Kontrollrummet

JT - Fredagslek

gäst · 12 · 1150

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Fredagslek


http://soundcloud.com/busstop18/the-trolls-song/download


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Man känner nästan den lekfulla fredagsandan höhö, kändes väldigt oväntat o trevligt, lite opolerat så klart men roligt att lyssna på! Det känns som något för en film?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Klickljudet tycker jag inte är riktigt i tempo, kanske medvetet men känns lite förvirrat, lekfullt eller inte.
Ibland får du till det grymt bra, men vid vissa tillfällen mer slentriart. Du verkar göra en låt om dagen, men jag tror ändå inte allt hamnar här på KR, men ändå rätt så många - om man säger så. Beror det på osäkerhet vad gäller din musik, att du vill ha kritik (som vi alla vill ha) eller bara ett stort behov av en publik?
Läste nånstans ett svar från dig som jag tror handlade om att göra färdigt låtar och inte bara vara sk utkast, men att du menade att det är precis det du sysslar med, alltså skisser.
Om så, vore det ändå nice att höra nånting som känns som ett helgjutet musikverk. För jag vet att du är så bra att du fixar det och vid några tillfällen har du gjort det!
Om jag är ute och cyklar får du låsa fast den på nåt sätt (biken dvs)  :)


Jay Thomas

  • Gäst
Man känner nästan den lekfulla fredagsandan höhö, kändes väldigt oväntat o trevligt, lite opolerat så klart men roligt att lyssna på! Det känns som något för en film?

Tack tigersoul! :) Film? Kanske det...

Klickljudet tycker jag inte är riktigt i tempo, kanske medvetet men känns lite förvirrat, lekfullt eller inte.
Ibland får du till det grymt bra, men vid vissa tillfällen mer slentriart. Du verkar göra en låt om dagen, men jag tror ändå inte allt hamnar här på KR, men ändå rätt så många - om man säger så. Beror det på osäkerhet vad gäller din musik, att du vill ha kritik (som vi alla vill ha) eller bara ett stort behov av en publik?
Läste nånstans ett svar från dig som jag tror handlade om att göra färdigt låtar och inte bara vara sk utkast, men att du menade att det är precis det du sysslar med, alltså skisser.
Om så, vore det ändå nice att höra nånting som känns som ett helgjutet musikverk. För jag vet att du är så bra att du fixar det och vid några tillfällen har du gjort det!
Om jag är ute och cyklar får du låsa fast den på nåt sätt (biken dvs)  :)

Tack Tokai! :)
Du har alldeles rätt angående klickljudet, ska kolla om jag får rätsida på Omnisphere där det kommer ifrån. När det gäller det andra, kan jag väl säga att denna låt är färdig i min värld. Det är ett snapshot av ljud i ögonblicket och då jag extremt sällan arbetar med strukturerad musik, blir det väldigt svårt att göra något, inspirerat, bättre av de flesta alster jag gör. Melodier saknas i 98% av det jag håller på med, liksom vers/refräng struktur. Kanske skulle kunna kalla det ljudsatta ögonblick mer än traditionella låtar för det är nog vad det handlar om. Stor publik? Mja, det är alltid kul att få någon feedback på alstren, oavsett karaktär. Däremot inget feedback alls känns torftigt och inte särskilt inspirerande. Men det kanske är så att vi utvecklas åt olika håll och det är OK att söka nya "ljudmarker"?

Om jag skulle göra ett helgjutet mästerverk av "standardtyp", skulle det nog ta mig år och det tålamodet och den tiden har jag inte. Inte värre än så...

För övrigt, 1 låt om dagen? Det kan bli 5... Och det är en liten del av det jag gör som hamnar här och färre lär det bli.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Mysig låt! Oldfield-vibbar i gitarr och harmonier :)


Jay Thomas

  • Gäst
Mysig låt! Oldfield-vibbar i gitarr och harmonier :)

Tack HasseFX! :)
Oldfield är ju en favvo så det har säkert smittat av sig på något undermedvetet sätt... ;)


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Trevligt ljudlandskap men det är just Oldfield-vibbarna som gör att jag inte trivs med detta. Står inte ut med originalet om man säger så. :)

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Jay Thomas

  • Gäst
Trevligt ljudlandskap men det är just Oldfield-vibbarna som gör att jag inte trivs med detta. Står inte ut med originalet om man säger så. :)

/Mein

Tack Mein! :)
Can't win them all.. ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Oldfield ja.

Mysig lyssning perfa att slappa till,
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Jag kan bara Moonlight Shadow, typ och det låter det ju inte som :)
Skönt ambient bakgrundsflum med snygga ljud.
Fast jag gillar det bäst när kaggen ligger med och pumpar!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Som Du säkert vet så är jag inte mycket för elektronisk musik, men satan så skönt detta va... Harmoniskt.. Drömskt... INLEDNINGSVIS...
Inledningen var verkligen jättemysig, men sen flippade det ur lite..  Tycker jag då, som lekman i gengren.. Men sen tog det sig igen..
Lite sång på detta så kommer det att bli el fantastico...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Jay Thomas

  • Gäst
Oldfield ja.

Mysig lyssning perfa att slappa till,

Tack Dividend! :)
Slappa, det låter mysigt minsann! :)

Jag kan bara Moonlight Shadow, typ och det låter det ju inte som :)
Skönt ambient bakgrundsflum med snygga ljud.
Fast jag gillar det bäst när kaggen ligger med och pumpar!

Tack deadbeat!
Intressant att många (alla?) tänker på Oldfield medan jag är inne på Vangelis. ;)

Som Du säkert vet så är jag inte mycket för elektronisk musik, men satan så skönt detta va... Harmoniskt.. Drömskt... INLEDNINGSVIS...
Inledningen var verkligen jättemysig, men sen flippade det ur lite..  Tycker jag då, som lekman i gengren.. Men sen tog det sig igen..
Lite sång på detta så kommer det att bli el fantastico...

Tack Hogge! :)

En dags så ska jag nog göra en riktig rökare, bara för din skull! ;)