Kontrollrummet

Dj Viss - Sommarlåten

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Hej Polers!

Tänkte sällskapa mahan med att lägga upp bidragslåten som en låt här i demoforat så den som vill kan säga lite mer å diskutera med mej...eller nåt  :)

LÅTNAMN: Sommarlåten ("Rimmar lite svårt" kommer den heta när rapp har lagts på)
ARTIST/GRUPP: Dj Viss
GENRE: Pop/Eurodisco/Instrumenal sockertrallis
LÅTLÄNGD: 3:17
KOMPOSITÖR: Dj Viss
PRODUCENT: Dj Viss
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3 vbr 250 kbps

Låt:
http://www.kontrollrummet.com/forum/festivaler/2/10.mp3

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Min låt stack ut lite i tävlingen, mer eller mindre enda "synthiga" och enda instrumentala låten efter som jag inte fick färdigt sången. Eftersom jag själv blev rätt nöjd tänkte jag göra en ny mix av den snart, lite mer utsvävande och fri från 3:30 tidsgränsen. Till den mixen ska jag försöka få basen lite mer distinkt och se om jag kan göra ngt åt virveltrumman, å som sagt dra ut lite på de goa partierna och gulla till det ännu mer :)

Blev glad för liknelserna med Pet Shop Boys den fick i röstningstråden, PSP är bra och har mysigt sound. Skickar med en länk till en fin liten video/sång



Dom tänker som mig, gubbens snack är gött å så charmigt inlagt i musiken ibland :)
Kanonlåt förövrigt.
--------------------------
Kommentera allt ni vill så blir jag glad :)
« Senast ändrad: 28.06.2007, 02:14:41 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


DåligtGehör

  • Gäst
Fortfarande lika jävla charmig låt  :) Jag tror du kan producera hits och få lite kulor. Kan jag få bli din kompis ;)


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
haha, klart du kan!  :lol:
Vi fixar lite texter å autotunad gaysång så 90-talisterna går igång :) Sen spammar vi bonniers och div opretentiösa skivbolag :P
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Hoppsan vad glad jag blev!

Visst finns det en jäkla potential i detta material. Någon sång på G?

Musiken är enkel och charmig. Lite "bilmusik" över det hela. Sitter här och nickar i takt. Trummorna är kanske lite för enkla?!


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Light Head, jag trodde var ensam stackars forumsråtta så här på natten ;)

Jao, låten e simpel men både jag å danspop e simpel :P
Tar din comment som bra kritik, kom gärna med ett inspel på hur jag kan göra trummorna mer intressanta inför den för ultimata Dj Viss-cheese-mixen :)

Edit: ska fixa volvon å lite bank på stereon så ska jag dra runt på västkusten å plåga er alla med den..mohahha

Edit 2: sång kan vara aktuellt om nån törs sjunga :P Min mic är 20 mil i från mig och jag kommer inte åt den på nåra veckor.
« Senast ändrad: 28.06.2007, 03:45:33 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inihelvete bra danslåt, man blir glad glad glad glaaaad!!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hawk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
tjaba Dj Viss

förbannat bra låt det här ,men jag saknar förståss sången
skulle kunna bli hur bra som helst med en bra sång melodi på.
jobba på det .

MVH Conny


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
tjaba Dj Viss

förbannat bra låt det här ,men jag saknar förståss sången
skulle kunna bli hur bra som helst med en bra sång melodi på.
jobba på det .

MVH Conny
Hawk, skitkul att du gillar låten men inför eventuellt sångpålägg står jag inför några funderingar.
Svenska eller engelska? Text? Mina, textförfattar-färdigheter är inge vidare..
Sen bara hitta nån som kan sjunga, sen arrangera en melodi till sången och spela in/mixa d hela snyggt. Där har jag lite å bita i :)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
I Like .... :rolleyes:

Låter..Universal Poplab, Limahl, Alpaville, mm....bra som faan.
Tänk om du hade en sångare med bra text så skulle allt vara klart.

Fram med trummorna i mixen, låter lite dovt... och kanske (om du lägger på sång) låt arp-slingan vila lite...

Vill höra mer !!! Min musik, helt klart

 
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
I Like .... :rolleyes:

Låter..Universal Poplab, Limahl, Alpaville, mm....bra som faan.
Tänk om du hade en sångare med bra text så skulle allt vara klart.

Fram med trummorna i mixen, låter lite dovt... och kanske (om du lägger på sång) låt arp-slingan vila lite...

Vill höra mer !!! Min musik, helt klart

 
Popwerk, inte sett dig så mkt än på forumet å kul att tog dig tid för lyssning och kommentering :)
Jag ska kolla upp artisterna du nämnde lyssna på dem, känner bara till Alphaville (Forever Young-ytligt)
av dem.

Mixen lämnar säkert ett och annat att önska på studiomonitorer. Önskar grymt mkt att jag hade bra sånna att mixa med istället för ett par gamla sony-lurar. Troligen omarbetas mixen om jag får tag på en demosångerska, kanske testar med tjejens syrra i helgen om jag lyckas övertala henne hehe.  :ph34r:

Kul att du gillade låten  :rolleyes:
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena!

Får väl här åxå upprepa det jag sa för nån vecka sen:

1p får låt nr 10.
HAr strukigt denna låt från listan min ett otal gånger, och så plockar jag upp den tillbaka. Enda instrumentala låten, ett modigt försök och jag tycker detta är värt sin poäng, potential finns, Boom maskinen med till stranden och volymknappen österut och detta alster gungar snyggt. Och om... man kunde få en solist att mångstämmigt följa upp låten skulle den vara hit!

Applååååder! :D


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
I Like .... :rolleyes:

Låter..Universal Poplab, Limahl, Alpaville, mm....bra som faan.
Tänk om du hade en sångare med bra text så skulle allt vara klart.

Fram med trummorna i mixen, låter lite dovt... och kanske (om du lägger på sång) låt arp-slingan vila lite...

Vill höra mer !!! Min musik, helt klart

 
Popwerk, inte sett dig så mkt än på forumet å kul att tog dig tid för lyssning och kommentering :)
Jag ska kolla upp artisterna du nämnde lyssna på dem, känner bara till Alphaville (Forever Young-ytligt)
av dem.

Mixen lämnar säkert ett och annat att önska på studiomonitorer. Önskar grymt mkt att jag hade bra sånna att mixa med istället för ett par gamla sony-lurar. Troligen omarbetas mixen om jag får tag på en demosångerska, kanske testar med tjejens syrra i helgen om jag lyckas övertala henne hehe.  :ph34r:

Kul att du gillade låten  :rolleyes:

Hej
Jo jag har några smålåtar ute på forumet, annars www.popwerk.com . Jobbar ihop med andra och i andra genrer, bl.a "hawk" här på forumet. Vi får en del låtar förlagda så dom kan vi inte spela här. Förlagd är ibland lika med...lägg i en hög hos skivbolaget och förbli liggandes :angry:
Vet inte om Forumet är poppis eller om folk gått tillbaka till studioforumet??
Har en litem mix under ej färdiga demo samt en Verona-mix här under färdiga.
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Frölle

  • Gäst
Den var bra, det är vad jag kallar den officella sommarlåten
 ;) // Frölle