Kontrollrummet

mahan - Sometimes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det dåliga sommarvädrtet fortsätter men det betyder att det blir mera stuodiotid till övers. Fick denna färdig idag, klar för sågning :D

LÅTNAMN:   Sometimes
ARTIST/GRUPP:   Johan Malmberg
GENRE:  Pop/Rock/Blues
LÅTLÄNGD:  3:24
KOMPOSITÖR:   Johan Malmberg
PRODUCENT:   Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE:  husflugan
INSPELNINGSÅR:  2007
FORMAT: mp3

Släng o däng eller njut :D

h.  JOhan
« Senast ändrad: 29.06.2007, 02:05:25 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Johan.
Drog igång motorsågen för fällning/kapning/kvistning..men insåg att det är ungskog - och sånt ska man ju inte såga.. :P

Avdelningen för seriösa funderationer då:

Låter hel rätt och skönt.Bra mixat också,hittar inget som sticker ut eller stör.Bra sång här!
Snygga guror oxå...Najsa drums,bra sound,detta kan du helt klart..
Mailar över ett pianomainiac som jag håller på med under dagen..Regnat i 3 dar nu :(,så det är läge för lite studio tid.Nu ska det liras!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej Johan.
Drog igång motorsågen för fällning/kapning/kvistning..men insåg att det är ungskog - och sånt ska man ju inte såga.. :P

Avdelningen för seriösa funderationer då:

Låter hel rätt och skönt.Bra mixat också,hittar inget som sticker ut eller stör.Bra sång här!
Snygga guror oxå...Najsa drums,bra sound,detta kan du helt klart..
Mailar över ett pianomainiac som jag håller på med under dagen..Regnat i 3 dar nu :(,så det är läge för lite studio tid.Nu ska det liras!

Mvh
Micael

Jo du Micael, jättebra sommar för musisering, tack för lyssning o kommentering :)

Inväntar pianogrejsen snart, herregud har ju sovit till halva dan -_- måste rycka opp sig och få fart på produktionen

h.   JOhan
« Senast ändrad: 29.06.2007, 15:56:25 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En liten försiktig sommarBUMP
Ingen annan som vågar såga? :rolleyes:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jodå, men min är så slö :(

Standardlåt på något sätt som egentligen inte tilltalar mig specellt mycket när de är så snäll. tycker lätt det blir lite långtråkigt då.

Detta blir lite dansband som försöker tuffa till sig ;)  Skulle gärna se att du hade lite råare gitarrljud, och lite mer attityd i sången. Då skulle det passa lite bättre till det JAG gillar, och som du gjort i den förra grejjen jag hörde.

Detta är kanske något av det mest FELFRIA du gjort, men inte det bästa, om du förstår vad jag menar.

Gitarrsolot känns riktigt rutinerat, kompet sitter som berg.

MEn mer finsk sisu bara så blir det kalas!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jodå, men min är så slö :(

Standardlåt på något sätt som egentligen inte tilltalar mig specellt mycket när de är så snäll. tycker lätt det blir lite långtråkigt då.

Detta blir lite dansband som försöker tuffa till sig ;)  Skulle gärna se att du hade lite råare gitarrljud, och lite mer attityd i sången. Då skulle det passa lite bättre till det JAG gillar, och som du gjort i den förra grejjen jag hörde.

Detta är kanske något av det mest FELFRIA du gjort, men inte det bästa, om du förstår vad jag menar.

Gitarrsolot känns riktigt rutinerat, kompet sitter som berg.

MEn mer finsk sisu bara så blir det kalas!


Nå PERKELE!
Får väl göra en Emu-version :lol: :D
Lite mera rålök o vitpeppar, näemen jag gillar åxå denna lite softare musik, har ju min dansbandstämpel i pannan men skäms inte för det. Men kul att den tekniskt funkar och är "felfri", förstår nog vad du menar.
Och om du ber riktigt snällt kan jag tom överraska med en countryrock :D

TAkkar för lyssningen!

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
gott, budskapet gick hem: bra utförande men i snällaste laget för mig :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
gott, budskapet gick hem: bra utförande men i snällaste laget för mig :)




Message recieved  :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
En snabb lyssning har jag ägnat den här. Tycker det är ganska sympatisk låt på alla sätt och vis. Kören (eller vad är det för två gubbar?? Låter som två) är ju jättekul...

Jag måste bara ge dig en 5:a här.. Och sen gitarrsolo också! (Tänkte precis skriva, nä 4:a för det låter lite dansband om det)

Väl jobbat :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En snabb lyssning har jag ägnat den här. Tycker det är ganska sympatisk låt på alla sätt och vis. Kören (eller vad är det för två gubbar?? Låter som två) är ju jättekul...

Jag måste bara ge dig en 5:a här.. Och sen gitarrsolo också! (Tänkte precis skriva, nä 4:a för det låter lite dansband om det)

Väl jobbat :)

Tackar Per!

Det är nog jag själv som agerar kör, och sköter allt annat åxå, ganska stolt när jag har börjat våga spela egna gitarrsoolon åxå. Denna låt e nog kanske min favorit bland egna låter alltså :D

tack tyckning o för kommentar :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Burnin Sven

  • Gäst
Gillar det här, gillar speciellt den finska dialekten på sången ärligt alltså. Tycker ofta att vi icke engelskspråkiga försöker få till det där engelska eller amerikanska uttalet för perfekt så skulle aldrig en fransman eller en reggae snubbe från Jamaica göra så varför ska vi. (Och laddar man upp en låt på en engelskspråkig sida så gnäller dom ändå på att dom inte hör vad vi sjunger om  :D. ) Nä fan det blir bara en extra krydda tycker jag.
Det enda som jag har synpunkter på är solot och trumljudet som blir lite väl plaskigt på virveln och vått överlag. Solot tror jag skulle göra sig bättre med toner en oktav upp eller nåt. Men vem är jag att kritisera solon kan ju inte själv så där värst men det jag menar är att det skulle passa låten bättre inte att det är kasst på nåt sätt.
Göran


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Gillar det här, gillar speciellt den finska dialekten på sången ärligt alltså. Tycker ofta att vi icke engelskspråkiga försöker få till det där engelska eller amerikanska uttalet för perfekt så skulle aldrig en fransman eller en reggae snubbe från Jamaica göra så varför ska vi. (Och laddar man upp en låt på en engelskspråkig sida så gnäller dom ändå på att dom inte hör vad vi sjunger om  :D. ) Nä fan det blir bara en extra krydda tycker jag.
Det enda som jag har synpunkter på är solot och trumljudet som blir lite väl plaskigt på virveln och vått överlag. Solot tror jag skulle göra sig bättre med toner en oktav upp eller nåt. Men vem är jag att kritisera solon kan ju inte själv så där värst men det jag menar är att det skulle passa låten bättre inte att det är kasst på nåt sätt.
Göran

Bugar o tackar för den Göran!
Fortsätter att sjunga på "fingelska", hehe :D.
Vad det gäller gitarrspel och soolon så sitter jag ju fortfarande på skolbänken, men jag tycker att jag blir bättre "Hver gang", om jag själv får säga det, och denhär sotrens kritik sporrar till mera.

tack för lyssning o komment :)


h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............