Oki,då skall vi se

JT:

,behöver jag skriva nåt mer..
Bjurte1:
Gör gärna det

Mr Thomp:
Jo det finns ungefär fyra sekunder av "The rose" typ: Some say love - Jag sjunger: Because that you - sedan upphör likheterna enligt mig då..Ingen big deal,tror inte att vi blir stämda för det

Vi tänkte att låten skulle växa i arr och instrumentering till att bara bestå av piano/sång strax före trummornas inträde.Jag tycker vi lyckades rätt bra med den tanken.Liret på vissa grejer kanske inte är hundra dock,men det kan ju snyggas till.Vi har satt lite griller i nån annans huvud,får se vad som kommer ut

Gitarren,ja Göran får kolla stämningen alternativt köpa nya strängar.Solot tycker jag dock sitter som en smäck,eget och annorlunda.Kanske jobba lite med soundet då..Kul att du diggar,det värmer gott

Bjurte2:
Skall vi ena oss om att det är fyra sekunder plagiat av reff inledningen bjurte? Typ: Some say love..Och i mitt fall: Because of you.. Vill du ha det till mer så gör jag en sång test för förtydligande

eller skriver/lirar om inledningen av reffen..
Eddi:
Bra synpunkt Eddi,men jag tror vi behåller nuvarande tänk med truminträdet.Låten börjar lugnt och trevande.Instrumenten bygger på för att slockna strax före truminträdet och bärs då enbart av piano och sång,sen fläskar det till."Oboeriet",ja fler är på oss om den så vi får rita upp nån ny kurva för den..Kul att du gillar låten Eddi,men du måste lära dig att älska en oboe

Asti:
Tack Peter

Oboen igen då..ja det får bli nåt mer då där.Göran får kolla guransljud också,det gör nog inget för mixen om man släpper på lite basljud från gitarren,den kanske bara är skuren lite skarpt i basen typ..
Eddi2:
Nu får du inte bli sån Eddi

Mr Thomp2:
Trodde det var Gitarren du menade då jag svarade från mobilen

såg senare att det var oboen..Det skulle iofs vara fräckt att testa dina tips om soundet,men vi har en liten variant först som skall testas..
Asti2:
Vi är lösningen på spåren vad gäller oboen..kanske

Robc:
Thanx man för tycket å gillet

Hassefx:
Räknar man finurligheterna i antal ackord och färgningar så slår åtminstone jag nytt rekord - jag brukar ju i vanliga fall köra på 3 ackord - blues kräver sällan fler.
Oboen,mmm det är några som har sågat hårt på liret ja..Lite av din tanke skulle nog styra upp den bättre.Komma och gå konceptet skulle också komplettera fint.
I min värld ger den en ödeslik stämning till låten.Och där den klingar ut och pianot/sången möter upp så får jag fortfarande gåshud fram till trummorna - om man nu kan få det av egna grejer

Eller så fick jag gåshud för att den tystnade

skämtar lite där,förlåt Göran

Kanske något låg sång strax före trummorna.Jag gjorde en liten sänkning medvetet för full effekt då trummorna gör entre,kanske lite häftigt....
Istf oboe..Munspel,nja..hammond kanske,inte testat men det kan ju gå - fast då finns det en hake,det blir lätt bluesigt och det är nog inte det denna behöver..Gura,möjligt också med långa rums/delayeffekter och småkrusidullslir/ensamma långa toner..
Jag kör ju med ez/vintage så pappljudet får vi leva med...Ez:s nya "Americana" kit har virveln jag misstänker att du vill höra här.Kul att du gillar våra insatser i denna Hasse,det värmer.Och bra feedback som uppskattas..
######################
Stort tack till alla som lyssnat och kommenterat,tjyvlyssnarna kan dra nåt gammalt över sig.Fast om ni skriver nåt så är ni förlåtna - det är aldrig försent att tycka till

Kort vill jag också tillägga:
När vi lägger upp låtarna för sågning/tyck så har åtminstone jag bildat mig en uppfattning om var såget kommer landa..Jag var helt övertygad om att jag lagt låten för högt för sången,typ 1-2 steg..och basliret mitt suger lite då jag genar över bluesfållan en gång..men så fel jag hade

Där ser man,just love "YOU" guys..
Hoppas jag inte glömt nån nu..
Mike/Göran