Forum > Demolåtar
Eddi - Kort voice experiment
SYNTH:
Gillar din whiskeyröst Eddi kul attt lyssna in! B)
Eddi:
Tack för feed MaxB även om jag inte fattade om det var kritik eller inte.
Och tack HM för kommentarer - ditt röstomfång påminner ju om detta med 5 oktaver eller var det 6?
Tack Synth för hejarop - borde jag då alltså hålla mig i det nedre registret?
I alla fall ny verre i första bosten där även den gamla ligger som jämförelse.
I den senaste versionen har jag ökat på med reverb och EQ och även lagt på rörpresets och distortion samt slängt in pitchcontroll på den riktigt höga tonen som väl svävade en anings och den riktigt mörka stämman i slutet även om jag tror att min röst lurar de där tingestarna.
Så en enkel fråga om ni vill låter verre 1 bättre än verre 2 här. Är stämmorna osynkade?
Dividend:
Eddi, vill du ha hjälp med att kolla engelskan, så skicka texten till mig. Är översättare.
Väldigt suggestiv låt. Skönt att höra dig sjunga i bas-intervallet!
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 06.06.2012, 02:38:30 ---Tack för feed MaxB även om jag inte fattade om det var kritik eller inte.
Och tack HM för kommentarer - ditt röstomfång påminner ju om detta med 5 oktaver eller var det 6?
Tack Synth för hejarop - borde jag då alltså hålla mig i det nedre registret?
I alla fall ny verre i första bosten där även den gamla ligger som jämförelse.
I den senaste versionen har jag ökat på med reverb och EQ och även lagt på rörpresets och distortion samt slängt in pitchcontroll på den riktigt höga tonen som väl svävade en anings och den riktigt mörka stämman i slutet även om jag tror att min röst lurar de där tingestarna.
Så en enkel fråga om ni vill låter verre 1 bättre än verre 2 här. Är stämmorna osynkade?
--- Slut citat ---
Nja riktigt så stort omfång har jag inte Eddi,tre klarar jag nog utan att fega med falsetten..
Nya verre,en aning plågad första stämma..Testa ett och ett halvt steg upp,toner alltså inte oktaver..stämmorna på slutet inte så dumt..Glöminte att klargöra i ljudbilden vilken som är förstastämman och således solisten.Nu har jag lyssnat genom billigast möjliga ljudsystem från mobilen så jag kanske tvärsågar då jag når mina prylar..Som alster så ser jag nån sorts sjömans historia rullas upp..Just det,nån suring hörde jag också på första stämman - ledaren alltså..
Blir det en låt av detta Eddi,eller är det bara en sång test?
Miké
pxm:
Intressant. Bra matial du har har här.
Det låter bra nedre registret och det fungerar.
Hittar ingen ton som låter fel.
Kan tyvärr inget om sång så jag skall inte ge några råd.
Ville bara skriva att jag gillar detta.
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida