Forum > Demolåtar

Jugas feat. Linn - Flowers, Ny mix!!

(1/4) > >>

jugas:
Medans jag samlar mig för att ta nya tag med Tell me så får ni gärna dissekera detta hopkok. Det här skulle bli en ganska trogen remake av en av de första låtarna jag lade upp på KR för kanske 4 år sedan.. bara med tajtare spel och bättre ljud. Men som vanligt så började låtjäveln leva sitt eget liv och 'extra allt-syndromet' slog till... jag hade kärlekssorg som ledde till ett spoken word-parti, plötsligt kom Linn med en egen vers som var klockren att lägga på kompet där det skulle vara ett instrumentalt solo. så plötsligt stod jag där med fyra sångverser, två olika refränger och ett spoken word-parti plus instrumentalt intro/mellanspel och jag ville inte 'killa' någon darling utan utmaningen var ju att se om det gick att få ihop allt utan att det uppstod musikalisk bulimi... med hjälp av ytterligare ett instrumentalt tillägg så tycker jag själv att jag fått till en form som fungerar... det kan mycket väl vara så att jag är ensam om den uppfattningen <_< det visar sig..
Den blir såklart rätt lång, drygt 6min men jag har ju inga tankar om att den ska spelas på NRJ ;)
Ljudbilden/mixen är medvetet ganska utstuderad, men det behöver ju inte vara bra för den saks skull :)

Jag kommer också tids nog att göra en 'originalversion' som blir både kortare o mer sparsmakad i arr o mix.

Asti:
Jag gillar det här! Tufft, lite bluesigt anslag med snygga gitarrer.
Hade förväntat mig sång av Linn!!?? Var tog den vägen?
Snyggt arr och bra mix, men det behövs sång eller annat soloinslag med
tanke på låtens längd. Annars funkar det säkert kanon som filmmusik så här!
Skön låt hur som helst!
/Asti t.f. artillerist

Eddi:
Tänkte att det var ett väldigt långt intro men vid tre minuter så förstod jag att vi fått en instrumental version Låter bra tycker jag ska bli kul att få höra med sång också.

jugas:
hoppsan jä-r.. drog in fel verre :rolleyes:
skall åtgärdas under dagen..

jugas:
sådär då... nu ligger den avsedda versionen där/här :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion