Forum > Demolåtar

Eddi - Kort voice experiment

(1/5) > >>

Eddi:
Tjaba här kommer ett kort röstexperiment - voicen har ju inte precis varit det som jag har jobbat med men det behövs nog - i alla fall slängde ihop nåt som säkert är fel engelska etc. men det vore bra om jag fick feed på hur jag borde ha gjort istället.

I första versionen hade jag lagt på ytterst lite EQ och reverb den finns här:
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Voice1.mp3[/mp3]

I den senaste versionen har jag ökat på med reverb och EQ och även lagt på rörpresets och distortion samt slängt in pitchcontroll på den riktigt höga tonen som väl svävade en anings och den riktigt mörka stämman i slutet även om jag tror att min röst lurar de där tingestarna.

Så en enkel fråga om ni vill låter verre 1 här ovan bättre än verre 2 här nedan. Är stämmorna osynkade?

MaxB:
Vid 70 tappade rösterna det samlade intryck de gav innan. Gillar det här rena enkla upplägget.
Du längtar efter sommaren?

Eddi:
Publikkontakt!!

[ Invalid YouTube link ]

Nähä nu syns inte den länk då: http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=PgvJg7D6Qck

Och obs jag försöker inte härma Bobby alls - det är en kille med känsla som jag råkade smådissa häromdagen i en tråd vilket jag tar tillbaka - det var mest för att få på skallen typ.

Harmonica mike:
Början riktigt skön Eddi,du har ju en asskön pipa där nere på djupet och den är läckert whiskey färgad.

Stämmorna,tja de går ju att öva på..Nån glidning surade lite tyckte jag.

Testa att bara sjunga unisont först,en tre-fyra pålägg,sen med en oktav upp från mörka en-eller två..
När det sitter,snedställ via över/understämmor.Tightheten är ju det marigaste då det gäller snygg stämsång.Det gäller att vara konsekvent och sjunga ut lika långt.Det har jag problem med då jag sjunger mer på feeling än på perfektion..

Nåväl-lev väl,lite tankar om stämsång..

Mike

MaxB:
Sjunga ut med kören lika långt som leaden brukar jag jobba mycket med nuförtiden. Går till och med in och kollar wavefilerna - lead och körstämmorna samtidigt och klipper den eller de som går för långt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion