Forum > Färdiga produktioner

Dj Viss - Sommarlåten

(1/3) > >>

DjViss:
Hej Polers!

Tänkte sällskapa mahan med att lägga upp bidragslåten som en låt här i demoforat så den som vill kan säga lite mer å diskutera med mej...eller nåt  :)

LÅTNAMN: Sommarlåten ("Rimmar lite svårt" kommer den heta när rapp har lagts på)
ARTIST/GRUPP: Dj Viss
GENRE: Pop/Eurodisco/Instrumenal sockertrallis
LÅTLÄNGD: 3:17
KOMPOSITÖR: Dj Viss
PRODUCENT: Dj Viss
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3 vbr 250 kbps

Låt:
http://www.kontrollrummet.com/forum/festivaler/2/10.mp3

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Min låt stack ut lite i tävlingen, mer eller mindre enda "synthiga" och enda instrumentala låten efter som jag inte fick färdigt sången. Eftersom jag själv blev rätt nöjd tänkte jag göra en ny mix av den snart, lite mer utsvävande och fri från 3:30 tidsgränsen. Till den mixen ska jag försöka få basen lite mer distinkt och se om jag kan göra ngt åt virveltrumman, å som sagt dra ut lite på de goa partierna och gulla till det ännu mer :)

Blev glad för liknelserna med Pet Shop Boys den fick i röstningstråden, PSP är bra och har mysigt sound. Skickar med en länk till en fin liten video/sång

Dom tänker som mig, gubbens snack är gött å så charmigt inlagt i musiken ibland :)
Kanonlåt förövrigt.
--------------------------
Kommentera allt ni vill så blir jag glad :)

DåligtGehör:
Fortfarande lika jävla charmig låt  :) Jag tror du kan producera hits och få lite kulor. Kan jag få bli din kompis ;)

DjViss:
haha, klart du kan!  :lol:
Vi fixar lite texter å autotunad gaysång så 90-talisterna går igång :) Sen spammar vi bonniers och div opretentiösa skivbolag :P

Light Head:
Hoppsan vad glad jag blev!

Visst finns det en jäkla potential i detta material. Någon sång på G?

Musiken är enkel och charmig. Lite "bilmusik" över det hela. Sitter här och nickar i takt. Trummorna är kanske lite för enkla?!

DjViss:
Light Head, jag trodde var ensam stackars forumsråtta så här på natten ;)

Jao, låten e simpel men både jag å danspop e simpel :P
Tar din comment som bra kritik, kom gärna med ett inspel på hur jag kan göra trummorna mer intressanta inför den för ultimata Dj Viss-cheese-mixen :)

Edit: ska fixa volvon å lite bank på stereon så ska jag dra runt på västkusten å plåga er alla med den..mohahha

Edit 2: sång kan vara aktuellt om nån törs sjunga :P Min mic är 20 mil i från mig och jag kommer inte åt den på nåra veckor.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion