Oj här har det lossnat med kommentarer,varit i stugan och sett vad ni alla skrivit,just love you guys and girls

Hogge:
Oj,tack det var fina ord.Sjörövarpipan,nja det är halsfluss som får mig att låta lite hes och rosslig

Denna kommer jag att sjunga om och modifiera i text samt förlänga ordentligt..Jag har grundstrukturen klar,men nu skall det sättas och det går inte med nuvarande röst..
Synthen:
Thanx man..Lite halsfluss påverkan,det blir nog lite mindre rossel på slutverren..
Tigersjälen:
Skarp iakttagelse..Jag håller medvetet igen för att skona pipan både här och där och det blir faktiskt lite hoppigt.Kul att du diggar pipan ändå,men jag kan nog lite bättre vilket du skall få höra då jag blivit frisk.
Eddi:
Reffen,ja men det är den som börjar med:"And sometimes I will scare you"..Det som är före är en vers..
Jag försökte smyga bort från det rena pianosoundet som pluggen genererade..Lyssnar man på det klipp som EQ la in i tråden så låter mitt pianoljud väldigt snällt men ändå åt det hållet..Dividend har ett intressant pianosound som jag skall testa..man kan ju tänka sig en par olika pluggar i en kombo om pianot skall bära hela låten..Det kan bli intressant,och jag rattar vidare med ljudet och lite strul som inte finns med här tack och lov

Uttalet ja,jag lade ingen direkt energi på det då jag ville sätta sången innan halsen brakade ihop fullständigt och jag hade melodin..Nu kan jag knappt ta en ton så det var i grevens tid.Så fort jag är frisk så skall jag sätta all sång..Låten ser ut att landa på 4:20,med de delar jag har nu,så det kanske måste kapas lite.
Maria:
Tack Maria,du och jag är överens - jag sjunger bättre än så här när jag är frisk

Jag tänker hålla allt enkelt tills all sång och piano sitter,sen kan man fundera på vad som skall till för att ytterligare förgylla..En rätt spelade ackegura skulle vara assnyggt och några lugna mörka cellostråk..
Tokai/Staffan:
Oki,jag skall kolla på spotify om tipsen du gav..Är det för uppenbart så får jag fila lite då alstret fortfarande befinner sig på ide´stadiet..Vi får se om jag kan förvalta detta till nåt vackert,nu blir jag mest ledsen då jag hör den.Låten behöver en strimma hopp och jag har kanske en ide´för det..
Ja ljudet är twekat med dist och reverb å överkomprimering på olika spår,tanken var risig inspelning och "live" med mycke feeling..Jag är nog inte där än,åtmonstone inte med sången men det kommer när jag frisknat till..Pianot är marigare att få till soundmässigt då det är midi som sagt.
########################
Vilka fina kommentarer jag fått av er alla till den för mig mycket känslosamma låten.Jag skall försöka förvalta detta och göra den till en sorgsen men fin ballad med en strimma hopp..Tack till Bjurte för den ide´n..
Micael