Forum > Demolåtar

MaxB - Båten till stan

(1/4) > >>

MaxB:
Har hittat på en sak på pianot som jag vill utveckla i nån riktning med är ännu inte säker vad det ska bli. Borde kanske innehålla sång. Filmade omgivningarna på väg från jobbet i tisdags och satte ihop det till en långfilm (över elva minuter). Tycker pianostycket passar bra till den långsamma videon.

pxm:
Jag gillar det, konceptet film/musik fungerar.
Lungt och stilfullt med viss charm och dramatik.
Det går att ta till sig musik och film på ett enkelt sätt.
Trodde att 11 minuter var lång tid men icke.
Jag försjönk i någon slags skön  kontemplation
Shysst !!!

mvh

sv.wikipedia.org/wiki/Kontemplation
Kontemplation är en inre, utdragen och ordlös bön, varvid man tömmer medvetandet för att stilla betrakta det gudomliga.......

Gurano:
För mitt öra så kan jag höra lite olika vägar, där alla kan funka lika bra. Man skulle kunna utveckla stycket tillsammans med mer klassiska instrument, som tex stråkar som smeker/följer pianot med fina slingor - men likväl skulle du kunna fylla dessa slingor med svävande gitarrer - tycker inte att det behövs trummor i alla fall - låt de andra instrumenten bära takten - då kan det bli riktigt bra tror i alla fall jag :D
En 3e väg kan vara att ha både klassiska instrument och elektrifierade ihop...men då finns en risk att tappa känsla kanske.

Jag tycker personligen inte att sång behövs - ord skulle sabba lugnet/känslan - man skulle möjligen kunna ha änglasång långt borta/avlägset i bakgrunden på vissa delar?

Tja det var lite tankar från mig

Gurano

Markus Broberg:
Vackert och välspelat..
Gillar den ryckiga videon.
Jag vill höra den med en sång. En smäktande ballad :wub:

MaxB:
En är mot sång en är för en ballad => ballad vinner!  :wub: Jag vill att Joe Cocker ska sjunga!  B)
Jag tycker också att pianot bär stämningen ensamt utan något mer men har nosat på lite mer och lutar åt att det ska bli balladsång (brusten/förlorad kärlek). Nånstans vill jag att en akustisk gitarr ska komma in och kompa också. Och slidegitarr och en vanlig elgura och sorgsen mellotronstråke och ...  hold your horses!

Får se vad det blir av´en.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion