Ja..själva studiobygget lämnar jag med varm hand över till nån annan att svara på, första besiktningen antar jag har gjorts med en besiktningsman " tillhörande " mäklaren? Passar på att ge lite råd eftersom jag själv köpt hus två gånger.
Nästa besiktning blir väl den som du står för då? Anlita INTE mäklarens besiktningsman, utan en helt fristående, kan tipsa om bra besiktningsmän om du vill. Blir lite dyrare ca 8000-10.000 men då får du garanterat reda på massa fel och brister som sedan prutas ner i förhandlingen, och jag lovar dig, fel kommer hittas.
Emineta tex, besiktigar huset väldigt yttligt och klipper in färdigskrivna texter där fel och brister, som KAN förekomma på den hustypen du köper. Ett sätt för Eminenta att friskriva sig för ev. fel du upptäckter.
Man blir oxå erbjuden en "Dolda felförsäkring" för runt 10.000 har jag för mig, som alla glatt tecknar, det är bara det, att det i stort sett inte finns några dolda fel och försäkringen är i stora drag värdelös då ersättning i stort sett aldrig betalats ut. Du kanske känner till detta men tips i all välmening!

"luttrad husägare"