Kontrollrummet

Dividend- Preparation of the Theatre! (pianostycke 14)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hej Dividend

Lyssnade runt lite på vad du gjort . Jättefina grejor. Har inget konstruktivt att komma med , då får jag lyssna lite mer noggrannt, men jag tycker det låter mycket proffsigt och inspirerande och efter att ha lyssnat på dig så förstår jag att du hade synpunkter på "högerhanden" i min låt (BIB som du vet), jag kan inte göra så mycket åt pianot men ska tänka på hur saxen parerar pianospelet.
Kommer att lyssna mer...  :)

mvh Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst stor utveckling av detta stycke som låter fint tillsammans med bra balans - lite väl snabbt på slutet kanske men är det proffsmusiker så är det :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Såg att det var klart så jag tog en lyssning..

Inget att såga på,lysande detta.Brilliant mot slutet av låten.Klickande i världsklass blir min slutkläm på denna.

Tack för musiken Per

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Såg att det var klart så jag tog en lyssning..

Inget att såga på,lysande detta.Brilliant mot slutet av låten.Klickande i världsklass blir min slutkläm på denna.

Tack för musiken Per

Mike

Tack Mike, alltid uppmuntrande känsla när du gillar! :) Funderade nästan på om den var lite "lång", man kan ju kapa sista upprepningen av huvudmelodin, men det funkar så här också tror jag.

Javisst stor utveckling av detta stycke som låter fint tillsammans med bra balans - lite väl snabbt på slutet kanske men är det proffsmusiker så är det :D

Pianisten borde få Nobels fredspris :D Eller nåt :) Tack för lyssning!

Hej Dividend

Lyssnade runt lite på vad du gjort . Jättefina grejor. Har inget konstruktivt att komma med , då får jag lyssna lite mer noggrannt, men jag tycker det låter mycket proffsigt och inspirerande och efter att ha lyssnat på dig så förstår jag att du hade synpunkter på "högerhanden" i min låt (BIB som du vet), jag kan inte göra så mycket åt pianot men ska tänka på hur saxen parerar pianospelet.
Kommer att lyssna mer...  :)

mvh Roffe H

Hej Rolf! Välkommen till forumet och jätteroligt att du gillar! Som folk vet så blir ju vissa av mina försök rätt torftiga, andra riktigt bra :D Jag är nöjd så länge det bara blir "bra ibland" :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vid 22, 35, 48 och 62 påbörjas melodin i lite olika varianter men melodin är snodd!  :o

Det finns redan melodi jag har minnen till och i det här stycket tangerar din melodi den melodin många gånger. Din blir aldrig exakt lika men då min lyssning blandas med mina minnen, längtar jag efter "originalet" som för evigt finns inprogrammerat i mitt minne! Om du är nyfiken, tänker jag på temat i filmen, baserad på Raymond Briggs novell "The Snowman", där temat bl.a. spelas på piano.

Du har med en rolig och något oväntad taktökning vid 297, bra!
Det är ett stort stycke, då man ser till helheten!
Struttigt och studsigt på ett positivt sätt.

« Senast ändrad: 11.07.2012, 22:51:45 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snodd? Jag hör inga likheter alls :) Möjligtvis tangerar ackordsföljden Snowman. (Jo, jag känner till den vackra melodin.)

Kul att den ändå var studsig på ett positivt sätt :D
https://soundcloud.com/user7789882