Kontrollrummet

Fler programrubriker/ämnen borde listas...utöka!

gäst · 9 · 3465

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst
Hej, saknar Samplitude/Nuendo/Tracktion osv osv i er lista, allt annat hamnar i utanförtrådar,som denna... -_-



Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil

Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Cubase och Nuendo är väl ändå såpass lika att de borde kunna samsas i samma avdelning...? Vet att det är upplagt på det viset på flertalet andra musikerforum.

Och för att spinna vidare, så vore det ju på samma sätt onödigt att ha en avdelning för Sonar och en annan för Cakewalks andra stora program Project5.
Så för att förtydliga, kanske man skulle skriva "Allt om Cakewalks musikprogram" (eller nåt åt det hållet) istället för "Allt om Sonar" som det står nu. Och på motsvarande sätt glutta dit Nuendo tillsammans med Cubase. :)


Och sedan har jag stört mig lite på att det står "Riktiga instrument" som rubrik, vadå riktiga?? Till skillnad från vilka imaginära instrument...? :P


Florian le Sage

  • Gäst
Samplitude är väl ändå ett så pass eget program så det borde få separeras...


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Citera
Och sedan har jag stört mig lite på att det står "Riktiga instrument" som rubrik, vadå riktiga?? Till skillnad från vilka imaginära instrument...? :P

Mjukvara är bara hittepå vet du väl. ;)


Utloggad tsmalmbe

Och sedan har jag stört mig lite på att det står "Riktiga instrument" som rubrik, vadå riktiga?? Till skillnad från vilka imaginära instrument...? :P

Bra! Mitt gömda provokativa  budskap har nått fram!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Haha, fast som hårdvarutaliban så håller jag nog med om att mjukvarusyntharna kan få va i nån låtsas-/leksaksavdelning, eller nåt... ;)  :P


Utloggad tsmalmbe

Liknande diskussion har varit uppe i andra trådar... risken är väl att det blir massa forum som det inte skrivs så mycket i?

Jag kan grunda en massa forum, men jag tror det leder till 1-2 användare per  forum, inget tankeutbyte etc. etc.

Jag vill följa med utvecklinge från detta  high-5 -skede, tills det normaliseras och blir vardag.

Men om någon har en tanke på EN specifik avdelning, och bakar in ett löfte om lite strukturerat innehåll, och lovar sig som diskussioningånghållare (jmfr. soundscape) så brukar det ordna sig.

Att grunda forum bara för grundandets glädje och jämlikhetens namn är inte  bra.

Men jag  lyssnar fortfarande.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.