staccato samtidigt, och jag tycker också mig höra ett litet överlapp nån gång mellan tonerna på oboen. Pianot nog perfekt som det är, dynamiskt och följsamt.

Kompositionen har växt både i höjd och längd, tror jag. Men frågan är om den inte blev en aning för lång. De sista 30-60 s upplever jag inte att det händer så mycket nytt, "det som ska sägas är sagt", så det skulle kunna bli bättre att avsluta tidigare.
DON'T PANIC


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Nu skall jag ta på mig den svarta hatten,, (jag skall vara negativ alltså...)

Lite bumligt i pianots lägre register.
Aningens hårt anslag i sista avslutande klämmen på pianot.


Okej,, där åker den svarta och på drar jag den gröna

En bit in i introt händer det en överaskande grej med tempot, kanske på något sätt jobba med det så att det känns lite jämnare?

Skulle just skriva att det dök upp en ton som inte riktigt stämde med resten,, och kom på att det var piiiipet från microvågsugnen,,, Den låg perfekt i tajming men var lite sur..


Orange hat på!

Gillar det mesta i stycket och blir glad, sprudlande små trudelutter som så lätt skapar fina bilder!






Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fina melodier, riktigt fina, särskilt den vid fyra minuter. Låter väldigt levande om alla instrument. Gillar de sättningar du har nuförtiden. Slutet lite abrupt kanske och några tempoväxlingar hängde jag inte riktigt med på men det är jag det.
 

Tack för lyssning! Ska fixa tempospåret till nästa verre!

Det tar sig. Bra har blivit ännu bättre. Det hörs att du har jobbat med både spelet och kompositionen. Minns inte exakt hur förra verren lät, så jag vet inte vad som är ändrat imixen. Får fortfarande en känsla av olika rum i rummet, och lite udda perspektiv i djupled. Lite som att man hör musiken ifrån pianistens perspektiv, med stråket en bit bort, och oboen i ett trapphus. Kanske iofs för att jag vet att det är tre pluggar med olika inbyggd klang.

Lite mer rum på pianot och stråket kanske kan få det att smälta ihop, fast risken är väl att det blir för blött. Och violinen borde vara starkare.

Nån liten detalj låter aningen programmerat. Jag tycker att det låter för exakt när violin och cello spelar staccato samtidigt, och jag tycker också mig höra ett litet överlapp nån gång mellan tonerna på oboen. Pianot nog perfekt som det är, dynamiskt och följsamt.

Kompositionen har växt både i höjd och längd, tror jag. Men frågan är om den inte blev en aning för lång. De sista 30-60 s upplever jag inte att det händer så mycket nytt, "det som ska sägas är sagt", så det skulle kunna bli bättre att avsluta tidigare.

Konstigt att pianot inte har "audience"-inställningen på, som lass-stråket har out-of the box. För jag tyckte jag ändrade det. Ska kolla noggrannare sen.
Och slutet är i denna samma som i förra :) Så jag kanske ge den en liten bearbtning som jag gjort med introt.

Ja du, letar ju i berlin efter en torr oboe :rolleyes:
Tack vettiga åsikter och tankar!

Nu skall jag ta på mig den svarta hatten,, (jag skall vara negativ alltså...)

Lite bumligt i pianots lägre register.
Aningens hårt anslag i sista avslutande klämmen på pianot.

Okej,, där åker den svarta och på drar jag den gröna

En bit in i introt händer det en överaskande grej med tempot, kanske på något sätt jobba med det så att det känns lite jämnare?

Skulle just skriva att det dök upp en ton som inte riktigt stämde med resten,, och kom på att det var piiiipet från microvågsugnen,,, Den låg perfekt i tajming men var lite sur..


Orange hat på!

Gillar det mesta i stycket och blir glad, sprudlande små trudelutter som så lätt skapar fina bilder!

:D Alltid kul att läsa dina tankar om ens musik! Bumligheterna får nog vara så :) Kul att du tyckte om det!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Det här kan Du verkligen, Div...
Detta låter som hur bra som helst. Och som alltid när man lyssnar på Dina grejer så börjar det rulla en film i huvudet..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jättekul att du gillar hogge! Verkligen :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...låter väldigt bra ljudmässig, speciellt pianot! Du har "spelat" instrumentet på ett sätt där det "svarar" som bäst. Att det är nära behöver inte vara fel, bara det är i samma rum och det har du lyckats med. Hajar till ibland, om jag råkat få igång en 70-tals DG-inspelning med Daniel Barenboim, där han från pianot dirigerar en kammarorkester :)

