Forum > Demolåtar
Dividend - By the dark pond (Pianostycke 15)
Dividend:
Ny version!
Det är återigen pianokvartett: Piano, cello, fiol och oboe
Ni får gärna föreslå ett bättre namn, jag tog bara ett ur högen :D
Säg vad ni tycker och tänker. Alla tankar och konstruktiva idéer är välkomna! :)
Även mina! Och min konstruktiva idé är att gå och lägga mig. Har jobbat på den här under hela natten. (Satt och höll på med det här redan när ni satt och tittade på fotboll.)
Edit: Finns rätt mycket kontrapunkt i det här stycket, kul att folk inte klagar på rörighet - som dålig flerstämming kan upphov. :)
1up:
Låter bra. Hör gärna mer. Låten har hittat in i ett välljudande rum. Stämningsfullt. Keep on!
tigersoul:
Jag erkänner direkt att jag inte är erfaren nog att kommentera det här seriöst, så du får ta det som en amatörkommentar men jag ska ändå försöka för jag älskar sådan här musik ;)
Idéen är god och den funkar absolut! Det är lite rörigt på stämmorna någonstans o ljudbilden känns inte helt optimal mellan instrumenten men jag är säker på cellon o oboen samt pianot helt klart. Jag tror kanske inte att du ska brodera ut det med mer än dessa instrument. Pianot låter för övrigt lite stelt o mekaniskt spelat.
Men som sagt jag gillar definitivt idéen o grunden, jobba vidare!
Dividend:
Tack båda två!
Ja, det låter ju inte så bra som det är nu.. Den här ska växa och frodas. :)
Tokai:
Jag gillar pianofiguren som kommer in slutet, fast den ska inte gå uppåt utan ner, den gör det sen men ska då ha gått ännu mer ner.
Så kan man närmast obegripligt beskriva vad man annars hade velat gör på ett instrument.
Vad är en pianokvartett? Är det piano, cello, viola och violin? Ja, det är det nog,
Vad gör oboen i förhållande till pianomelodin? Vem spelar vad? Kan man tänka sig oboen som en saxofon i relation till sången i en rocklåt?
Snurriga i tanken på gränsen till mitt klassiska vetande.
Gillar det melankoliska, vemodiga som jag hört från dig på sistonde, känns...Heja Sverige!! alltså svenskt.. hm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida