Jahapp. Det här var inte en festival i min smak kan jag säga direkt. 13 sömnpiller i min bok. Ta inte illa upp för det, ni som var med, det är ju bara min personliga smak det handlar om. Men det är ju bäst att rösta så man inte får generalen efter sig.

Tvekade att skriva mina omdömen i tråden, men kanske kan upphovsmakarna ha någon glädje av feedbacken ändå, trots att det mest rör sig om sågningar denna gång.
1. destiny
Otajt och slitigt mellan instrumenten. Uppenbart mellanstadiefel i engelskan på ett ställe också. Känns som det saknas ackord och det är ju inte rätt känsla.
2. Blowin
Fritt tolkade regler med basdelen som irrar iväg i andra tonarter. En icke-låt och 5-6 minuter för lång.
3. Barberchord
Barbershop, men lite kul ändå.
4. Floatin away
Två snygga Yes-ackord. Ganska svag melodi men fint sound.
Snygg röst men surt ibland. Konstiga djemberytmer.
5. Flykt
Regelbrott direkt. Kanske inte upphovsmannen tycker, men känslan när jag lyssnar blir att fler ackord än två använts. Lite plottrigt.
6. Travel in light
Två första gitarrerna lät snyggt, sen kom en tredje in och sabbade soundet tyvärr. Levande bra bas som förstärker ackorden. Den där distade gitarren, hur tänkte du/ni?
7. Reach for the stars
Smart att använda sig av så olika stilar i vers och refräng för att skilja delarna åt, när nu ackordbegränsningen fanns. Rätt tråkiga melodier dock. Bra bas här också.
8. Remembering the day from tomorrow
Oljud och kaos för att föra tankarna bort från harmonier. Bra idé på pappret. Funkar inte så bra dock och blir långtråkigt i längden.
9. Skönheten och odjuret
Känns som en plojlåt där melodi har en annan inneboende ackordföljd än den som spelas. Funkar inte.
10. Försvinner nu
80-tals svensk pop. Första låten hittills som inte känns hämmad av reglerna. Bra låt och snyggt arr om än lite för reverbdränkt.
11. Living in a dream
Murrigt och dovt sångljud som ligger som en filt över hela produktionen som ändå är lite annorlunda.
12. Dive
Gapigt på fel sätt. Knasigt sound.
13. Shot down in friendly fire
Slow funk! Så uppenbart när man snackar om tvåackordslåtar. Att inte fler hoppade på det tåget förvånar mig. Lite daterat känns det tyvärr. Fegsång i verserna som inte hör till låten. Känns som tre olika sångare i låten. Kanske det är?
8p Låt nr 10
6p Låt nr 11
4p Låt nr 4
2p Låt nr 6
1p Låt nr 13