Kompositionen gillar jag också mycket bra! Det är mer distinkt, mindre improvisationskänsla och mer harmoniskt moget. Om man tycker om vändningarna i harmoni och tempo är en smaksak och handlar snarare om tolkningen av stycket än stycket i sig. Den är fortfarande lite naivt "enkel" och lite av "kinesisk propagandafilm" finns kvar - men du har adderat mer spänning i harmonierna och dissonanserna sitter så rätt - stycket känns färdigt IMHO! :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vid lyssning av det här stycket som du genomarbetat nu så lyser det ännu mer av sprittande dynamik, och från 75 sek kommer det vackra temat som lyfter det hela, väldigt fagert och starkt, och när oboen spelar melodin ryser jag. :wub:

Du får 5/5 av mej för det här oemotståndliga verket :D

In till Naxos med det här bums!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
...låter väldigt bra ljudmässig, speciellt pianot! Du har "spelat" instrumentet på ett sätt där det "svarar" som bäst. Att det är nära behöver inte vara fel, bara det är i samma rum och det har du lyckats med. Hajar till ibland, om jag råkat få igång en 70-tals DG-inspelning med Daniel Barenboim, där han från pianot dirigerar en kammarorkester :)

Kompositionen gillar jag också mycket bra! Det är mer distinkt, mindre improvisationskänsla och mer harmoniskt moget. Om man tycker om vändningarna i harmoni och tempo är en smaksak och handlar snarare om tolkningen av stycket än stycket i sig. Den är fortfarande lite naivt "enkel" och lite av "kinesisk propagandafilm" finns kvar - men du har adderat mer spänning i harmonierna och dissonanserna sitter så rätt - stycket känns färdigt IMHO! :)

Kul att du tycker det rumsmässigt funkar. Det går säkert att fila mer på den biten när jag öppnar projektet nästa gång. Tack för associationen!
Som jag sa nån annanstans är jag rädd att det "naivt enkla" är svårt att få väck utan att förlora kontakten med det folkmusikiga? :unsure: I vilket fall så är det roligt att du noterat att jag samtidigt vill ha spänning/dynamik i mängd komplexitet över tid. :)

Vid lyssning av det här stycket som du genomarbetat nu så lyser det ännu mer av sprittande dynamik, och från 75 sek kommer det vackra temat som lyfter det hela, väldigt fagert och starkt, och när oboen spelar melodin ryser jag. :wub:

Du får 5/5 av mej för det här oemotståndliga verket :D

In till Naxos med det här bums!

/Marre

Tack för det Marre, oemotståndligt låter bra :D

Tack till er båda för lyssningar!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
...mycket behagligt och smakfullt.  :D Jag gillar att fiska tidigt på sommarmornarna (visserligen i en lite insjö), men här skulle jag också kunna tänka mig att vara. Du har redan fått många goda råd. Vet inte om någon nämnt, men ibland, på vissa ställen, är pianot lite starkt i förhållandet till de andra instrumenten. Kanske är det meningen, i så fall låt det vara, det stör inte på något sätt. En jättefin komposition tycker jag.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Klaga på! Alla tankar är välkomna! Ingen blir halshuggen om man inte gillar! (Förutom Wernborg förstås)
Hoppla! Bäst jag är snäll då ;)

Låter väldigt fint detta. Svårt att förstå att du klickar in din musik, helt obegripligt mycket jobb måste det va, eller åtminstone om jag skulle gjort det.  :D

[off-topic]Pianot lider lite av det klickade tycker jag. Inte i spelstilen, utan mer i tonvalen. Det låter lite "antipiano". En basist jag spelade med brukade säga att jag gjorde antibasstämmor när jag skrivit dom på keyboard. Är nog något med intervallen som gör att det (i mina öron) inte låter helt naturligt. Ett klaviatur är ju till sin natur tätare mellan tonerna om man gör det lätt för sig. Vilket du inte har gjort här. Gott så. En jämförelse till bara för att förtydliga: Om du tar ett vanligt G-dur tex. på en gitarr så spänner det ackordet över två oktaver, medans ett ordinärt G-dur på piano spänner endast över en kvint.[/off-topic]

Det puttrar på mycket trevligt i alla fall, och jag kan med lätthet föreställa mig bilder till detta. Bra namn på stycket.


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Oj, här har det hänt mycket sedan jag lyssnade sist.
Iden höll klass från början men nu blev jag trevligt överraskad av
denna sista version.
Lättlyssnat, ordning, vackert, bra separation mellan instumenten,
och så din finurlighet i kompositionen som jag tycker så mycket om.
Jäkligit bra, Dividend !!!!
Kommer inte på några tips och hör inget som stör.
Lyssningen är en mycket angenäm upplevelse...

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Efter en lite trevande inledning tar det sig ordentligt vid 90-150
Gillar också 160 -
198 -
230 -
290 -
330 -

Lustigt med namnet - när jag lyssnade tänkte jag vid några av delarna på Die Forelle.
Från 90 tycker jag att det blir ett fint flöde av idéer och bra hopsammansatt
Skönt att lyssna på
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Efter en lite trevande inledning tar det sig ordentligt vid 90-150
[...]

Lustigt med namnet - när jag lyssnade tänkte jag vid några av delarna på Die Forelle.
Från 90 tycker jag att det blir ett fint flöde av idéer och bra hopsammansatt
Skönt att lyssna på

Trevligt att de "icke-trevande" delarna var sköna att lyssna på :D Die Forelle av Schubert har lite samma stämning ja :) Fast en sångare med.

Ang. partiet före 90 så är det faktiskt väldigt genomtänkt  :rolleyes: och tog en hel del tid i anspråk att få dit det är nu :) Men jag kan förstå att många har svårt för det partiet. Obändigt och hoppigt.

Oj, här har det hänt mycket sedan jag lyssnade sist.
Iden höll klass från början men nu blev jag trevligt överraskad av
denna sista version.
Lättlyssnat, ordning, vackert, bra separation mellan instumenten,
och så din finurlighet i kompositionen som jag tycker så mycket om.
Jäkligit bra, Dividend !!!!
Kommer inte på några tips och hör inget som stör.
Lyssningen är en mycket angenäm upplevelse...

Jättekul att du tycker om det! :) Och tack för komplimangerna!

Svårt att förstå att du klickar in din musik, helt obegripligt mycket jobb måste det va, eller åtminstone om jag skulle gjort det.  :D

Det kan ta tid ibland.  :rolleyes:
Men en person som skriver musik för mer än 3-4 instrument eller orkester och musiken innehåller stämföring som inte är trivial (t ex en halv/hel ters upp och/eller samma rytmik som leaden) måste klicka för att översikt (i pianorollen/på notbladet). Hävdar det bestämt. Finns inte någon Sibelius eller Sequencer-användare jag vet som gör "klassiskt" som spelar in. Spelar de in i sequencer så gör de det efter de har skrivit ner musiken.

Pianot lider lite av det klickade tycker jag. Inte i spelstilen, utan mer i tonvalen. Det låter lite "antipiano". En basist jag spelade med brukade säga att jag gjorde antibasstämmor när jag skrivit dom på keyboard. Är nog något med intervallen som gör att det (i mina öron) inte låter helt naturligt. Ett klaviatur är ju till sin natur tätare mellan tonerna om man gör det lätt för sig. Vilket du inte har gjort här. Gott så. En jämförelse till bara för att förtydliga: Om du tar ett vanligt G-dur tex. på en gitarr så spänner det ackordet över två oktaver, medans ett ordinärt G-dur på piano spänner endast över en kvint.

Det puttrar på mycket trevligt i alla fall, och jag kan med lätthet föreställa mig bilder till detta. Bra namn på stycket.

Väldigt roligt att du gillar! Håller med om piano-hoppen, det är också det (delvis) som gör att det lätt låter kinesiskt ibland. I kombination med hexa/pentatonik. :rolleyes: Nu spelar jag ju mycket av materialet förstås (30% kanske) INNAN jag ritar in det i pianorollen, men jag är ju inte precis en normal och välspelande pianist.  :unsure: Bra exempel med gitarr/piano-ackordet!

...mycket behagligt och smakfullt.  :D Jag gillar att fiska tidigt på sommarmornarna (visserligen i en lite insjö), men här skulle jag också kunna tänka mig att vara. Du har redan fått många goda råd. Vet inte om någon nämnt, men ibland, på vissa ställen, är pianot lite starkt i förhållandet till de andra instrumenten. Kanske är det meningen, i så fall låt det vara, det stör inte på något sätt. En jättefin komposition tycker jag.

mvh Roffe H  :)

Tack! Och kul att du gillade den, så långt. Ska fila färdigt på den här nu när jag börjar få koll på de sista bristerna, så det blir en ny verre.
Fiska är jättekul, min låt skulle dock nog skrämma bort fisken. Pianot noterat!

Tack till allihop för bra råd och uppmuntrande ord! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
För piano, cello, violin ochoboe.

Jag är väldigt nära färdig här nu. Blir den andra i sviten som än så länge rymmer 18 stycken, som blir klar.

Åsikter och tankar mottages tacksamt! Försökt följa era råd, men kan ha missat nåt. :)

Fritt fram att såga :)=



Får förresten göra en commenting spree i demodelen, eftersom jag knappt varit här på 2½ vecka :D (Vilket innebär att ni ska lyssna och commenta min!!  :angry:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken fiskehistoria..ser både spiggstimmet som spritter runt här.....braxen och abborren som inleder en förförelseakt där nånstans mitt i.. ;) :P

Pizzicatona kan reduceras lite..det hoppar en hel del så man skulle kunna bli sjösjuk ( :D) på några ställen, du vet vilka.

Underbar episk musik det här.Tack för den.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön att lyssna till denna och inte upplever jag något kineseri i denna inte - svår att placera faktisk - en brusande älv i Kanada kanske - har de älvar där?
Vem är Naxos?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja, du är mycket nära nu...för att inte säga att det känns helt klart (för mig i alla fall). Satt bara och njöt, men vaknade till alldeles på slutet, som är helt suveränt bra. Både fiskarna och jag hoppade lite extra...

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Nice Per....riktigt nice....du har ditt trade mark på något sätt i ditt tonspråk där pentatoniken smyger sig in då och då...Den här hade jag totalt missat men har inte varit så aktiv på ett tag heller...skön njutbar lyssning....är nyfiken på hur du jobbar fram dina alster.... kanske en workshop på G ;)

Allt gott karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Karl: Kul att du gillar, Karl. Jobbandet sker på många plan.. Som plan har jag en "form" jag kör med på denna som lånar lite eller mycket från olika ställen...

Rent praktiskt så klickar jag in allt, men jag spelar det mesta innan jag klickar. Eller så nynnar jag eller så hör jag det i skallen om jag är väldigt fokuserad. Men allt klickas. Nästan ;)
Börjar äntligen lära mig att med expression och attack få till ett fiolsound som låter mer realistiskt än det gjorde för ett år sedan. Det måste ju ritas eftersom det inte spelas. (Antar att det tar tid att lära sig spela synth-fiol på klaver också. Kanske längre än att rita kurvan. Åtminstone för mig.)

Men kul att du gillade!

Roffe: Jo slutet blev riktigt fint, tycker jag med. Men minuten innan verkar jag ha fått hjärnblödning! :D Det måste fixas. Funderar att addera lite 7:or eller nåt med mer tension, och accentuera dissonans-noterna (nån som fattar? lite trött) så det blir mer tension och sen release när avslutet kommer :unsure

Kul att du njuter! Det gör jag med. Men av annan anledning ;)

Eddi: TACK för lyssning och gillande. Naxos är ett billigt skivbolag... Men det finns andra vägar.

Marre: Jätteroligt att du gillar den. Fiskarna - di små krabaterna - har en speciell plats i detta styckes hjärta.

Ok! :D Nog med svammel från min sida. ZZZZzzzz.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Riktigt bra! Det är så mycket spelglädje i pianot att man inte kan låta bli att le!!

Fortfarande lite bumligt på en del ställen, märks i introt t.ex.

Något drag på en stråke här och där blir överraskande högt.


Intressant med takt/tempoväxlingarna. Kan bero på att jag inte lyssnat mer än två gånger men det känns lite som att du skulle kunna dra ut lite längre på de olika partierna så att jag som lyssnare hinner med att njuta innan det kommer något oväntat.

En sak som nästan alltid finns med i dina kompositioner är att det är extremt lätt att få en bild på näthinnan där man ser dirigenten styra en stor orkester. Musikerna är lekfulla och väldigt engagerade.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack light head. Ska se nu inför en sista update om jag kan fixa till realismen och mysko velocity prylar. :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jäkligt bra ljud,gillar dina melodier och sista fjärdedelen allra bäst..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin ljudbild! Pianot låter kalas! Är det Alicia's keys?
Mycket fin variation i melodi/harmonier, instrumentering och dynamik.
Gillar verkligen dom här snabba stråkdragen och samspelet med pianot.
Tycker att cellon är aningen för stark på ett par ställen, bl.a. vid ca 142 sek.
Suverän avslutning! Det här är kanske det bästa jag hört från dig Per!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fantastisk artikulation i alla instrumenten, så väl piano, cello, violin som oboe.
Och förträfflig dynamik, därtill ett gott stycke! Fint hantverk!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag blev ju tvungen att läsa igenom tråden för att se vad jag hade skrivit tidigare..

Jaha ja,jag tyckte det var klart..Det tycker jag nu också  :)

Det är väldigt fint detta.Här har du verkligen tänkt till,så många fina små inlägg som avlöser och backar upp de olika instrumenten.Det här är full pott i min klassiska bok,vansinnigt snyggt!

