Kontrollrummet

Slit-å-släng akustisk gitarr; bra och BILLIG!

gäst · 11 · 3561

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
Jag vill ha en riktigt billig nylonsträngad gitarr att kunna ta med vart som helst. I sol och rusk, vid hav och strand.

Har tittat under en längre tid på blocket (Gbg) men inte sett någon som motsvarat kraven. Finns det någon ny billig typ under 500:- som är helt ok och kan rekomenderas och är lätt att skaffa i sverige i Gbg ungefär.


Utloggad tsmalmbe

Man skulle tycka att CO skulle ha en sådan :) Skall kolla imorgon då jag tittar in i affären.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Beror på hur mycket slit o släng du vi ha. Jag köpte en på Lidl som höll i ett halvår ungefär sen reste sig området där halsen fäster i kroppen (vad det nu kan heta). Går fortfarande att spela Taubeackorden där uppe. Till den gitarren hörde ett softcase och en stämapparat minsann. Rätt hyffsat för 450 spänn men antar att i tillverkningslandet är lönerna oförskämt låga. Liknande gitarrer har dykt upp i andra lågprisbutiker som Rusta och Netto om jag inte minns fel. Fioler har sålts också. Men det gäller väl att passa in tillfällena antar jag. Rätt kul att gå till kassan med två liter mjölk, en limpa, en hårddisk och en fiol!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst

Utloggad Erik är okomprimerad

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
Köpte en billig en på rusta för 400 om jag inte missminner mig. Tänkte ha den som avledande manöver när ungen far och klättrar på de dyrare pjäserna hemma. Fungerade inte enligt planen kan jag påpeka iaf. Nåväl.
Efter några veckors stämmande började den faktiskt kunna hålla stämningen någorlunda. Och spela på den kan man dessutom göra så för det priset får man nog anse den vara "prisvärd".
inga resningar eller krokigheter har jag upptäckt än så länge iaf


Utloggad tsmalmbe

fanns ingen på co
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.




Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag skulle ropa in en på tradera. Där finns alltid ett par akustiska för en billig peng  :)


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Kolla på pantbankernas auktioner. Brukar vara oförskämt billigt ibland.

Tror inte du kommer bli särskilt nöjd med Rusta, Netto o.s.v. gitarrerna... Man vill ju iallafall att den ska gå att stämma och att halsen inte lossnar efter några månader. Då är det bättre med en begagnad.

Kolla varje dag på: www.kaplans.se, www.tradera.com, www.vendolin.se och www.blocket.se så bör du hitta nåt lämpligt inom nån vecka eller så.
http://soundcloud.com/samsas-violin


DåligtGehör

  • Gäst
Bra ideer. Skall börja kolla även på sädana siter och ställen.