Kontrollrummet

Easy Peasy & Gurano - Industrial Design

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej!
Här är en grundidé från mig och Easy Peasy. Vi tar tacksamt emot mixtips och utvecklingsideer.
Då den heter industrial design så är vi inne på att ha industriljud i bakgrunden på åtminstone ett parti!
Tempot i låten ska symbolisera arbetstempot vid ett löpande band.

Ha det gott
Gurano

Sättning:
Guror - Gurano
Trummor - Gurano
Synth - Easy Peasy å Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_IndustrialDesign.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
BUMP
Hmmm antar att detta var skit då i era öron å inget att utveckla?

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Inte nödvändigtvis skit - men låg aktivitet i kombination med att kontrollrummet låg nere ett dygn...
Jag har själv dragit ner mycket - både på att lägga upp låtar och att hinna lyssna och kommentera...
« Senast ändrad: 12.06.2012, 15:18:50 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här låten skulle svenska landslaget ha behövt i lurarna under matchen så skulle de ha producerat bättre tror jag. Alla måste vi ha en CPG?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här låten skulle svenska landslaget ha behövt i lurarna under matchen så skulle de ha producerat bättre tror jag. Alla måste vi ha en CPG?

...en CPG (?)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Sorry Gurano men du har nog märkt att jag har befunnit mig i en rejäl intressesvacka ett bra tag nu även om jag inte lagt av eller så.   Det här alstret är inte på min planhalva musikaliskt heller men det låter åtminstone seriöst och proffsigt i mina öron!  Mer än så kan jag inte säga.  :)   Ha det!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Inte nödvändigtvis skit - men låg aktivitet i kombination med att kontrollrummet låg nere ett dygn...
Jag har själv dragit ner mycket - både på att lägga upp låtar och att hinna lyssna och kommentera...
Inte nödvändigtvis...men kanske?
Då du inte kommenterar låten så antar jag trots allt att den inte passar som låtidé på KR!
Tack för att du lyssnade i alla fall
/G

Den här låten skulle svenska landslaget ha behövt i lurarna under matchen så skulle de ha producerat bättre tror jag. Alla måste vi ha en CPG?
ja landslaget kan i alla fall inte producera sämre! Jag har ingen CPG så vitt jag vet.

Sorry Gurano men du har nog märkt att jag har befunnit mig i en rejäl intressesvacka ett bra tag nu även om jag inte lagt av eller så.   Det här alstret är inte på min planhalva musikaliskt heller men det låter åtminstone seriöst och proffsigt i mina öron!  Mer än så kan jag inte säga.  :)   Ha det!   /JEH
Tack för att du i alla fall lyssnade på alstret som vi försöker få till.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nice intro. Gillar gitarr-riffet med det där tokrena soundet. Syntarna är väldigt bastunga och bumlar en hel del. Skulle rekommendera en ordentlig rensning i bottenfrekvenserna där. Är nog också en förutsättning att basen sedan ska kunna ta sig igenom ljudbilden. Tycker att din beskrivning av löpande bandet passar bra till låten. Läge att göra en video till kanske?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Inte nödvändigtvis skit - men låg aktivitet i kombination med att kontrollrummet låg nere ett dygn...
Jag har själv dragit ner mycket - både på att lägga upp låtar och att hinna lyssna och kommentera...
Inte nödvändigtvis...men kanske?
Då du inte kommenterar låten så antar jag trots allt att den inte passar som låtidé på KR!
Tack för att du lyssnade i alla fall
/G

Var inte känslig bara!  ;)  Mina preferenser har inget att göra med om en låtidé passar på KR eller inte! Min musik är ofta för smal och ointressant för att "passa som låtidé på kontrollrummet" men jag drar helst inga förhastade slutsatser på grund av det. Jag var i hastigheten inne och gav ett ärligt och snabbt svar, eftersom du saknade respons överhuvudtaget - trots att jag inte hann lyssna. Har inte hunnit nu heller.
« Senast ändrad: 12.06.2012, 23:52:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nice intro. Gillar gitarr-riffet med det där tokrena soundet. Syntarna är väldigt bastunga och bumlar en hel del. Skulle rekommendera en ordentlig rensning i bottenfrekvenserna där. Är nog också en förutsättning att basen sedan ska kunna ta sig igenom ljudbilden. Tycker att din beskrivning av löpande bandet passar bra till låten. Läge att göra en video till kanske?
Kul att du gillar. Ska se över det basiga ljudet. Film är planerat när låten har blivit längre

Var inte känslig bara!  ;)  Mina preferenser har inget att göra med om en låtidé passar på KR eller inte! Min musik är ofta för smal och ointressant för att "passa som låtidé på kontrollrummet" men jag drar helst inga förhastade slutsatser på grund av det. Jag var i hastigheten inne och gav ett ärligt och snabbt svar, eftersom du saknade respons överhuvudtaget - trots att jag inte hann lyssna. Har inte hunnit nu heller.
Jag är inte särskilt känslig men vi hade hoppats på lite fler ideer/tankar. Vi tar ner denna låt och låter den utvecklas hemma hos oss - Easy Peasy och mig

Ha det gott
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tycker att den var lite för ryckigt och stökig(rörig) men så har jag ju mina hörselprobl..blir lite för jobbigt för dom stackarna..
Kan vara så att det är 'mullret' som stör min lyssning lite,prova dra av lite i Bas/låg mellanregister.

Får nog mer visioner av ilande myror/Bin som klättrar över varandra och bygger på stacken/kupan i ett rasande tempo. ;)
Industri och Löpande band är för mig lite mer 'hårda,metalliska ljud' och kanske liite lägre tempo..
« Senast ändrad: 13.06.2012, 15:08:30 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Lite bastung mix ja,i övrigt så synthar det på friskt:) Inte min kopp of theá så jag kan inte uttala mig om låten.Men jag tror på "löpandebands principen" till denna,det kan bli fräckt.

Jag drar ett pm i en helt annan fråga  :)

Mike


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Personligen tycker jag att det här kan vara bland det bästa Du gjort... Inte alls så rörigt - med en sångares perspektiv - som det brukar vara... Jag gillade detta.. Här har Du lämnat utrymme för en sångslinga och detta tror jag kan bli riktigt bra faktiskt...

Rock on dude!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker att den var lite för ryckigt och stökig(rörig) men så har jag ju mina hörselprobl..blir lite för jobbigt för dom stackarna..
Kan vara så att det är 'mullret' som stör min lyssning lite,prova dra av lite i Bas/låg mellanregister.

Får nog mer visioner av ilande myror/Bin som klättrar över varandra och bygger på stacken/kupan i ett rasande tempo. ;)
Industri och Löpande band är för mig lite mer 'hårda,metalliska ljud' och kanske liite lägre tempo..
Tack för lyss - förstår att det kan vara jobbigt att lyssna om du har fel på lurarna :(
men hos mig låter det bra - men jag ska se över basigheten

Tjenare.
Lite bastung mix ja,i övrigt så synthar det på friskt:) Inte min kopp of theá så jag kan inte uttala mig om låten.Men jag tror på "löpandebands principen" till denna,det kan bli fräckt.
Jag drar ett pm i en helt annan fråga  :)
Mike
Tack för lyss - ska se över basighet som sagt

Personligen tycker jag att det här kan vara bland det bästa Du gjort... Inte alls så rörigt - med en sångares perspektiv - som det brukar vara... Jag gillade detta.. Här har Du lämnat utrymme för en sångslinga och detta tror jag kan bli riktigt bra faktiskt...

Rock on dude!!
Tackar Hogge - låter bra! Du är välkommen att lägga en sång ... om du vill och har tid förståssss :) - tror att du skulle sätta det som ett smäck!

Tack alla
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
God gammal guranostajl. För svag gura från början och vid 01.35 som bärare av melodier borde den komma fram mer. Letade efter den du gjorde med ynot men jag hittar nog den.   :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves