Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Marre, Asti, Cykeln - Havet och tystnaden

<< < (2/16) > >>

Dividend:

--- Citat från: tigersoul skrivet 27.06.2012, 12:48:27 ---Trevligt och finstämt, ser gröna vyer långsamt panorera förbi... Det känns som ett för långt intro var på sång o ev något andra instrument dyker upp med några sköna harmonier. Ja, det är väldigt Åsa jinder helt klart, men det är ju den genren inget fel med det.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Blir nog en förenkling av melodin för sång och en refräng. :)

--- Citat från: pxm skrivet 27.06.2012, 11:05:34 ---Det är en vacker melodi tycker jag, Något för suveräna Åsa Jinder spela nyckel harpa och sjunga till.

--- Slut citat ---

En nyckelharpa, kanske det ja :) Tack!

--- Citat från: hogge skrivet 26.06.2012, 23:12:02 ---Me like... Fint detta.. men håller med Asti gällande sången.. Men man skulle ju kunna ha det solopianot köra introt och sen släppa det för att hitta en sångslinga istället?? Kanske?

--- Slut citat ---

Jo, det blir nåt sånt! Tack.

--- Citat från: Asti skrivet 26.06.2012, 22:30:17 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 26.06.2012, 21:47:31 ---3 fjärdedelar, dalkullegenren. Tror ni det här funkar för sång, eller bättre instrumentalt?
Snabbt utkast av en melodi jag fick på skallen. Kanske finns?

--- Slut citat ---
Låter bra, fin ton i pianot!
Är nog inte lätt att sjunga detta, om det är melodin som pianot spelar!
Möjligen om du kan hitta någon som är bra på att kolorera...
Tror det gör sig bäst i ett så här enkelt arr.
/Asti t.f. koloratör

--- Slut citat ---

Arret förblir nog enkelt :) Tack för lyssning!

Tokai:
sänk tonart i den jättehöga melodin så att det blir som en andra stämma istället. Skön melodi verkligen.
Kan då tänka mig tvåstämmig sång, den ena sjunger raka toner, den andra följer melodin.

MaxB:
Inte behövs sång här inte. Men det går förenkla melodin om det ska vara sång.
Inget får hindra pianot från att spela så här ekvilibristisk i mellanpartier i så fall.

Dock finns en stor potential att utveckla vänsterhandens spelande på pianot.
Nuvarande spel är för statiskt för att passa en så här känslig, vacker melodi.

1up:
Bra noterat.

Lite Jan Johansson (stavas så?)

Tänker en flöjtstämma med mer utdragna noter som tar vid där låten just nu slutar.

Klyftig rytmik och variation i mina öron.

HasseFX:
Riktigt fin melodi som arrats perfekt för piano, med de snabba små upptakterna - svårt att få bra på andra instrument (krumhorn kanske  :P) Själva tolkningen ligger mellan klassiskt och jazz - kan nog tjäna på att kliva än närmare jazzen (i kompet - Jan Johansson'skt som redan nämts). Med lite annan frasering och mer rubato kan jag höra Lena Willemarks stämma, med lite ornament av Jonas Knutsson eller Anders Paulsson  :rolleyes:

Ser fram emot när du tar stycket mot vidare höjder/vyer/whatever :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion