Fler härliga midsommar kommentarer som värmer här uppe i norr - nice

Eddi:
Commitments ja,diggade den rullen.Det blir ju nåt speciellt av en låt då man lämnar utrymme för ett blåsarr.I denna mix så är det mycket som slåss om utrymmet.
Josse tele är asgrymt lirad mellan varven och bidrar till det enormt sköna gunget i låten.Roberts saxarr blev kryddan som fulländade.Fast jag lyssnar också gärna på den andra verren där guran har större utrymme i mixen.Om det blir fler låtar av den här klassen,ja det är ju en inspirations fråga..Vi får se.
Bjurte:
Thx man.Trummorna är ju ez som sagt..Numera finns det lösningar på det via andra ezpluggar,americana låter onekligen intressant.Sen finns ju alltid "The real deal".Kul att du diggar liret.
Hassefx:
Ja dessa trummor..Denna låt började med en avig trumloop på 8 takter rakt av från ez. Jag jammade lite på basen och hittade snabbt groovet.Slängde in lite hammond och ylade in första sångslasken och ringde sedan Josse - och lite senare blev det så här

Jag är fullt medveten om att trummorna har lite aviga slag och det var inte så lätt att fuska ihop allt,men med diverse omtagningar så fick vi till en verre som jag tyckte fungerade hyfsat bra.
Tidigare fick jag kritik på att slutet borde ha varit en egen låt..men men..Jag tycker det bryter snyggt och oväntat med det.Allt behöver ju inte vara "by the book",det oväntade kan vara spännande och göra så att en låt fastnar.Nu har jag svamlat färdigt för den här gången:)
EqMicke:
Tack,det var vänliga ord Micke.Runt 14-15 grader nu här uppe fast solen lyser så din kommentar var precis vad jag behövde för att få lite värme i kroppen.
Thx mate.
Robert:
Härligt att se dig här igen.Jag passar också på att tacka Eddi - thx mate..Jo jag minns när jag skickade första mixtesten till dig på saxarret du gjort..Kanske borde jag ha kapat lite mer för att lyfta upp guran,men saxen lät så grymt bra att jag lät den vara i sin helhet.Gjorde lite kombo av dina filer och fick till en bra mix.Sen att det blev två versioner,varav denna inte fick se dagens ljus förrän nu,har ju mindre betydelse - den som väntar på nåt gott väntar inte förgäves

Denna verre har snurrat i Norr kan jag lova och om jag inte minns fel så fick du en exakt likadan verre.Jag kan ha varit på mixen en aning efter det,minns inte så noga.Trombonkeys verren har sina kvaliteer just för att guran kryper fram lite bättre,men jag föredrar denna som sagt.Datorhaveri gjorde att allt detta ligger på en separat och sejvad hårddisk - puuh

Men jag har bytt ned mig ordentligt ifråga om prylar så mixarna når inte riktigt hit numera..Men det är ju inte där det sitter,inspirationen och lusten är som en bris - plötsligt blir det stiltje.
Kul att du är igång igen Robert så vi får höra några sköna låtar.Jag vet ju vart jag kan vända mig om jag behöver lite saxlir..Kan jag bidra med nåt framöver på dina grejer - shoot!
############################################
Fina kommentarer på detta alster boys and girls som gör oss glada och ytterligare förgyller den kväll vi har framför oss.Hoppas att alla får en fin kväll och kanonväder..
Mike