Forum > Demolåtar

pxm & Oortone collab - The pxm - Oortone Project

(1/4) > >>

pxm:
Oortone (99Music) komponerade svuverän ambient jazz av min progression.
Här försöker jag spela gitarr till den ambienta jazz låten....
Det blev ett spännande resultat av två världar som möts tycker jag...

Vad är era tankar kring det här projectet ???

mvh

Eddi:
Jepp håller fullständigt med det är två världar som inte borde mötas. Ditt plock på guran hör inte hemma alls i denna komposition du saknar känslan helt - nu är jag frank så det förslår men du måste lära dig att höra vad som är meningen med låten och det är defenitivt inte de skalövningar du gör. Du måste lira MED kompositionen med känsla - skit i skalorna - EN GÅNG TILL SKIT I SKALORNA du måste lira mer med din soul som du har där någonstans Pixel. Om du vill kan du PM:a mig grunden så ska jag lägga ett solo som ungefär beskriver vad jag menar. Så att du kanske förstår vad jag menar.
Bara väl menat Eddi

tigersoul:
Hoppsan här var det ord o inga skalor. Skämt o sidor, sådär tydligt skulle jag kanske inte uttrycka mig men jag kan i min sansade stämma iaf hålla med om att det låter lite som skalövningar ja.

Dividend:
Jag gillar det. Men du låter lite som en programmerad synt när du bara spelar skalor :D

Snygg bakgrund han fick till, till din progression! :)

pxm:
Ja, jag instämmer- Oortone är duktig. Det är en bra fil han har gjort..
Ja-gitarren låter litet som en synth-jag har kombinerat två olika presets och sedan distat ljudet virtuellt genom rörstärkare.
Jaha, nu läste jag igen - ja- jag spelar i flera olika skalor i den här, skiftar, men jag spelar aldrig skalorna rakt av. Försöker göra musik av dem istället liksom...  :unsure:

Skalövningar ???-ni måste köra avancerade och för mig okända skalövningar på det här forumet.  :blink:
Jag tränar skalor upp och ned, kör spindlar och  spelar udda eller jämna siffror när jag spelar skalövningar. Finns det fler ???  :o
Men jag har skickat en fil till dig , Eddi ..

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion