Ja. Du har rätt du också. Jag är faktiskt en trevlig prick

men har svårt för att ge positiv feedback när jag inte gillar musiken på riktigt. Det får jag träna på helt enkelt. Jag kunde försökt hitta fler positiva saker också än de jag tog upp i mina omdömen, som det faktiskt fanns av i alla bidrag. Blir bara lite trött på att det ofta är ganska onyanserat positivt i omdömena på ett forum som detta när man är så familjära som vi är här. Denna festival tyckte många en av de bättre som varit över huvudtaget verkar det som så jag ska sluta vara en gnällspik nu. Det brukar ju bli "ett jävla liv" när jag röstat i festivalerna så nästa gång håller jag låg profil. Lovar.
Förresten, när det gäller recensioner så tycker jag det är förbehållet recensenten att låta bli att ge feedback om denne vill. Där får man risa eller rosa bäst man vill.
Feedback ger jag innan ett alster är klart och för att jag tror att det kan bli bättre, exempelvis i demoforumet. En recension ger jag till ett färdigt alster som en skiva eller en festivallåt och behöver inte vara nyanserad alls på samma sätt som feedback. Är jag fel ute tycker du? Jag tycker det är en väsentlig skillnad i alla fall.
Tack för att du tog dig tid att svara mig Eggs.

[/quote]
Nej du har också en poäng. Rescentioner behöver väl inte innhålla någon konstruktiv kritik. Men det är nog också det som jag tycker är svårast med musikkritiker. Om man verkligen gillar en sak typ Springsteen och hatar en annan typ dödsmetal så kan man ju fundera på varför kritikern då envisas med att rescensera dödsmetal. Hade jättesvårt med Olle Bergren i kvällsposten när jag var ung. Han avgudade typ Dylan och skrev ner allting som jag gillade med utgångspunbkt i Dylan. Bara konstigt, och ganska dumt också.
För att jag skall kunna ta till mig kritiken så måste du som rescensent ha byggt upp ett grundförtroende, att du t e x är en nyanserad person som verkligen är beredd att lyssna, vilket borde ske genom att du också har ett kunnande och någon slags respekt för även misslyckade skivor eller musikprojekt. Vilket iofs är svårt för det finns ju mycket skit också. Tja kanske en gammal diskussion det här.
När det gäller dig så har jag ju hört en hel del av dina produktioner och i mina öron har du ett gott renomé, så därför tog jag inte så illa vid mig.
Vi är också på olika nivåer vad gäller vårt musikskapande så jag tror att det är värre att bli sågad om man är i början av sin låtskrivarkarriär och ännu inte har slipat bot kanterna
Förlåt att vi går så långt off topic men det kändes lite viktigt att svara på.

En annan stor fråga är väl varför vi tävlar men den kanske kräver sin egen tråd.