Kontrollrummet

Perowitch -STATE OF LIBERTY

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Låtnamn.State of liberty
ARTIST/GRUPP: Perowitch
GENRE:Rock
LÅTLÄNGD:3.40
KOMPOSITÖR:Perowitch
PRODUCENT:Perowitch
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2010
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 14.06.2012, 22:47:52 by PEROWITCH »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag upplever att sången ligger mixningsmässigt på något sätt utanför resten av ljudbilden. Vet inte hur man ska förklara det - det är en upplevelse jag får, vid lyssning med lurar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jag upplever att sången ligger mixningsmässigt på något sätt utanför resten av ljudbilden. Vet inte hur man ska förklara det - det är en upplevelse jag får, vid lyssning med lurar.
kul max att du upplever det så det gör jag
 med tror att jag la upp den på 5 spår med panorering lite olika den kanske ligger för högt sången gjord för 2 år sedan kanske måste jobba lite hårdare med den få väl ta fram orginalet å skruva lite körde liqid mix på den .nu tycker jag att jag sjunger som en kratta så jag la inte så stor möda på den men men skall kolla  tack för påpekandet perowitch


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tyckte det var en skön bakgrund. Håller med MaxB om sången, tror att du bland annat panorerar den för brett på vissa ställen där du sjunger state of... vilket det vidare blir lite mycket av på slutet. Innehåller en del snygga slingor.
Gott.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mmm..

Förstår att du inte syns i mina trådar då vi ligger ett par kilometer ifrån varandra genremässigt..Men lyssnar jag så skriver jag:

Skönt svängigt grundkomp med lite för utbredd sång ja,i övrigt svänger och lirar det fint i genren.En "Gloria Gaynor" pipa hade suttit klockrent tycker jag,fast då blidde det mera disko och det var kanske inte din intention riktigt näe  :)

Rocka på

Mike


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag kanske är helt ute & cyklar, men visst låter det en hel del Secret Service (hette dom så?) av detta... Känns som om man rullat tillbaka till 80-talet..
Du behöver jobba lite mer med mixen där, men sen kan det bli en mysig liten nostalgitripp detta...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Tyckte det var en skön bakgrund. Håller med MaxB om sången, tror att du bland annat panorerar den för brett på vissa ställen där du sjunger state of... vilket det vidare blir lite mycket av på slutet. Innehåller en del snygga slingor.
Gott.
Jo kan nog stämma lite slarvig mix hittade den i min samling gjorde allt 2010 så jag mixade om den nu men håller med .sången ligger på 5spår får kanske tid å göra lite bättre innsats tack för tycket perowitch


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Mmm..

Förstår att du inte syns i mina trådar då vi ligger ett par kilometer ifrån varandra genremässigt..Men lyssnar jag så skriver jag:

Skönt svängigt grundkomp med lite för utbredd sång ja,i övrigt svänger och lirar det fint i genren.En "Gloria Gaynor" pipa hade suttit klockrent tycker jag,fast då blidde det mera disko och det var kanske inte din intention riktigt näe  :)

Rocka på  Hej Mike möjligt att vi ligger olika i genemässigt men jag e lite dålig på svara på olika låtar men tack för att du tog dig tiden å skrev några rader om låten ny mix nu kanske bättre tyvärr så e det inte en gloria gayner  pipa bara en hjälplig röst från mej  men tanken med låten va att en kompis skulle yla in den men så blev det alldrig så man tager vad man haver. perowitch

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar mycket!

Ljudbild och känslan är bra som jag får av denna.

Påminner lite om några som heter apoptygma berzerk

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jorå, det svänger ju på här :D

Gillar!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Apcool låt! Gillar basen, repetitiv och snygg. Sången är skitsnygg när den slutar vara telefon och släpps fram helt. Möjligtvis känns hela mixen något dov, men låten är lik förbannat bra :)