Denna sejvar jag Per,tack.

Mike


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Halloy, mycket njutbart detta.
ett litet pet bara
önskar att få pianots kompspel upp i volym

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jättefin ljudbild! Pianot låter kalas! Är det Alicia's keys?
Mycket fin variation i melodi/harmonier, instrumentering och dynamik.
Gillar verkligen dom här snabba stråkdragen och samspelet med pianot.
Tycker att cellon är aningen för stark på ett par ställen, bl.a. vid ca 142 sek.
Suverän avslutning! Det här är kanske det bästa jag hört från dig Per!
/Asti

Hej! Tack. Det är Alicia! Noterat om cellon! Kul att du tycker om :)

Halloy, mycket njutbart detta.
ett litet pet bara
önskar att få pianots kompspel upp i volym

Mvh Ola

Ja, det har du helt rätt i! Tack för lyssnin! :)

Jag blev ju tvungen att läsa igenom tråden för att se vad jag hade skrivit tidigare..

Jaha ja,jag tyckte det var klart..Det tycker jag nu också  :)

Det är väldigt fint detta.Här har du verkligen tänkt till,så många fina små inlägg som avlöser och backar upp de olika instrumenten.Det här är full pott i min klassiska bok,vansinnigt snyggt!

Denna sejvar jag Per,tack.

Mike

Tack. Verkligen kul! Man hittar ju hela tiden nya nits, så det blir väl 1 eller 20 uppdateringar på den :D Om du ska sejva nån, kan du nog lika gärna sejva denna dock :D


Jäkligt bra ljud,gillar dina melodier och sista fjärdedelen allra bäst..

Taaack för lyssning! Kul om slutet, där är ju några nits där, men håller nog med om resten :)

Fantastisk artikulation i alla instrumenten, så väl piano, cello, violin som oboe.
Och förträfflig dynamik, därtill ett gott stycke! Fint hantverk!

Tack för lyssning! Kul att det gick hem :)

Ska som sagt uppdatera denna och sen slänga över på färdiga. Sluta skicka brandbomber i mailen! Det kommer bara ta längre tid! :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Girly

Jaha, så dags att kommentera när det är färdigt eller hur  ;) :)
Alltså vilket stycke! Känns som om du lagt ner sjukt mycket tid för att få det att låta så här.
Man kan ju inte annat än att bli imponerad.
Snyggt... verkligen!  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack Lena! Verkligen kul att du gillar.

Mycket tid? :D Tiden går snabbt när man har kul. Finns som sagt lite brister fortfarande och saker att korrigera, speciellt i strukturen på slutet!

Tack för lyssning och tid :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
För piano, cello, violin ochoboe.

NY VERSION!!! FAN VAD BRA!!! ;)

Nu börjar den här kännas så jävla färdig att jag till och med tror på det själv :D

Kan finnas MINIMALA grejer på slutet att fixa. Svinnöjd och grisfull! (På öl, 3.5or. :D)

Vad anses nu? (Ganska mycket förändringar från mitten och framåt!)


(Namnet på stycket var för övrigt Eddis förslag :) Men det var ett tag sen.)

« Senast ändrad: 22.12.2012, 20:02:02 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Vackert stycke med bra flöde utav pianot. Underbart slut tycker jag med den snabba trillen.

Man kan tänka sig att oboen? som solar får sällskap av stråkar/blås i bakgrunden för att hjälpa till att fylla ut ljudbilden.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Skönt stycke hela vägen, men min absoluta favorit är vid strax efter 70 när det lugna pianopartiet kommer. (pianofetisist som man är)  ;)

Cellon tar över lite för mycket när den kommer in där tycker jag. Hade velat ha den aningen mer "laid back" till en början för att sedan komma in starkare när intensiteten i låten högs igen.

Även vid 180 är ett parti som jag tycker sticker ut lite från det övriga och är lite extra skönt.

Var väldigt länge sedan jag var här på forumet och lyssnade nu, men jag upplever att du jobbat hårt med att få till tekniken med stråkarna så att det låter så realistiskt som möjligt. Bra!
Me, Myself & I


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Genialiskt stycke det här med många fina pärlor, håller med Kornstad om det lugna pianopartiet, det är extra vackert.

Men det här är ett masterpiece, gratulerar :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kornstad: Kanske ska sänka cellon en aning ja! Tack för lyssning och omtyckande och tankar! :)

Tack Maria och Daniel! Trevligt med så genialiska kommentarer! :D
https://soundcloud.com/user7789882