Forum > Färdiga produktioner

mahan - Sometimes

<< < (3/3)

Burnin Sven:
Gillar det här, gillar speciellt den finska dialekten på sången ärligt alltså. Tycker ofta att vi icke engelskspråkiga försöker få till det där engelska eller amerikanska uttalet för perfekt så skulle aldrig en fransman eller en reggae snubbe från Jamaica göra så varför ska vi. (Och laddar man upp en låt på en engelskspråkig sida så gnäller dom ändå på att dom inte hör vad vi sjunger om  :D. ) Nä fan det blir bara en extra krydda tycker jag.
Det enda som jag har synpunkter på är solot och trumljudet som blir lite väl plaskigt på virveln och vått överlag. Solot tror jag skulle göra sig bättre med toner en oktav upp eller nåt. Men vem är jag att kritisera solon kan ju inte själv så där värst men det jag menar är att det skulle passa låten bättre inte att det är kasst på nåt sätt.
Göran

mahan:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 04.07.2007, 18:38:19 ---Gillar det här, gillar speciellt den finska dialekten på sången ärligt alltså. Tycker ofta att vi icke engelskspråkiga försöker få till det där engelska eller amerikanska uttalet för perfekt så skulle aldrig en fransman eller en reggae snubbe från Jamaica göra så varför ska vi. (Och laddar man upp en låt på en engelskspråkig sida så gnäller dom ändå på att dom inte hör vad vi sjunger om  :D. ) Nä fan det blir bara en extra krydda tycker jag.
Det enda som jag har synpunkter på är solot och trumljudet som blir lite väl plaskigt på virveln och vått överlag. Solot tror jag skulle göra sig bättre med toner en oktav upp eller nåt. Men vem är jag att kritisera solon kan ju inte själv så där värst men det jag menar är att det skulle passa låten bättre inte att det är kasst på nåt sätt.
Göran

--- Slut citat ---

Bugar o tackar för den Göran!
Fortsätter att sjunga på "fingelska", hehe :D.
Vad det gäller gitarrspel och soolon så sitter jag ju fortfarande på skolbänken, men jag tycker att jag blir bättre "Hver gang", om jag själv får säga det, och denhär sotrens kritik sporrar till mera.

tack för lyssning o komment :)

h. Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion