Forum > Demolåtar
Gone (are you happy now)
tigersoul:
Som på beställning... *trumvirvel* en ny mix då med faktiskt både pad och orgel. Paden är en helt vanlig analog pad som jag klippt bort lite värme från så den inte börjar bråka med basen. Den ligger väldigt lågt mixad, den är mer atmosfär än påtaglig pad, har t.om automatiserat volymen i ett parti där basen pausar för att inte "avslöja" den. Den ligger helt centrerat.
I så har vi orgeln, tog faktiskt första bästa preseten som faktiskt funkade kanon, någon blues preset av något slag. Här behövde jag inte göra något alls i eq o dyl, den ligger bra där den är i mina öron. Jag panorerade ut den till vänster strax bortom elgitarren.
Avslutningsvis drog jag ner lite på värmen i rösten, jag hade en liten höjning runt 150hz som stod på 3,5db, det blev för mkt i vissa partier i mina öron, drog ner till 1db. Ändrade aldrig nivån dock jag TROR inte det behövs, lyssnat på 3 olika högtalare men är fortfarande inte helt säker. Kommentera gärna.
Jag tycker själv det blev ganska jäkla bra faktiskt för o vara min enkla mixningskunskap, blev en helvetes massa kanaler o hålla ordning på :P Lätt största mixen jag jobbat med någonsin. Kom gärna med maximalt antal kommentarer på nivåer o hur de här ändringarna landade i mixen ;)
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/gone-new-mix-w-organ-and-pad/s-NqcdT
Eddi:
Javisst det här har du förvaltat riktigt bra med pads och orgel som inte sticker ut men som ändå är så viktiga för helheten, själv skulle jag välja att slänga in trummorna och basen vid 3:25 igen för att de skulle få följa med på utfejdningen. Återigen snyggt jobbat.
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.06.2012, 23:31:49 ---Javisst det här har du förvaltat riktigt bra med pads och orgel som inte sticker ut men som ändå är så viktiga för helheten, själv skulle jag välja att slänga in trummorna och basen vid 3:25 igen för att de skulle få följa med på utfejdningen. Återigen snyggt jobbat.
--- Slut citat ---
Tackar tackar, o det var också ett intressant försök, ska jag allt ge ett försök imorrn o se vad jag tycker ;)
MaxB:
Snygg tillväxt! Pad:en fungerar bra med sin "diskretion". Orgeln kommer in supersnyggt mitt emot gitarren! Nice!
Första virvelslaget, innan trummorna kommer in, är onödigt i mina öron.
Och något bör göras med slutet, det tycker jag också men jag får inga idéer. Därför blir det intressant att höra hur du arbetar vidare!
Var det samma sång här som tidigare eller la du om den också?
Tyckte vid tidigare lyssning att sången inte var tillräckligt artikulerad i början av låten men tänkte inte på det nu...
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.06.2012, 00:01:46 ---Snygg tillväxt! Pad:en fungerar bra med sin "diskretion". Orgeln kommer in supersnyggt mitt emot gitarren! Nice!
Första virvelslaget, innan trummorna kommer in, är onödigt i mina öron.
Och något bör göras med slutet, det tycker jag också men jag får inga idéer. Därför blir det intressant att höra hur du arbetar vidare!
Var det samma sång här som tidigare eller la du om den också?
Tyckte vid tidigare lyssning att sången inte var tillräckligt artikulerad i början av låten men tänkte inte på det nu...
--- Slut citat ---
Håller med slutet behöver något, nu känns det som en ofärdig del som bara fått en snabb tillhyfsning, men vad... Ska suga på det till imorrn får vi se vad jag hittar på!
Inga nya vocals, jag drog bara ner på värmen runt 150hz o magiskt ploppade det fram lite mer detaljer när inte rösten konkurrerade med basen längre, tänka sig vad man kan uppnå med lite noggrann EQ.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida